Lietuvoje pagamintos „lėlės“ – garsiausių pasaulio ženklų puošmena

2016 m. spalio 15 d. 15:45
Audrė Srėbalienė („Lietuvos rytas“)
Drabužių rinka traukiasi, konkurencija – aštrėja. Tai puikiai junta ir manekenų bei parduotuvių įrangos gamintojai Lietuvoje, besikaunantys su kinais dėl garsių pasaulio kompanijų užsakymų.
Daugiau nuotraukų (40)
„Dior“, „Armani“, „Chanel“, „Porsche Desing“, „Tommy Hilfiger“ bei kiti garsūs aprangos sektoriaus prekių ženklai. Tai jų visame pasaulyje valdomoms parduotuvėms manekenus bei įrangą jau trylika metų gamina Vilniuje esančios bendrovės „IDW“ („International Display Works“) bei „IDW metalas ir mediena“.
Dukart per savaitę vilkikai iš Vilniaus „IDW“ gamyklų į logistikos centrą Leipcige atgabena po 40 tonų manekenų bei parduotuvėms skirtos įrangos – lentynų, baldų, stovų. Per metus tų tonų susikaupia 300-350.
Ir visa tai – prekės, skirtos tik Vidurio Europai, kurių pardavimą koordinuoja Vokietijoje, Duisburge esanti antrinė įmonė „IDW GmbH“.
Tai – tik dalis rinkos. Lietuvoje gaminamos „IDW“ prekės pasklinda penkiuose kontinentuose, tiksliau – daugiau nei 30-yje pasaulio valstybių. Įspūdinga? Be abejo.
Kaip ir tai, kad manekenai Vilniuje kuriami atsižvelgiant į šios rinkos madas: grakštūs, „begalviai“ arba stilizuotų veido bruožų.
Svarbu net ir tai, kad jie gali būti prikelti ir antram, ir trečiam gyvenimui, nes yra gaminami iš polistirolo, kurį susmulkinus vėl galima perdirbti.
Ko gero, tai ir būtų daroma, jei ne didelės išlaidos, kurių reikėtų manekenams iš visų pasaulio parduotuvių surinkti. Deja, niekas nenori švaistyti pinigų tam, kad šios „lėlės“ būtų suvežtos atgal į Vilnių ir virstų granulėmis.
Maršrutas Vilnius – Duisburgas
Vokiečiai ir lietuviai yra gana tiksliai pasiskirstę darbus. Tuo, ką užsakyti ir kam parduoti, rūpinasi 11 žmonių Duisburge. Tuo tarpu manekenų bei parduotuvių įrangos konstravimas bei gamyba patikėta 1200 darbuotojų Vilniuje.
Kone visko, kas gaminama Vilniuje, pakanka parduotuvei bet kuriame pasaulio krašte įrengti. Nes tik pakabos drabužiams, interjerui reikalingi paveikslai bei jų rėmeliai yra užsakomi atskirai. „IDW“ specifika – sandėliuose nėra sukrautos nei tipinės parduotuvių įrangos, nei manekenų. Kiekvienas užsakymas yra individualus. Ir kiekvieną jų konstruktoriai bei dizaineriai pradeda kurdami prototipą.
„Kartu su klientais važiuojame į gamyklas Vilniuje. Talkinant net skulptoriams manekeno prototipas keičiamas tol, kol visiškai atitinka kliento sumanymą.
Tuo tarpu baldų užsakymams brėžinius konstruktoriai kuria ne tik Lietuvoje, bet ir Duisburge. Mat dažniausiai užsakovai pateikia su architekto sumanymu jau suderintą konsepciją“, – sakė „IDW GmbH“ parduotuvių įrangos pardavimo projektų vadovas  Vakarų Europoje Oliveris Opitzas.
Jis kone visą laiką skirsto į darbą biure bei kelionėms į Vilnių, kuriame derinami projektai.
Ant kulnų mina kinai
Šiuo metu „IDW“ kartu su partneriais rengiasi svarbiausiam drabužių sektoriaus įvykiui – specializuotai tarptautinei parduotuvių įrangos parodai „EuroShop“. Ji Diuseldorfe vyksta kas trejus metus, ir dalyvius sukvies kitų metų kovą.
