„Šventiškas gruodis pakeičia Lietuvos pirkėjo krepšelį. Šiuo laikotarpiu perkamos dovanos: žaislai ir kanceliarinės prekės, taip pat pakilią nuotaiką padedančios sukurti namų dekoravimo prekės. Visų šių kategorijų prekių pirkimas gruodį prekybos tinkluose išauga mažiausiai po 3-4 kartus“, – sako „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims Ilona Lepp.
Pernai gruodį, palyginti su rudens laikotarpiu, šalies prekybos tinklų pardavimai padidėjo apie 18 proc. Pirkėjai tradiciškai rinkosi didžiausius prekybos centrus, kurie gali pasiūlyti didžiausią prekių asortimentą vienoje vietoje.
Šluoja desertus, vyną, žuvį ir jūros gėrybes
Lietuvoje kalėdinis stalas pirmiausiai neįsivaizduojamas be pirktinių supakuotų desertų. „Nielsen“ duomenimis, tai yra kalėdinė kategorija – nugalėtoja, kurios pardavimai gruodį išauga net 5-6 kartus.
„Lietuvoje dominuoja dvejopos tendencijos. Vartotojai pasitiki ir kartu leidžiasi nustebinami desertų meistrų, renkasi juos tokius, kokių galimai negalėtų ar nesugebėtų pasigamintų patys. Kasmet šios kategorijos prekių pardavimai gruodį sumuša rekordą. Kita vertus, metų pabaigoje žymiai daugiau nuperkama ir įvairių kepimo priedų. Vadinasi, išlieka tradicija šeimą, artimuosius, draugus nustebinti savais kepiniais, jie tampa ir svarbia kalėdinių dovanų dalimi“, – teigia „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims.
Tarp alkoholinių gėrimų išaugusia paklausa išsiskiria vynas. Šventiniu metu pastebimai išauga ir nealkoholinių gėrimų paklausa, tuo tarpu alus nelaikomas žiemos šventėms tinkamu gėrimu – jo pardavimai lieka stabilūs.
Analizuojant šventinį Lietuvos pirkėjo krepšelį akivaizdu, kad per žiemos šventes leidžiama pasilepinti žuvimi ir jūros gėrybėmis, perkama žymiai daugiau riešutų, vaisių ir daržovių, šaldytos mėsos ir jos gaminių.
Šventiniu laikotarpiu pastebimai padidėja šokolado pardavimai, tačiau kavos pardavimai nesikeičia.
Atranda namų puošybą
Polinkiu dekoruoti ir puošti išsiskiriantys lietuviai šią sritį laiko prioritetine spręsdami, kaip panaudoti nuo būtiniausių išlaidų likusius grynuosius pinigus.
„Jei ir be ypatingų progų Lietuvoje namams skiriamas didelis dėmesys, tai gruodį jis dar labiau sustiprėja. Be įprastų gruodžio interjero aksesuarų – eglutės, Kalėdų gėle vadinamos puansetijos, perkami nauji eglės žaislai, girliandos bei kiti puošybos elementai. Žmonės linkę atsinaujinti ir kasmet namus papuošti naujai, kitaip, susikurti vis kitą šventinę nuotaiką“, – sako I. Lepp.
Puošybos, namų dekoro elementų pardavimai gruodį Lietuvos prekybos tinkluose šokteli dvigubai.
Dovanos: žaislai, knygos, kosmetika ir parfumerija, kanceliarinės priemonės
Kanceliarinės prekės gruodį vėl atsiduria pirkėjų akiratyje, tačiau šįsyk asortimentas būna skirtas ne vaikams, o suaugusiems.
„Rugsėjį dominuojanti kanceliarinių prekių kategorija antrą kvėpavimą įgauna gruodį, nes visuotinai perkami darbo ir laiko planavimo kalendoriai, kurių pasiūla pastaraisiais metais ypač išaugo ir išsiplėtė. Taip pat Kalėdinės prekybos metu išauga knygų paklausa“, – sako „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims I. Lepp.
Neslūgsta ir vaikų susidomėjimas žaislais – vien pernai gruodį žaislų pirkimai prekybos tinkluose išaugo daugiau negu 3 kartus.
Tarp ypatingo dėmesio sulaukiančių prekių atsiduria parfumerija bei dezodorantai, kurių pardavimai išauga kur kas smarkiau, palyginti su odos priežiūros priemonėmis, dekoratyvine kosmetika. Taip pat perkami elektriniai prietaisai, virtuvės bei maisto gamybos įranga.