Didelis rūpestis tai ir prekybos tinklams. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad ant parduotuvės „Lidl“ kepyklėlės „Mano duona“ lentynų niekada nerasite kepinių, iškeptų vakar?
Atliekami tyrimai
Prieš produktams atsiduriant mūsų pirkinių krepšiuose, jie kruopščiai tiriami ir degustuojami laboratorijose. Pasak „Lidl Lietuva“ kokybės užtikrinimo departamento vadovės Kristinos Klemkaitės-Ramanauskės, klientai net nesusimąsto, kokį ilgą kelią produktas nukeliauja, kol atsiduria vartotojo rankose.
„Lidl“ maisto gaminių kokybės užtikrinimo sistema aprėpia akredituotose laboratorijose atliekamus cheminius ir mikrobiologinius produktų tyrimus, taip pat patikrą gamybos vietose bei juslinius tyrimus, kitaip tariant – produktų degustacijas. Jas ne tik reguliariai rengia atsakingi bendrovės pirkimų vadovų bei kokybės specialistai. Jose dalyvauja ir vartotojai – jiems skirtas degustacijas rengia nepriklausomo tyrimų instituto laboratorija.
„Prieš prekei patenkant į „Lidl“ lentynas, už kadro lieka didelis ir sudėtingas vartotojų poreikius ir skonį nagrinėjančių ekspertų, chemikų, mikrobiologų ir kitų maisto saugos specialistų darbas“, – apie produktų kokybės tyrimus laboratorijose pasakojo K.Klemkaitė-Ramanauskė.
Anot specialistės, ne mažiau svarbi yra ir produktų tiekėjų atranka.
„Tiekėjų atranka – procesas, kuriame negali būti skubotų sprendimų. Priklausomai nuo tiekėjo pasirengimo ir abipusio suinteresuotumo bendradarbiauti, atranka gali užtrukti nuo kelių savaičių iki metų“, – detales pasakojo K.Klemkaitė-Ramanauskė.
Tikrina kas valandą
Itin kruopščios priežiūros prekybos tinkle „Lidl“ reikia ir specifinės prekių kategorijos produktams – vaisiams bei daržovėms. Anot korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovės Agnės Gaižauskienės, labai svarbu, kad tokios prekės visada būtų puikios išvaizdos. Tad švieži vaisiai ir daržovės į „Lidl“ parduotuves atkeliauja kasdien. Tačiau vien tuo neapsiribojama.
„Parduotuvėse vaisių ir daržovių prekystalius kas valandą rūpestingai apžiūri ir prekes perrenka už jų šviežumą atsakingas konkrečios pamainos darbuotojas. Patikimų tiekėjų prekėms atvykus į parduotuvę, ir toliau vadovaujamasi griežtais kriterijais – pirkėjui siūlyti tik puikios prekinės išvaizdos vaisius bei daržoves. Tad aptikus pažeistų, jie iš prekybos tiesiog išimami“, – apie vaisių ir daržovių priežiūrą kalbėjo A.Gaižauskienė.
Dauguma vaisių ir daržovių, kurie skirstomi pagal kokybės klases, „Lidl“ parduotuvėse yra pirmos klasės, o antraklasių produktų dalis – labai nedidelė.
„Mūsų pagrindinis tikslas yra siūlyti pirkėjams geriausią kokybę už palankiausią rinkos kainą. Šis principas, kaip ir mūsų kokybės standartai, galioja Lietuvoje, Vokietijoje, Italijoje bei visose kitose „Lidl“ šalyse. Dalis antrosios klasės vaisių ir daržovių mūsų asortimente yra labai maža“, – sakė K.Klemkaitė-Ramanauskė.
Pasak specialistų, bendrasis patarimas vartotojui – dar prekybos vietoje atkreipti dėmesį į ant pakuotės nurodytą maisto produkto galiojimo laiką, renkantis vaisius ir daržoves, – žiūrėti, ar jie sveiki, nepažeisti.
Kalbant apie šviežių duonos gaminių pasirinkimą ir kokybę, „Lidl“ parduotuvėse tokių gaminių pardavimo laikas yra griežtai ribojamas.
