Mobilieji telefonai, kosmetika ir kvepalai, buitinė chemija, žaislai, drabužiai, elektronika... Nuo šiol šias prekes iš „Pigu.lt“ bus galima ne tik įsigyti internetu, bet ir apžiūrėti ne virtualioje, o realioje parduotuvėje.
„Pigu.lt“ prognozuoja, kad per pirmuosius metus parduotuvė ir joje veikiantis prekių atsiėmimo centras sugeneruos milijono eurų apyvartą, o per dieną aptarnaus iki 5 tūkst. klientų, kuriems atiduos 10 tūkst. prekių.
„Mėgstame eksperimentuoti. Tai vienas didžiausių ir rimčiausių mūsų eksperimentų“, – pasakojo „Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulys.
Naujos kartos parduotuvė
Atidarydama naujos koncepcijos parduotuvę įmonė tikisi paskatinti įvairių baimių ir abejonių turinčius žmones pabandyti apsipirkti internetu.
D.Liulio teigimu, dažniausiai žmonės internetu nenori pirkti dėl poros priežasčių. Jie nori galimybės apžiūrėti, pačiupinėti prekes ir tikisi parduotuvės darbuotojo konsultacijos.
„Nusprendėme padaryti vieną tokią parduotuvę, kurioje visa tai įdiegtume“, – pasakojo jis.
„Pigu.lt“ tikslas – kuo daugiau žmonių paskatinti, kad jie apsipirktų internetu: „Mes norime parodyti, kad esame realūs, fiziški, tikri, ne dirbantys kažkur Lenkijoje ar Amerikoje, patikimi prekybininkai.“
„Pigu.lt“ parduotuvė veiks „Omni-channel“ modeliu.
Klientai, parduotuvėje išsirinkę prekę, turės užrašyti jos ID kodą, susirasti prekę prie vieno iš 8 įrengtų kompiuterių, užsakyti, tarsi banke atsispausdinti eilės numerį ir atsiimti prekę.
Parduotuvės kūrėjai žada, kad prekės nereikės laukti ilgiau nei 5 minutes.
„Esminis principas tas, kad visas prekes, esančias šitoje mūsų parduotuvėje, galima pasiimti nuo lentynos ir atsinešti prie kasos, o jei prekės negalima pasiimti, reikia ją užsisakyti pagal nurodytą kodą arba paprašyti, kad tai padarytų konsultantas, ir per penkias minutes prekę gauni“, – pasakojo D.Liulys.
Elektroninės net etiketės
Prie parduotuvėje esančių kompiuterių klientai galės užsisakyti iš viso „Pigu.lt“ asortimento. Pačioje parduotuvės ekspozicijoje bus 2500 skirtingų prekių pavadinimų iš 14 skirtingų kategorijų.
D.Liulys pasakojo, kad būtent kainos buvo vienas didžiausių iššūkių kuriant parduotuvę. „Supratome mažmeninės prekybos ribotumą. Norėjome eksponuoti kur kas daugiau prekių, bet tiesiog negalime to padaryti ir turime jas laikyti sandėlyje“, – sakė jis.
„Pigu.lt“ parduotuvėje prekių kainos keičiamos kelis kartus per dieną. „Jei turime 10 tūkst. prekių ir pasikeičia jų kainos, mums reikia spausdinti 10 tūkst. naujų lapelių ir juos klijuoti, keisti. Dėl to sugalvojome naujovę“, – pasakojo „Pigu.lt“ generalinis direktorius.
„Pigu.lt“ parduotuvėje nerasite popierinių etikečių. Prie kiekvienos prekės bus elektroninės etiketės, kuriose įrengtuose ekranuose kaina keisis automatiškai – sistemoje pakeitus prekių kainas, jų etiketės visoje parduotuvėje pasikeis pačios per kelias sekundes.
Gali virsti tinklu
D.Liulio teigimu, tai pirmoji tokios koncepcijos parduotuvė Baltijos šalyse, nors užsienyje tokios parduotuvės dirba sėkmingai.
„Jei koncepcija pasiteisins, plėsime tinklą tiek Lietuvoje, tiek visose Baltijos šalyse“, – sakė „Pigu.lt“ generalinis direktorius.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 5 „Pigu.lt“ prekių atsiėmimo punktai, Latvijoje – 3, Estijoje – vienas. D.Liulio teigimu, jei parduotuvė Vilniuje veiks sėkmingai, ateityje visi atsiėmimo punktai gali virsti parduotuvėmis.
Naujosios parduotuvės plotas siekia 350 kvadratinių metrų, sandėlis užima dar 650 kvadratinių metrų. Čia dirbs 12 konsultantų.
Į realią „Pigu.lt“ parduotuvę investuota 150 tūkst. eurų. „Palyginti su tokio asortimento parduotuvės įrengimu, tai gana nedidelės investicijos. Neinvestavome į sienas, prabangias lubas – svarbiausia, kad būtų lentynos, geras apšvietimas ir patogus apsipirkimas“, – pasakojo D.Liulys.
Dėl to „Pigu.lt“, įrengdami parduotuvę, daugiausia investavo į technologinius sprendimus bei infrastruktūrą, leidžiančią sumažinti kasdienės veiklos sąnaudas.