Kažkada, kai „Utenos alus“ sumanė pilstyti ir pardavinėti vandenį, daug kas manė – et, turi jo perdaug, tai dar prie alaus sumąstė prisidurti papildomai pajamų.
Prieš keletą metų, kai „Ragutis“ keitė pavadinimą į „Volfas Engelman“, vienu metu buvo mėginta pabrėžti, kad tai – ne tik alaus darykla, bet ir kitokių gėrimų gamykla. Nors dabar ši įmonė išdidžiai vadina save bravoru, nuolat aiškinama, kad ji ne tik alų verda.
Panašiai elgiasi ir kiti didieji aludariai. „Kalnapilio – Tauro grupės“ teigimu, alaus rinka per šių metų devynis mėnesius traukėsi apie 6 proc. Anot įmonės generalinio direktoriaus Marijaus Kirstuko, šiuo metu alaus gamintojų sektorius išgyvena radikalių pokyčių laikotarpį, o prognozes, jog kitais metais ši rinka ir toliau ženkliai trauksis, stiprina tai, kad viešumoje pastaruoju metu labai aktyviai bandoma neigiamai vaizduoti visą alaus gamintojų veiklą.
Todėl viena svarbiausių strateginių bendrovės krypčių – produkcijos kategorijų diversifikavimas. Tokia strategija iš esmės didina veiklos sąnaudas, tačiau šiuo metu jau yra sėkmingai įgyvendinama.
„Veiklą pradėjome kaip visiems žinomas alaus gamintojas, tačiau šiuo metu vis labiau stipriname savo pozicijas vaisvandenių ir vandens rinkose. Lietuvoje sulčių kategorijoje esame antri ir užimame 19 proc. rinkos.
Mūsų atstovaujamų „PepsiCo“ produktų rinkos dalį Lietuvoje per bendradarbiavimo metus išauginome dvigubai ir dabar užimame apie dešimtadalį rinkos. Iššūkis toliau augti yra ir vandens rinkoje, kur mūsų ženklo „Norte“ vandens per šių metų tris ketvirčius pardavėme trečdaliu daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu“, – aiškino M. Kirstukas.
Skaičiuojant pagal kiekį, įmonė šįmet pardavė apie 10 proc. daugiau produkcijos, nors alaus rinka traukėsi. Tačiau augimą lėmė būtent nealkoholiniais gėrimai.
Bendrovės pajamos per 2016 metų 9 mėnesius sudarė 42,5 mln. eurų -- 2 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį praėjusiais metais. Trijų ketvirčių pelnas (neatskaičius mokesčių), palyginti su praėjusiųjų metų tuo pačiu laikotarpiu, sumažėjo iki 716 tūkst. eurų.
Pagrindinės pelno mažėjimo priežastys – besitraukiantys alaus pardavimai vietinėje rinkoje, išaugusi produkcijos savikaina, atlyginimų augimas bei ženkliai padidėjusios investicijos į gamybos įrangą ir logistikos procesų tobulinimą.
Šiemet vien į gamybos ir technologijų atnaujinimą įmonė jau investavo daugiau nei 2 mln. eurų. Planuojama, kad kitais metais investicijos išliks tokios pat.