Veiklą gaivino gaiviaisiais gėrimais
„Kalnapilio-Tauro“ grupės pajamos pernai augo 2 proc., nuo 52,6 mln. eurų 2015 metais iki 53,5 mln. eurų 2016 metais. Bendrovės ikimokestinis pelnas sudarė 883 tūkst. eurų ir buvo 8 proc. mažesnis nei 2015 m. Bendrovės pajamas augino gaiviųjų gėrimų pardavimai, kurie per metus, skaičiuojant litrais, išaugo 47,5 proc. ir bendrame produkcijos kiekyje pasiekė beveik 30 proc.
Tuo metu alaus dalis, skaičiuojant litrais, pardavimų portfelyje pernai mažėjo apie 10 procentinių punktų – nuo 80,1% 2015 metais iki 70,4% 2016 metais.
„Pastaruoju metu alaus rinka išgyvena ne pačius geriausius laikus – dėl neigiamų demografinių tendencijų, tokių kaip visuomenės senėjimas ir gyventojų skaičiaus mažėjimas, kurios išliks ir šiemet, jau keleri metai fiksuojamas rinkos susitraukimas.
Praėjusiais metais jis siekė daugiau nei 6 proc. Bendros tendencijos atsispindėjo ir mūsų bendrovės veikloje. Praradimus sušvelnino ir išlaikyti įmonės rezultatus 2015 metų lygyje padėjo išaugęs eksportas ir didesni nealkoholinių gėrimų pardavimai“, – teigia „Kalnapilio-Tauro“ grupės direktorius Marijus Kirstukas.
Pasak jo, bendradarbiaujant su pasauline gėrimų gamintoja „PepsiCo“ ir atstovaujant jos vaisvandenių prekės ženklams „Pepsi“, „7UP“, „Mirinda“ ir „Mountain Dew“, per metus pavyko padvigubinti rinkos dalį karbonizuotų gaiviųjų gėrimų segmente. Taip pat išaugo grupei priklausančio sulčių prekės ženklo „Cido“ pardavimo pajamos, o tai leido išlaikyti antrąją poziciją tarp sulčių gamintojų. Praėjusiais metais didėjo ir vandens pardavimai.
„Nors įmonės rezultatai praėjusiais metais išliko teigiami, žvelgiant į bendrą nealkoholinių gėrimų rinką, neigiamos tendencijos atsispindi ir čia. Pernai gaiviųjų gėrimų rinka traukėsi beveik 3 proc. Kai kuriose kategorijose – sulčių ir nektarų – fiksuojamas dviženklis kritimas, tačiau augo vandens kategorija. Ir nors gaiviųjų gėrimų rinkoje matome potencialą, tačiau veiklos diversifikavimas yra ilgalaikis procesas, kuriam reikia tinkamai pasiruošti. Deja, skuboti valdžios sprendimai nepalieka tam laiko“, – sako M. Kirstukas.
Per metus „Kalnapilio-Tauro“ grupė eksporto apimtis padidino 6,4 proc. Daugiausiai produkcijos gabenta į Rusiją, Kiniją, Baltijos šalis, Airiją, Didžiąją Britaniją, Ispaniją. Pardavimai Rusijoje augo dėl sumažėjusių importo mokesčių alui, Kinijoje jie didėjo pradėjus bendradarbiavimą su nauju produkcijos platintoju, o kitose užsienio šalyse pardavimo apimčių kitimas susijęs su emigracijos srautais iš Lietuvos.
Mažins investicijas ir sezoninių darbuotojų skaičių
Aptardamas šių metų planus „Kalnapilio-Tauro“ grupės vadovas teigia, kad didžiausią smūgį ir taip besitraukiančiai alaus rinkai suduos šiemet 112 proc. išaugęs akcizas alui, kuris, prognozuojama, alaus pardavimo apimtis sumažins apie 20 proc. Ne mažiau žalos rinkai, anot jo, gali padaryti ir kitos valdžios svarstomos alkoholio prieinamumo ribojimo priemonės.
Dėl šių aplinkybių bendrovė šiemet planuoja mažesnes investicijas. „Kalnapilio-Tauro“ grupė, pernai į gamybos ir technologijų atnaujinimą investavusi apie 2 mln. eurų, šiemet apsiribos tik būtiniausiomis investicijomis, kurios sieks apie 0,5 mln. eurų. Bus samdoma ir mažiau sezoninių darbuotojų.
„Panevėžio regione, kuriame, vasario mėn. duomenimis, kas dešimtas žmogus yra bedarbis, esame vienas didžiausių darbdavių. Deja, prognozuojant rinkos kritimą, šiemet planuojame samdyti gerokai mažiau sezoninių darbuotojų – t.y. esame priversti dar labiau didinti nedarbą regione“, – teigia M. Kirstukas.
Pasak jo, šie metai bendrovei yra šventiniai, tačiau net šventė nesumažina nerimo dėl ateities.
„Šie metai mums jubiliejiniai: Panevėžyje įsikūrusi „Kalnapilio“ alaus darykla šiemet mini 115-uosius nenutrūkstamos aludarystės metus. Minint šią sukaktį, pristatyta išskirtinė produktų linija „Bergschlosschen“, kuria mes pasakojame savo ilgametę istoriją. Deja, nors metai jubiliejiniai, panašu, kad šiemet mūsų laukia nemažai iššūkių“, – sako M. Kirstukas.