Norvegas kiša koją amerikiečiams: žada neįtikėtinai pigius skrydžius

2017 m. vasario 6 d. 12:16
Oro bendrovės „Norwegian Air“ vadovas užsibrėžė ambicingą tikslą – nusipirkti daugybę naujų „Boeing“ ir jau šią vasarą pasiūlyti pigiausius transatlantinius skrydžius, kokių amerikiečiai dar nematė. Tiesa, pirmiausia jam teks susitvarkyti su JAV oro bendrovių pasipriešinimu, rašo „The Seattle Times“.
Daugiau nuotraukų (3)
Bjornas Kjosas žada, kad pigiausius transatlantinius skrydžius bus galima išbandyti jau šį birželį. Už 69 dolerius (64 eurus) bus galima nusipirkti bilietą skrydžiui nauju lėktuvu „Boeing 737 MAX“ iš Airijos ar Škotijos į JAV Rytų pakrantę.
Planuoja plėtrą
Tai ne viskas. Jei bus gautas leidimas iš JAV Transporto departamento, kompanija žada gerokai išplėsti savo maršrutų tinklą ir planuoja pasiūlyti pigius skrydžius iš Sietlo į Londoną su lėktuvu „Boeing 787 Dreamliner“.
Pokalbio su „Boeing“ vadovais metu B.Kjosas teigė, kad JAV Transporto departamento leidimas bendrovei reikštų tokį didelį potencialų augimą, kad vos jį gavus kompanija užsakys daugybę naujų lėktuvų.
Amerikos aviakompanijos nesidžiaugia. B.Kjosui prireikė vos trijų metų, kad „Norwegian Air“ taptų gerai vertinama ilgų skrydžių ir pigių kainų avialinija, dėl kurios JAV tarptautiniai oro vežėjai jau prarado nemažai klientų. Išsipildęs B.Kjoso planas šias avialinija „nuskriaustų“ dar labiau.
B.Kjoso tikslas – gerokai išplėsti savo kompaniją už Norvegijos ribų. Airijoje bei Anglijoje jis sukūrė dukterines įmones, kad galėtų pasinaudoti šių šalių turinčiomis sutartimis, leidžiančiomis į daugelį pasaulio šalių skraidyti nemokamai, ypač Azijoje.
Reikia leidimo
Kad augimo planai taptų realybe, reikia sulaukti, kad JAV Transporto departamentas pripažintų šias dukterines „Norwegian Air“ įmones. O tai nebus lengva – prireikė 3 metų pykčių su B.Obamos administracija, kad JAV pripažintų dukterinę B.Kjoso įmonę Airijoje.
Dabar, kai „Brexit“ grasina pašalinti Didžiąją Britaniją iš Europos erdvės, kompanijai reikia papildomo leidimo, kad galėtų vykdyti savo veiklą Anglijoje. Leidimas leistų vykdyti ilguosius skrydžius į Aziją bei Ameriką, o lėktuvai galėtų kilti tiek iš Rytų, tiek iš Vakarų Londono.
Jei pasiseks, B.Kjosas planuoja ir toliau plėsti savo veiklą, ypač – Azijoje. Pavyzdžiui, Azijos IT sektoriaus darbuotojams jis planuoja pristatyti pigius skrydžius iš Sietlo į Indiją ar Kiniją per Londoną. Trumpai tariant, taip jis iš Sietlo eliminuotų ir Jungtinių Arabų Emiratų oro linijas, ir „British Airways“.
B.Kjosas tiki, kad pigių skrydžių avialinijos turi didžiulį augimo potencialą. „Vis daugiau žmonių pradės skraidyti. Kainos mažėja, bet skrydžių atliekama vis daugiau“, – sakė jis.
Apsiginkluos „Boeing“ lėktuvais
„Norwegian“ Amerikoje smarkiai plečiasi, iš savo didžiulius „787 Dreamliner“ jau skraidina į didžiuosius oro uostus, tokius kaip Bostono, Niujorko, Olando, Los Andželo bei San Francisko.
Kompanija vykdo tiek prabangius skrydžius, kurių bilietas iš Europos į Ameriką kainuoja 600 dolerių, tiek ekonominius skrydžius, kurie kainuoja perpus pigiau.
Gegužę kompanija gaus savo pirmąjį „Boeing 737 MAX“. Šis orlaivis leis bendrovei dar pigiau vykdyti skrydžius tokių miestų kaip Dublinas, Korkas Airijoje ar Edinburgas Škotijoje į mažesnius JAV oro uostus – „Stewart International“ Niujorko šiaurėje ar Providensą Rod Ailande.
Šiuo metu B.Kjosas derasi su „Ryanair“, kad ši padėtų Norvegijos bendrovei perimti keleivius iš „Ryanair“ pigių skrydžių Europoje tinklo į savo Airijos ir Škotijos skrydžius. Šiemet B.Kjosas žada nusipirkti šešis „Boeing 737 MAX“ bei devynis „Boeing 787-9 Dreamliners“. Jau pranešta ir apie dvi naujas įgulos bazes JAV, ateityje žadama ir daugiau naujienų.
Kaltina išnaudojimu
Didelės JAV skrydžių kompanijos bei pilotų profesinės sąjungos kaltina „Norwegian“ dėl netinkamos konkurencijos – esą kompanija savo darbuotojams moka mažesnes algas bei naudojasi mažiau apmokamų Tailando įgulų paslaugomis, todėl klientams gali pasiūlyti pigesnius skrydžius.
B.Kjosas ginasi šių kaltinimų ir teigia, kad savo darbuotojams Amerikoje moka JAV lygio algas, o jo Bankoko darbuotojai neskraido į Ameriką ir dirba tik skrydžiuose tarp Tailando ir Europos.
„Šia politine nesąmone bandoma užkirsti kelią pigių skrydžių plėtrai“, – sakė jis.
Ką pasakys D.Trumpas?
Ankščiau dėl politinio JAV oro linijų ir profesinių sąjungų pasipriešinimo tam, kad gautų leidimą savo dukterinei įmonei Airijoje vykdyti veikląkompanijai, reikėjo kovoti trejetą metų.
Sausį tos pačios interesų grupės pradėjo spausti Dinaldo Trumpo administraciją, kad ši panaikintų leidimą, suteiktą prezidento Baracko Obamos. Tiesa, kol kas to neįvyko ir B.Kjosas yra nusiteikęs optimistiškai.
„Metų pabaigoje JAV turėsime beveik tūkstantį darbuotojų. Į Ameriką mes atskraidiname milijonus turistų iš Europos. Mes sukuriame daugybę darbo vietų ir skaidome „Boeing“ lėktuvais. Mes darome būtent tuos dalykus, kurių nori D.Trumpas“, – sakė Norvegijos kompanijos vadovas.
Parengė Gintarė Valentinaitienė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.