Atliekant parduotuvių peržiūrą buvo tikrinta kiekvienos „Marks & Spencer“ parduotuvės veikla ir galimybės tarptautinėse rinkose. Atlikus peržiūrą paaiškėjo, kad „Marks & Spencer“ tarptautinis verslas yra padalytas į dvi dalis: nuosavą verslą, kuris yra nuostolingas daugelyje rinkų, ir pelningą franšizės verslą, pernai davusį 87 mln. GBP pelno.
Pernai „Marks & Spencer“ grupė 10-yje rinkų patyrė 45 mln. GBP nuostolių nuo bendrų 171 mln. GBP pajamų, o kai kuriose rinkose nuostolių patiriama jau 5 metus. Atlikus peržiūrą nustatyta, kad tai lemia keli veiksniai, įskaitant suskaidytą parduotuvių portfelį ir didesnės apimties veiklos trūkumą. Be to, šiose rinkose yra ribotos būsimo augimo galimybės.
„Marks & Spencer“ siūlo uždaryti visas 53 nuosavas parduotuves šiose 10-yje rinkų, įskaitant 10 parduotuvių Kinijoje ir 7 Prancūzijoje, taip pat parduotuves Estijoje, Vengrijoje, Lenkijoje, Slovakijoje, Rumunijoje, Nyderlanduose, Belgijoje ir Lietuvoje.
Šiandien „Marks & Spencer“ grupė pradeda diskusijas su savo 39 darbuotojais Lietuvoje dėl parduotuvės uždarymo. „Marks & Spencer“ yra visiškai įsipareigojusi laikytis visų Lietuvos darbo teisės reikalavimų. Tai apima bendravimą su Europos darbo taryba ir individualiai su darbuotojais tęsiant tolesnius veiksmus, susijusius su jų darbo sutartimis.
Jonathanas Glenisteris, „Marks & Spencer“ regiono direktorius Europoje, Kinijoje ir Indijoje, teigė: „Pasiūlymas, apie kurį šiandien paskelbėme Lietuvoje, yra dalis išsamios mūsų tarptautinio verslo peržiūros. Mūsų nuostoliai per pastaruosius trejus metus ir ribotos augimo Lietuvos rinkoje galimybės neleidžia mums užtikrinti tvaraus pelno. Suprantame, kokį poveikį šis sprendimas gali turėti mūsų darbuotojams Lietuvoje, ir atidžiai įsiklausome į jų nuomonę dėl mūsų ketinimų.“
Grupės mastu, jei po derybų su darbuotojais „Marks & Spencer“ ims įgyvendinti šiuos ketinimus, ji patirs nuo 150 iki 200 mln. GBP nepagrindinių išlaidų, daugiausia susijusių su turto sąnaudomis ir išeitinėmis išmokomis.
Žvelgdama į ateitį „Marks & Spencer“ ketina mažinti nuosavų parduotuvių skaičių ir daugiau dėmesio skirti savo įsteigtoms bendroms įmonėms ir franšizės partnerystėms. Siekdama kurti tvaresnį tarptautinį verslą „Marks & Spencer“ pasinaudos vietos rinkos klientų įžvalgomis, daugiau dėmesio skirdama klientų patirčiai gerinti ir pelningumui didinti.
„Marks & Spencer“ turi 268 franšizės parduotuves 34 rinkose, taip pat bendrų įmonių Indijoje ir Graikijoje. Dirbdama kartu su partneriais „Marks & Spencer“ grupė turės įtakos priimant sprendimus dėl parduotuvių apimties, infrastruktūros ir vietos darbuotojų kompetencijos. „Marks & Spencer“ taip pat toliau plėtos maisto franšizės verslą Prancūzijoje, kurioje juntama kokybiškų ir naujoviškų produktų paklausa klientams lengvai prieinamose ir patogiose vietose.
Grupė toliau plėtos verslą Honkonge, Airijos Respublikoje ir Čekijos Respublikoje, kurios yra pelningesnės dėl žinomesnių prekės ženklų, nuosavų parduotuvių ir lojalių klientų.
„Marks & Spencer“ taip pat prekiauja internetu 21 rinkoje, pasiekdama klientus per savo visiškai lokalizuotas ir valdomas interneto svetaines, pavyzdžiui, „Myntra“ Indijoje ir „Zalando“ Europoje, ir per nusistovėjusius franšizės partnerius.