„Šiandienos demografiniai ir socialiniai iššūkiai, kurie labiausiai juntami šalies regionuose, tiesiogiai veikia ir Lietuvos pašto veiklą. Mažėja ne tik klientų srautai, bet ir suteikiamų pašto paslaugų. Tai mus skatina pertvarkyti pašto paslaugų teikimą kaimiškose vietovėse ir nukreipti investicijas į pašto paslaugų prieinamumo atokiau kaimuose gyvenantiems žmonėms didinimą bei darbo sąlygų ir socialinių garantijų darbuotojams gerinimą“, − teigė Lietuvos pašto tinklo direktorė Inga Dundulienė.
Lietuvos paštas kaimo gyventojams siūlo modernų ir šiuolaikišką pašto paslaugų teikimo būdą – „Ateities laiškininko“ koncepciją.
Mobilius, išmaniąja įranga aprūpintus Ateities laiškininkus gyventojai galės telefonu išsikviesti į savo namus, kur jiems bus suteiktos visos pašto ir finansinės bei kitos bendrovės teikiamos paslaugos.
Toks paslaugų teikimo būdas, pasak I. Dundulienės, bus ypač patogus atokiau kaime gyvenantiems, fizinę negalią turintiems ar vyresniems žmonėms, kuriems dažnai sudėtinga be artimųjų pagalbos pasiekti artimiausią paštą. Laiškininko išsikvietimas į namus nieko nekainuos.
Akivaizdus klientų poreikis
Mobilūs Ateities laiškininkai taps integralia pašto infrastruktūros dalimi.
„Svarbu pažymėti, kad šalies kaimiškų seniūnijų gyventojams atsiras gerokai daugiau galimybių pasinaudoti Lietuvos pašto teikiamomis paslaugomis. Tiek pašto, tiek finansinės paslaugos bus teikiamos mobiliuose Ateities laiškininkų paštuose, kurie įsikurs ir numatytu laiku reguliariai klientus aptarnaus nustatytose vietose.
Taip pat papildomai visas Lietuvos pašto teikimas paslaugas Ateities laiškininkai galės suteikti kliento namuose ar kitoje gyventojams patogioje vietoje. Tuo tarpu pašto korespondencijos siuntų ir prenumeruojamų spaudos leidinių, pensijų ir socialinių išmokų pristatymas į namus vyks įprastai“, – kalbėjo I. Dundulienė.
Lankstesnis ir operatyvesnis klientų aptarnavimas per Ateities laiškininkus bus palaipsniui diegiamas visoje šalyje – tose kaimiškų paštų apylinkėse, kur dėl minimalaus klientų srauto iki šiol paštas dirbdavo ir klientus aptarnaudavo vos po 2-4 valandas per dieną.
Lietuvos pašto Tinklo direktorės I. Dundulienės teigimu, jau dabar juntamas kaimo gyventojų poreikis savo namuose pasinaudoti teikiamomis pašto ir finansinėmis paslaugomis.
Pavyzdžiui, šiuo metu net 7 iš 10 gaunamų įmokų už įvairius mokesčius yra sumokamos laiškininkams, kai šie pristatydami pašto korespondenciją ar prenumeruojamą spaudos leidinį lankosi gyventojo namuose.
74 proc. spaudos leidinių prenumeratos užsakymų irgi priimami laiškininkų, o beveik du trečdaliai įvairių namų apyvokos prekių, kurių galima įsigyti paštuose, yra parduodamos gyventojų namuose.
Sustiprins laiškininko profesijos prestižą
Diegiant „Ateities laiškininko“ koncepciją bus pertvarkyta 350 stacionarių ir 27 kilnojami paštai. Šiems paštams priskirtose gyventojams aptarnauti apylinkėse dirbs mobilūs Ateities laiškininkai.
Moderniais ir šiuolaikiškais Ateities laiškininkais, kurie dirbs pagal naujojo Lietuvos pašto klientų aptarnavimo standarto reikalavimus, galės tapti dabartiniai kaimuose dirbantys paštų darbuotojai.
„Kol kas dar negalime tiksliais skaičiais įvardyti, kaip keisis Lietuvos pašto komandos sudėtis. Šiuo metu aktyviai bendraudami su kaimo paštų darbuotojais vertiname jų galimybės, norą ir pasiryžimą tapti Ateities laiškininkais.
Galime patikinti, kad įgyvendinus pašto tinklo pertvarką, reorganizuotų paštų darbuotojams bus užtikrinamos visos socialinės garantijos. Visomis išgalėmis dėsime dideles pastangas, kad galėtume savo darbuotojams pasiūlyti ir kitas darbo vietas tiek mūsų įmonėje, tiek ir už jos ribų“, – tvirtino I. Dundulienė.
Ji pabrėžė, kad Ateities laiškininkams bus pagerintos darbo sąlygos bei socialinės garantijos. „Keičiantis laiškininkų darbo pobūdžiui bus didinamas darbuotojų atlygimas, taip pat pagerės darbuotojų socialinės garantijos.
Laiškininkai bus aprūpinti išmaniąja įranga, palengvinsiančia atlikti pašto ar finansines operacijas. Darbuotojams sudarysime galimybes tobulėti, gilinti savo kompetenciją ir kvalifikaciją, siekiant stiprinti jų konkurencingumą darbo rinkoje“, – pažymėjo I. Dundulienė.
Šalies kaimiškose vietovėse diegiamos „Ateities laiškininko“ koncepcijos investicijos sieks daugiau nei 1 mln. Eur.
Pasiteisinusi praktika
Mobilūs laiškininkai, kurie aptarnauja klientus jų namuose, yra užsienyje pasiteisinusi praktika. Pašto tinklas kaimiškose vietovėse yra modernizuojamas remiantis užsienio šalių, ypač Islandijos ir kaimyninės Lenkijos, patirtimi.
Pertvarka vykdoma atsižvelgiant į reguliariai atliekamų klientų nuomonės tyrimų rezultatus, kaimiškų vietovių gyventojų, bendruomenių ir socialinių partnerių nuomonę bei rekomendacijas dėl pašto infrastruktūros gerinimo.
„Esame pasirengę įdiegti modernų, XXI a. iššūkiams atsparų sprendimą. Tai – tinkamiausias ir vienintelis kelias, kuriuo šiandien gali eiti bendrovė, siekdama ne tik dirbti pelningai ir teikti maksimalią grąžą valstybei, bet svarbiausia – užtikrinti kokybiškas ir visiems prieinamas pašto paslaugas“, – pažymėjo I. Dundulienė, Lietuvos pašto Tinklo direktorė.
Gyventojams, kurie turės galimybę naudotis Ateities laiškininko paslaugomis, bus iš anksto pranešama per vietos žiniasklaidą, bendruomenes bei kitomis informavimo priemonėmis.