Atskleista, kokie prekių ženklai yra pavergę lietuvius

2017 m. kovo 28 d. 11:11
Šveicarijos organizacijos „Icertias“ atliktas „Best Buy Award“ tyrimas parodė, kad tokių prekių ženklų produktai ar paslaugos kaip „Lidl“, „Samsung“ „Rokiškio“, „Volkswagen“, „Adidas“ ir „Bitė“ vartotojų yra laikomi geriausiais optimalaus kainos ir kokybės santykio pavyzdžiais Lietuvos rinkoje.
Daugiau nuotraukų (6)
„Best Buy Award“ tyrimo metu respondentų buvo klausiama, kas, remiantis jų asmenine patirtimi, pasižymi geriausiu kainos ir kokybės santykiu konkrečioje Lietuvos rinkoje parduodamų produktų ar paslaugų kategorijoje.
Šis tyrimas apėmė 50 skirtingų neekonominių ir ekonominių kategorijų tokiuose sektoriuose kaip mažmeninė prekyba, maisto produktai, avalynė, drabužiai, kosmetika, namų apyvokos prietaisai, telekomunikacijų paslaugos, finansai ir kt.
Tyrime pateikti klausimai buvo atvirojo tipo. Atsakydami respondentai galėjo laisvai nurodyti produktus ar paslaugų teikėjus, kuriems jie teikia pirmenybę.
ICERTIAS „Best Buy Award“ tyrime respondentai aukščiausiai įvertino tiek vietinius, tiek tarptautinius prekių ženklus.
Atsakydami į klausimą, kuris valgomųjų ledų gamintojas, remiantis jų asmenine patirtimi, siūlo geriausią kainos ir kokybės santykį Lietuvos rinkoje, daugelis lietuvių nurodė prekės ženklą „Dadu“. Prekybos centrų tinklų kategorijoje tyrimo dalyviai geriausiai įvertino „Lidl“. Alaus kategorijoje respondentai pirmąją vietą skyrė „Švyturio“ prekės ženklui.
Kitose „Best Buy Award“ tirtose kategorijose tarp pirmosios vietos laimėtojų buvo tokie prekių ženklai kaip „Margarita“ (plaukų šampūnąs), „Obeliai“ (maistinis aliejus), „Volkswagen“ (šeimyniniai automobiliai), SEB (bankininkystės ir finansinės paslaugos), „Bitė“ (mobiliojo ryšio operatorius), „Nescafé“ (greitai tirpstančią kavą), „Daumantų“ (majonezo gamintoją), „Rokiškio“ (pieną), „Adidas“ (sportinės aprangos gamintoją), „Samsung“ (mobiliųjų telefonų gamintoją), „Bosch“ (virtuvės technika gamintoją), „Colgate“ (dantų pasta), „Vytautas“ (gazuotas vanduo), ir „Dadu“ (valgomieji ledai).
Šios išvados gautos šveicarų organizacijai ICERTIAS 2017 m. vasarį atlikus naujausių „Best Buy Award“ tyrimą Lietuvoje. Ši organizacija vertina gyventojų pasitenkinimą kainos ir kokybės santykiu, kuriuo pasižymi tam tikras rinkoje parduodamas produktas ar paslauga.
Svarbu pabrėžti, kad ICERTIAS „Best Buy Award“ tyrimas nevertino prekės ženklo vertės ir užimamos rinkos dalies. Vartotojų asmeninė patirtis, nuomonė, pasitenkinimas ir suvokimas yra pagrindiniai veiksniai, kuriais remiantis siekiama įvertinti rinkoje parduodamų produktų ir paslaugų kainos ir kokybės santykį.
Latvių mėgstamiausieji    
Latvijoje tyrėjai taip pat surikiavo mėgiamiausių prekių ženklų eilę.  
Prekybos tinklų kategorijoje pirmąją vietą užėmė „Rimi“, aludarių - “Aldaris“ įmonė. Kiti prekių ženklai --  “Risso“ (aliejus), “Volkswagen“ (automobiliai), „JYSK“ (prekių namams tinklas),  “Swedbank“ (finansai), “Tele 2“ (mobiliosios paslaugos), „Bosch“ (buitinė technika), „Ryanair“ (aviakompanija), “Colgate“ (dantų pasta), „Drogas“ (kūno priežiūros priemonių parduotuvės),  “Mangaļi“ (gazuotas vanduo), “Laima“ (šokoladas) ir “Rūjiena“ (saldėsiai).
Metodika ir imtis
2017–2018 m. tyrimą „Best Buy Award“ Lietuvoje atliko Šveicarijos organizacija ICERTIAS („International Certification Association“, GmbH).
Tyrimas buvo atliktas 2017 m. vasario mėnesį naudojant internetinį klausimyną, o tyrimo imtį sudarė 1200 respondentų. Visi tyrimo dalyviai – Lietuvos Respublikos piliečiai, sulaukę 15 metų amžiaus ar vyresni interneto naudotojai.
Tyrimo metu buvo pasitelktas internetinių apklausų ir giluminio žinomumo
(CAWI – DEEPMA) metodas. Šiame dokumente pateikta tik ICERTIAS atlikto tyrimo apžvalga. Norėdami gauti išsamesnės informacijos apie šį tyrimą, maloniai prašome su mumis susisiekti.
Pabrėžtina, kad tyrimo „ICERTIAS Best Buy Award“ tikslas nėra nustatyti prekės ženklo vertę ar rinkos dalį. Šis tyrimas suteikia informacijos apie asmeninę vartotojų patirtį, nuomonę, pasitenkinimo lygį ir suvokimą. Remiantis gautais duomenimis buvo įvertintas tik rinkoje esančių prekių ir paslaugų kainos bei kokybės santykis.
Apie projektą „ICERTIAS Best Buy Award“ Šiuolaikiniai pirkėjai yra ypač išprusę ir išrankūs bei nuolat ieško galimybių įsigyti geresnės kokybės gaminių ir paslaugų už tą pačią kainą. Apsispręsdami, ar pirkti konkrečią prekę arba paslaugą, vartotojai atsižvelgia į kainos ir kokybės santykį. Pirkėjams itin svarbus geros kainos ir geriausios įmanomos kokybės santykis, laikomas geriausio pasirinkimo (angl. Best Buy) veiksniu. Tyrimas „ICERTIAS Best Buy Award“ yra organizacijos „ICERTIAS – International Certification Association“, GmbH, įsikūrusios Ciuriche, Šveicarijoje, projektas. Tyrimu „ICERTIAS Best Buy Award“ siekiama išsiaiškinti vartotojų patirtį ir suvokimą apie gaminius ir paslaugas, kurie, vartotojų manymu, pasižymi geriausiu kainos ir kokybės santykiu, kuris yra geriausio pasirinkimo (angl. Best Buy) veiksnys. Projektu „ICERTIAS Best Buy Award“ ir jo sertifikatais siekiama supaprastinti aukščiausios kokybės gaminių ir paslaugų už palankiausią kainą paiešką bei padėti vietinės ir tarptautinės rinkos pirkėjams. Tyrimas „ICERTIAS Best Buy Award“ atliekamas laikantis Tarptautinių prekybos rūmų (International Chamber of Commerce; ICC) ir Pasaulinės viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų asociacijos (World Association of Opinion and Marketing Research Professionals; ESOMAR) patvirtinto Tarptautinio rinkos ir socialinių tyrimų kodekso nuostatų (International Codex for the Implementation of Market and Social Research).
tyrimasprekių ženklaiLidl
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.