Ketvirtadienį ši programa
įvertinta jubiliejiniuose, dešimtą kartą rengiamuose Europos
verslumo skatinimo apdovanojimuose.
Jie vyko per Bratislavoje (Slovakija) vykusią
Smulkių ir vidutinių įmonių asamblėją, kurią vis kitoje šalyje
kasmet organizuoja Europos Komisija.
Šio renginio tikslas –
skatinti inovatorišką požiūrį ir kūrybingas idėjas, Europoje
paspartinti tvarių verslų kūrimąsi. O pati Asamblėja ir
apdovanojimai – Europos verslumo savaitės flagmanas.
Dvejus metus trukusi jaunųjų eksporto lyderių programa
„Sparnai“ šiemet pateko tarp finalininkų kategorijoje, kurioje
varžėsi projektai, skatinantys smulkiojo ir vidutinio verslo
atstovus žengti į tarptautines rinkas.
Tarp šios kategorijos
finalininkų taip pat pateko Suomijoje ir Ispanijoje vykdyti
projektai. Iš viso šešioms konkurso kategorijoms buvo pateikta
beveik 350 paraiškų iš 31 šalies.
„Turime didžiuotis, kad Lietuvoje vykdytas projektas yra ne
pirmą kartą pastebimas ir įvertinamas tarptautiniu mastu.
Džiaugiuosi, kad mūsų šalyje vykdomi projektai tampa ir puikiais
sėkmės pavyzdžiais kitoms šalims“, – sako laikinai pareigas
einantis ūkio ministro Evaldas Gustas.
Pirmąjį tarptautinį apdovanojimą programa „Sparnai“ pelnė
2014-ųjų lapkritį. Kas dvejus metus Tarptautinio prekybos
centrorengiamoje Pasaulinėje prekybą skatinančių organizacijų
tinklo konferencijoje, skirtoje aptarti ir apdovanoti geriausias
eksporto iniciatyvas, ši programa pelnė pirmą vietą išsivysčiusių
šalių kategorijoje.
Jaunųjų eksporto lyderių programa teigiamai
buvo įvertinta ne tik rengėjų, užsienio specialistų, bet ir joje
dalyvavusių įmonių.
Programa „Sparnai“ startavo 2013-ųjų liepą su 16 jaunųjų
eksporto lyderių iš visos Lietuvos, kurie iš pradžių pusmetį
stažavosi „Verslioje Lietuvoje“ – dalyvavo mokymuose, kuriuose buvo
supažindinti su projektų valdymu, tarptautine rinkodara, derybų
ypatumais, verslo misijų ir parodų organizavimu, prezentavimo
įgūdžiais, įmonės eksporto auditu ir rinkos tyrimų bei produktų
adaptavimo metodikomis.
Vėliau projekto dalyviai kas pusmetį
rotavosi ir taip per dvejus metus darbavosi 44 įmonėse iš 13
skirtingų Lietuvos regionų.
Lietuviškus produktus „Sparnai“ įvedinėjo net į 47 užsienio
rinkas ir iš viso pasirašė ir įvykdė unikalių pardavimo sutarčių už
650 tūkst. eurų, o ruošdami paraiškas ES paramai gauti į įmones
pritraukė 120 tūkst. EUR papildomų lėšų.
Vidutiniškai per vieną
rotaciją, kuri trukdavo pusmetį, dalyvis pasirašydavo po 3 sutartis.
Projekto „Sparnai“ atsiradimą prieš dvejus metus paskatino
kompetentingų žmonių Lietuvos įmonėse trūkumas, didelė jaunimo
migracija ir eksporto plėtros žinių stoka.
Iš 118 pretendentų,
pateikusių paraiškas dalyvauti „Sparnų“ projekte, buvo atrinkta 16
jaunuolių, kurių amžiaus vidurkis siekė 24 m. Net trečdalis jų
grįžo į Lietuvą po studijų užsienyje. Po projekto, talentingi jauni
eksporto vadybininkai toliau sėkmingai dirba Lietuvos įmonėse.