„Kepame tiek, kiek pageidauja mūsų pirkėjai – bent keturis kartus per dieną. Svarbiausia, kad kepyklėlės lentynose visuomet rastumėte kvapnių bei traškių bandelių, pyragėlių su įdarais bei duonos. Bendras mūsų kepyklėlės gaminių pardavimo laikas – viena darbo diena, taigi jeigu kuri nors šiandien iškepta bandelė nerastų savo pirkėjo, vakare parduotuvei baigiant darbą ji bus nuimta iš lentynos“, – apie kepiniams taikomus reikalavimus pasakojo K.Klemkaitė-Ramanauskė.
Antai kepinių, laikomų šildomose lentynose, pardavimo laikas tesiekia vos 4 valandas, o praėjus numatytam laikui, produkcija tiesiog išimama iš lentynų.
Iš užsienio – tik su sertifikatais
Nemažai „Lidl“ prekių į Lietuvos parduotuvių lentynas atkeliauja iš užsienio tiekėjų, tačiau visose „Lidl“ bendrovėse 27-iose šalyse, kur šiuo metu veikia „Lidl“ parduotuvės, prekėms taikomi tokie patys kokybės standartai.
„Žinoma, kiekvienos šalies bendrovė atsižvelgia į toje valstybėje galiojančius techninius reglamentus ar kitus standartus. Tad mūsų valstybėje vadovaujamasi čia galiojančiais reikalavimais.
Siekdami tobulėti patys ir skatiname tobulėjimą, todėl daugelis mūsų tiekėjų turi arba yra skatinami įgyti Tarptautinį maisto standartą (International Food Standard – IFS) arba britų mažmeninės prekybos asociacijos BRC standartus atitinkančius sertifikatus, pripažįstamus visame pasaulyje“, – apie iš užsienio importuojamiems produktams keliamus reikalavimus kalbėjo K.Klemkaitė-Ramanauskė.
Šiuo metu „Lidl“ atstovai ypač džiaugiasi lietuvių noru eksperimentuoti, kalbant apie maisto produktus, atkeliavusius iš užsienio šalių.
„Mūsų proginio privataus prekės ženklo „Deluxe“ produkcijos, kuria parduotuvėse prekiaujame šiuo metu, pardavimai rodo, kad lietuviai nebijo kulinarinių eksperimentų ir noriai išmėgina naujus skonius bei egzotiškus produktus, pavyzdžiui, kengūrieną, įvairius sūrius, netipiškus padažus ir kita“, – apie iš užsienio atkeliavusius ir neįprastus lietuvių skrandžiui produktus kalbėjo K.Klemkaitė-Ramanauskė.
Ateityje – lietuviški produktai užsienio rinkai
Nors šiuo metu parduotuvėse 20-25 proc. asortimento sudaro Lietuvos, apie 46 proc. – Vokietijos, likusią dalį – kitų šalių produktai, prekybos tinklas siekia lietuviškos produkcijos eksportuoti į užsienyje esančias „Lidl“ parduotuves.
„Savo partneriams siūlome galimybę tiekti prekes mūsų tinklui užsienyje. Tokiu būdu, pavyzdžiui, ispaniškų prekių galima nusipirkti mūsų parduotuvėse visoje Europoje. Toks pats mūsų tikslas ir čia: siekiame vietos tiekėjams pasiūlyti galimybę tiekti prekes mūsų parduotuvėms Lietuvoje, o ateityje – galbūt ir mūsų tinklui užsienyje“, – ateities planais dalinosi A.Gaižauskienė.
Nors nuo „Lidl“ prekybos veiklos Lietuvoje pradžios prabėgo vos pusmetis, žinomos Lietuvos bendrovės „Varėnos pienelis“, „Mantinga“, „Norvelita“, „Vičiūnai group“ jau gamina produkciją privatiems „Lidl“ prekės ženklams.
„Kai kurios prekės parduodamos ir kitose šalyse. Manome, kad tai – puiki pradžia, ir tikimės ir toliau augti kartu su mūsų tiekėjais“, – apie eksportuojamus produktus kalbėjo A.Gaižauskienė.
Šis straipsnis yra projekto „Lidl iš arti“ dalis.