Kalėdinė prekyba šiemet prasidėjo kaip niekad anksti

2016 m. gruodžio 1 d. 15:54
Kalėdinė prekyba šiais metais prasidėjo itin anksti – prekybininkai jau spalio viduryje pajuto augančius pardavimus. Specialistai skaičiuoja, kad šventiniu laikotarpiu el. parduotuvių pardavimai išauga dvigubai.
Daugiau nuotraukų (1)
Kartu su pardavimais didėja ir logistikos iššūkiai. Vartotojams vis dažniau įsigyjant prekių elektroninėmis priemonėmis, verslo įmonės turi užtikrinti pakankamus prekių kiekius sandėliuose ir sparčiau pristatyti šias prekes pirkėjams, kad pastariesiems neužilgtų įsigytų prekių pristatymų laikas.
„Pagrindinis iššūkis įmonėms kalėdiniu laikotarpiu yra paruošti ir išsiųsti kelis kartus daugiau užsakymų laiku“, – teigia logistikos optimizavimo paslaugas teikiančios bendrovės „Equinox Europe“ direktorė Rasa Beskajevienė. Pasak jos, protinga strategija – šventėms ruoštis visus metus. Taip elgiasi rinkos lyderiai: planuoja, kiek įmonė per metus augs, kiek reikės išplėsti sandėlius, kokių resursų ir įrangos prireiks. Visa tai turi būti paruošta iki spalio mėnesio.
Kalėdinei prekybai prasidedant, verslininkai atsiveža didesnį prekių kiekį į sandėlius. R. Beskajevienė teigia, jog prekių turėjimas sandėlyje yra tam tikras konkurencinis pranašumas – pirkėjui yra svarbi garantija, jog dovanas iki švenčių tikrai gaus.
Didžiausios elektroninės prekybos parduotuvės „Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulys sako, kad Kalėdoms bendrovė pradeda ruoštis vos tik pasibaigus ankstesnėms Kalėdoms.
„Pasiruošimas pagrindinei metų šventei vyksta visus metus plečiant asortimentą, gerinant procesus, investuojant į plėtrą. Šiais metais itin išplėtėme mobiliųjų telefonų ir nešiojamų kompiuterių asortimentą. Taip pat išaugo aprangos, kosmetikos ir vaikų prekių kategorijos.
Spalio viduryje pajutome išaugusį poreikį ir net pradėjome kalėdinių eglučių prekybą. Pardavimai įsibėgėjo lapkričio viduryje, iškritus pirmajam sniegui. Užsakymų skaičius jau padidėjo 50 procentų“, – teigia D. Liulys.
Specialistai pastebi, kad kalėdinio piko metu išauga papildomų darbuotojų ir prekių valdymo įrangos poreikis.
R. Beskajevienė sako, kad prekybininkai papildomą įrangą ne tik perka, bet ir nuomojasi. Pavyzdžiui, tie, kurie dirba su radijo ryšio terminalais, pasirūpina 30-50 proc. didesniu papildomos įrangos kiekiu. Bevielis radijo ryšio terminalas yra populiariausias įrankis, kuris padeda darbuotojams surinkinėti prekių užsakymus.
„Pigu.lt“ vadovas tvirtina, kad logistikos procesų gerinimas yra esminis veiksnys, norint kuo greičiau suruošti užsakymą pirkėjui: „Kad galėtume suruošti prekes tą pačią dieną, teko atlikti nemažai paruošiamųjų darbų. Dabar sistema pati išskaičiuoja efektyviausią surinkimo kelią sandėlio darbuotojui, kad jis per trumpiausią laiką surinktų kuo daugiau prekių. Tai darbo efektyvumą padidino 20 procentų“.
Pasak R. Beskajevienės, įmonės kalėdiniu laikotarpiu samdo papildomų darbuotojų, tačiau susiduria su problema, kaip greitai juos apmokyti. Neretai nauji darbuotojai padaro klaidų, todėl šiuo laikotarpiu klientų sistemų priežiūrą stipriname ir mes – dirbame 24 val. per parą pamainomis. Inžinieriai sprendžia prekybininkams kylančias problemas, kad nebūtų stabdomas įmonių darbas. D. Liulys skaičiuoja, kad jo vadovaujamas kolektyvas gruodžio mėnesį padidės 95 darbuotojais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.