Sausio viduryje naują savo šalies ženklą pristatė Estija. Čia nepasisekė iš karto – naujas ženklas brangus, juokingas, o jo komunikacija – taip pat paremta klaidomis.
Vemiantis vėžlys
Idėja – samanotas riedulys, tačiau estams sunkiai sekėsi suprasti, ką simbolizuoja naujasis simbolis, tad iš karto po pristatymo ženklas gavo naują vardą – „vemiantis vėžlys“.
Delfi.ee rašė, kad Estijos prekės ženklo atnaujinimui buvo skirta 200 tūkst. eurų. Kilus nepasitenkinimui, Estijos konservatorių partijos pirmininkas Martinas Helme net ėmė grasinti interpeliacija ministrei Urve Palolei: „Mes norėtume žinoti, ar ministrė patenkinta „vemiančiu vėžliu“, ar ji mano, kad šis darbas vertas tiek pinigų“.
Pasipiktinimo neslėpė ir visuomenė. „Reikėjo dvejų metų, kad sugalvotumėte akmenį???“, „šiandien sužinojome, kad nuo šiol Estiją reprezentuos šis žalias kleckas“, „Ką gali sudominti akmuo? Kaip akmuo gali paskatinti pirkti? – tokios žinutės sklandė socialiniame tinkle „Twitter“.
Klaidos
Konkurse naujam Estijos ženklui panoro dalyvauti net 700 dizainerių, tačiau nė vieno jų darbas organizatoriams netiko, tad 10 tūkst. vertės prizinis fondas buvo padalintas tarp finalistų, o naujo ženklo kūrybos procesą perėmė konkurso organizatoriai.
Iš tiesų naujasis Estijos ženklas turėtų sietis su ekologija bei gamtos grožiu. „Europa turi 65 milžiniškus riedulius, iš kurių 60 yra Estijoje“, „miškai užima 49 proc. Estijos teritorijos“, – tokie faktai skambėjo naujojo šalies įvaizdžio pristatyme.
Tačiau gamtos žinovai suskubo pastebėti, kad nemažai informacijos, kuria grindžiamas naujasis prekės ženklas – klaidinga. Delfi.ee rašė, kad Europoje milžiniški rieduliai skaičiuojami šimtais, o miškingas Estijos plotas užima visai ne 49 proc. teritorijos.
Brangūs maišeliai
Juokai juokais, tačiau estus papiktino ne tik paveikslėlio dizainas. Pristatant naują prekės ženklą buvo išdalinta 150 medžiaginių maišelių su naujuoju Estijos simboliu. Ne vienam užkliuvo tai, kad šie maišeliai buvo pagaminti Indijoje, be to – tikrai nepigiai, rašė „Delfi.ee“.
Paaiškėjo, kad vieno maišelio gamybos kaina siekė 8,15 Eur., nors kelias minutes paklaidžiojus internete pasidaro aišku, kad apstu įmonių, identiškus maišelius galinčių pagaminti perpus pigiau.
Maišelius užsakiusi kompanija tuomet tikino, kad brangūs Indijos gamintojai buvo pasirinkti todėl, kad reikėjo maišelius paruošti laiku, o tolimesnei produkcijai bus ieškoma, kas maišelius pagaminti galėtų Estijoje.
Tiesa, panašu, kad „vemiantis vėžlys“ Estijoje neprigijo. Kartu su naujuoju ženklu pristatytoje internetinėje svetainėje, skirtoje norintiems reprezentuoti Estiją, žaliojo riedulio rasti nepavyksta – čia likę tik kiek labiau stilizuoti šio dizaino variantai.