Kaip remdamasis apklausomis skelbia pats „Lidl“, 8 iš dešimties lietuvių yra aplankę šį prekybos tinklą. Kas trečias apklaustasis pasakė, kad į „Lidl“ eina pirkti nuolat.
Bendrovė „Lidl Lietuva“ turi 21 parduotuvę, netrukus duris atvers dar viena Panevėžyje. Kitais metais „Lidl“ sulauks ir ukmergiškiai bei uteniškiai.
Tiek pirmosios birželį, tiek ir vėliau atsidariusios parduotuvės sulaukė didžiulio pirkėjų srauto.
„Tikėjomės, kad žmonės ateis pas mus atidarymo dieną. Tačiau jų srautas viršijo visus lūkesčius“, – yra sakęs „Lidl Lietuva“ generalinis direktorius Radostinas Dimitrovas Roussevas-Peine.
Pasak tyrimų bendrovės „Nielsen“ atstovų, „Lidl“ startas Lietuvoje paveikė pirkėjus ir visą rinką.
„Prieš atsidarant „Lidl“ parduotuvėms, Lietuvos pirkėjai, siekdami gauti geriausią kainos ir kokybės santykį, bei medžiodami akcijas, pasižymėjo gana žemu lojalumu prekybos tinklams, per mėnesį aplankydami bent 4 skirtingas prekybos tinklų parduotuves.
Tai vienas aukščiausių rodiklių Europoje“, – sakė „Nielsen Baltics“ Verslo plėtros ir įžvalgų vadovė Baltijos šalims Daiva Buckonytė.
Be to, smalsumas išbandyti naujas parduotuves buvo ypač aukštas: šių metų pradžioje 76 proc. apklaustųjų teigė, kad kai atsidaro nauja parduotuvė gyvenamajame rajone, būtinai užeina ją išbandyti. Palyginimui latvijoje toks rodiklis siekia 57 proc., o Estijoje – 54 proc.
„Todėl tai, kad „Lidl“, kaip naujas prekybos tinklas, sukėlė didelį pirkėjų susidomėjimą, nenustebino.
Ką tik atlikto Prekių kategorijų pirkimo tyrimo visoje Lietuvoje pirminiais duomenimis, galime pasakyti, kad „Lidl“ pirkėjų matomas ne tik kaip lyderis, pateikiantis žemiausias kainas, bet ir kaip prekybos tinklas, kuris pirmasis pateikia naujus, išskirtinius, aukštos kokybės produktus.
Dar vienas privalumas pirkėjų akyse – tai geras aptarnavimas bei maloni apsipirkimo patirtis.
Nepaisant to, kad „Lidl“ nėra asocijuojamas su dideliu ar didesniu prekių asortimentu, pirkėjai linkę jame apsilankyti vedami didelio, reguliaraus apsipirkimo tikslo“, – aiškino D.Buckonytė.
Ji taip pat pasidalijo įžvalgomis apie rinkos senbuvių elgseną: „Tuo tarpu rinkos senbuviai stengiasi išlaikyti savo pirkėjus, pastebime ir didesnes nuolatines akcijas vienam konkrečiam produktui, taip pat pirkėjai viliojami asmeninių pasiūlymų programa, kuri darosi vis įdomesnė ir patrauklesnė.
Rinkos senbuviai nepamiršta ir savo didžiojo pranašumo – plataus asortimento visuose kainų lygiuose“.
Pakeitė kitų rinkos dalyvių požiūrį
Pasak Žmogiškųjų išteklių valdymo bendrovės „Indigroup“ vadovo Karolio Blaževičiaus, naujoko atėjimas pažėrė ir kitų permainų. Svarbiausia – ėmė keistis kitų mažmeninės prekybos rinkos žaidėjų požiūris į darbdavio įvaizdį.
„Pokytis toks, kad kiti rinkos žaidėjai pradėjo kreipti dėmesį į darbdavio įvaizdį. Kiti prekybos tinklai ėmėsi projektų, kuriais skatinamas palankesnis požiūris į darbdavį.
Tai ilgalaikaikis požiūris: „Mes investuosime į tai ir tai duos grąžą“, – kalbėjo K.Blaževičius.
Pasak jo, tinklai ėmė diegti viziją, kad pas juos dirbti smagu, nes kolektyvas geras, nes žmonės stengiasi, bendravimas su pirkėjais atviras, pirkėjai grįžta.
Pasak K.Blaževičiaus, svarbu ir tai, kad „Lidl“ paskelbė, kiek moka savo darbuotojams. Anksčiau rinkoje tai būdavo nutylima.
„Tai buvo slapta informacija. Taip buvo, kol rinkoje neatsirado tokio stipraus konkurento. „Lidl“ pirmasis pradėjo skelbti tokią informaciją. Kad pats tinklas tai skelbtų, to anksčiau nebuvo“, – kalbėjo K.Blaževičius.