Verslo skaidruolių gretos tankėja – įsiterpė ir „Lidl Lietuva“

2017 m. vasario 28 d. 09:41
Skaidraus verslo iniciatyvos „Baltoji banga“ narių sąrašas gausėja – per praėjusius metus prisijungė dar aštuonios įmonės. Verslininkai pastebi, kad skaidrios įmonės vardą pelnyti nėra lengva, tačiau vieningai tikisi, jog šios pastangos sulauks grįžtamojo ryšio ateityje. Verslo bendruomenė siekia ugdyti skaidraus verslo modelį ir taip rodyti pavyzdį kitiems rinkos dalyviams.
Daugiau nuotraukų (1)
„Sąžiningumas, tvarumas, patikimumas bei kitos skaidraus verslo vertybės yra labai žmogiškos. Jos sudaro ne tik mūsų bendravimo, bet ir kasdienės verslo veiklos pagrindą. Bendrovę „Lidl Lietuva“ kuria bei jos sėkmę lemia žmonės: darbuotojai bei pirkėjai. Todėl dalyvauti skaidraus verslo iniciatyvoje mums ir natūralu ir būtina“, – sakė bendrovės  „Lidl Lietuva“ generalinis direktorius Radostin Roussev-Peine.
Dėmesys – rizikos valdymui
Asociacijos „Investors‘ Forum“ vykdomoji direktorė Rūta Skyrienė ragina kuo daugiau įmonių sekti skaidraus verslo pavyzdžiu ir jungtis prie jau dešimt metų Lietuvoje veikiančios iniciatyvos.
„Skaidrumas – viena svarbiausių įmonės konkurencingumo didinimo priemonių. Tokios stambios „Baltosios bangos“ narės, kaip naujai prisijungusi „Lidl Lietuva“, ar viena pirmųjų – „Rimi Lietuva“, daug dėmesio skiria rizikos valdymui ir kelia itin griežtus reikalavimus savo tiekėjams.
Kuo daugiau įmonių rodys tinkamą pavyzdį ir to reikalaus iš savo partnerių, tuo didesnis poveikis bus jaučiamas šalies verslo aplinkoje, kurioje nesąžiningi rinkos žaidėjai turi būti išstumti. Įmonės, kurios sumoka daugiau mokesčių į valstybės biudžetą ir laikosi aukštų verslo etikos standartų, kuria pasitikėjimu grįstą visuomenę. Todėl ir vartotojas turi būti skatinamas sąmoningai atpažinti ir rinktis šių įmonių prekes ar paslaugas“, – teigia R. Skyrienė.
R. Skyrienės teigimu, dabartinėmis rinkos sąlygomis, skaidrios įmonės veikia nelygioje konkurencinėje kovoje – sąžiningai mokėdamos visus mokesčius ar dalyvaudamos viešuosiuose pirkimuose, trumpuoju laikotarpiu pralaimi nesąžiningiems verslininkams, taupantiems savo kaštus nesumokamų mokesčių sąskaita, apeinant įstatymus, užsiimant korupcine ar kita neteisėta veikla.
Skaidrumas kuria santykius
Vieni pirmųjų prie skaidraus verslo iniciatyvos prisijungusių narių buvo užsienio, dažniau skandinaviško kapitalo įmonės, kurios perėmė aukštus verslo etikos standartus iš motininių kompanijų. Iniciatyvos koordinatorė Ieva Lapeikienė teigia, kad įprastai skaidrus verslas ieško sąžiningai dirbančių partnerių: „Baltosios bangos“ ženklas – patogus ir paprastas komunikacijos įrankis, padedantis tokias įmones atpažinti ir su jomis užmegzti ryšius.
„Skaidrumas versle tiek mums, tiek ir visai mūsų grupei pasaulyje yra be galo svarbus, todėl džiaugiamės turėdami galimybę prisijungti prie bendraminčių. Būti sąžiningu su klientais, partneriais ir svarbiausia su darbuotojais – didžiausia vertybė ir atsakomybė prieš šalį bei visuomenę. Verslas turi būti skaidrus, todėl džiaugiuosi, kad apie tai vis daugiau kalbama ir visuomenė yra edukuojama“, – teigia „Naos Baltic“ („Bioderma“ ir „Institut Esthederm Paris“) vadovas Baltijos šalims ir Skandinavijai Patrick Le Scel.
Pokyčių nori ne tik verslo milžinai
Vakaruose ir pamažu Lietuvoje pastebima tendencija, kad vartotojas tampa vis sąmoningesnis – jam svarbus visas jo perkamos paslaugos ar prekės nueitas kelias. „Baltosios bangos“ ženklas leidžia pranešti vartotojui, kad jam siūlomos prekės ar paslaugos yra iš skaidraus ir atsakingai veikiančio verslo, todėl prie iniciatyvos besijungiančios mažesnės, įprastai lietuviško kapitalo įmonės, skaidrumą identifikuoja kaip konkurencinį pranašumą.
„Prie „Baltosios bangos“ prisijungėme todėl, kad Lietuvoje nuolat skundžiamasi, jog visi verslininkai nesąžiningi. Norint įrodyti, kad taip nėra, nepakanka kalbėti, reikia imtis veiksmų ir pirmiausia pradėti nuo savęs. Prisijungę prie skaidraus verslo iniciatyvos tikėjomės ne tik didesnio klientų pasitikėjimo mumis, bet ir Lietuva bei jos ateitimi. Tikime, kad nors ir būdami nedidele įmone galime prisidėti prie pokyčių“, – sako Marius Misiūnas, MB „ML Grupė“ vadovas.
Per praėjusius, 2016 metus, prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė ir skaidrios įmonės vardą pelnė – „Lidl Lietuva“, „Naos Baltic“ („Bioderma“ ir „Institut Esthederm Paris“), interneto sprendimų įmonė „ML Grupė“, medienos bendrovė „SIWood“, ergonomiškų baldų įmonė „Aktyvus sedėjimas“, IT įmonė „Cherry Servers“, inžinerijos projektų įmonė „Viaprojektas“ ir sunkiosios technikos įmonė „Irlida“.
Baltoji banga – skaidraus ir atsakingo verslo ženklinimo iniciatyva, jungianti Lietuvos verslo įmones, kurios skleidžia skaidrią verslo praktiką visuomenėje. Įmonės žymi savo gaminamas prekes, teikiamas paslaugas, įmonių komunikacijos priemones visuomenei pristatomu verslo skaidrumo ženklu „Baltoji banga“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.