Paroda – ta vieta, kurioje susikerta užsakovų ir gamintojų keliai. Ir nuo kurioje atsiradusių kontaktų sėkmės priklauso kelerių metų užsakymų aruodo dydis. O jų šiuo metu – jau alkstama.
„Vienus klientus prarandame, kitus – atrandame. Nors užsakymų turime 2-3 metams, tačiau jie neatsiranda iš niekur . Jų tenka siekti, grumiantis su konkurentais garsių prekės ženklų valdytojų skelbiamuose konkursuose“, – sakė „IDW GmbH“ biure dirbanti manekenų pardavimo grupės vadovė Doris Heise.
Ji neslėpė – taip, „IDW“ manekenų gamybos užsakymai traukiasi, baldų – dar ne. Ir tam didelę įtaką daro ne kas kitas, bet kinai.
„Medžiaga, iš kurių gaminami manekenai Vilniuje – tausojanti aplinką, ją galima perdirbti. Vis dėlto daug galimų klientų svarbiausią dėmesį skiria ne gaminių kokybei, bet jų kainai.
Tačiau yra ir daugiau veiksnių, kurie daro įtaką besirungiant dėl užsakymų. Vienas jų – laikas. Gaminius klientams atgabename per mėnesį, kinai – per du. Kitas – Kinijoje visa tai gaminama neaiškiomis darbo sąlygomis, Lietuvoje – pagal IFC (Industry Foundation Classes) standartą. Tačiau prekybos versle yra tokių įmonių, kurioms visa tai – nesvarbu“, – kalbėjo D.Heise.
Be to, šiuo metu drabužių pramonei – sunkus metas. Ir ateityje, anot D.Heise, šios srities įmonėms bus ne ką lengviau.
„Padėtis rinkoje – sudėtinga. Nemažai garsių drabužių sektoriaus firmų bankrutavo. Konkurencija tarp esančiųjų – didelė. Mes taip pat tai juntame, kad tarp gamintojų vyksta kova dėl kainų“, – sakė D.Heise.
Šį jos teiginį iliustruoja ir skaičiai. Pavyzdžiui, Duisburge esančios „IDW GmbH“ apyvarta 2013-aisiais siekė 18 mln. eurų, 2014-aisiais – 16 mln. eurų, pernai – 14 mln. eurų.
Maždaug du trečdalius pardavimo sudaro baldų bei kitos parduotuvių įrangos prekės, tad apyvartą mažina būtent besitraukiantys manekenų gamybos užsakymai.
Nepaprasti konkursai
Kaip aplenkti kinus? Atsakymo į šį klausimą „IDW“ gaminių pardavėjams tenka ieškoti užsakovų sumanymuose.
Būtent jie konkursams parengia kelis šimtus puslapių užimančias taisykles – gamintojams keliamus reikalavimus.
„Ten, kur yra skiriamas dėmesys aplinkosaugai, esame ramūs. Negalėtume aptarnauti klientų, jei Vilniuje esančiose baldų bei įrangos gamyklos neatitiktų šios sąlygos. Pavyzdžiui, „Adidas“ ar „Puma“ šiuo požiūriu yra ypač griežti užsakovai.
„IDW metalas ir mediena“ įmonė turi FSC sertifikatą, kuris įrodo, kad naudojama žaliava, kurios tiekėjai laikosi miškininkystės standartų. O ir pati „IDW“ laikosi darbo saugos reikalavimų bei rūpinasi darbuotojų sveikatingumu“, – sakė O.Opitzas.
Negana to, paskutinėje konkurso stadijoje užsakovai patys atlieka gamybos įmonių auditą.
Anot D.Heise, mažinant gamybos sąnaudas pigi darbo jėga nebėra tas veiksnys, kuriam buvo skiriamas dėmesys maždaug prieš 15 metų. Ir Lietuva nebeturi šito privalumo.
„Tai, ką gamina konkurentai Turkijoje arba Azijoje, neatitinka nei kokybei, nei darbo sąlygoms keliamų reikalavimų. Negalint to garantuoti, neįmanoma gauti didelių, stiprių firmų užsakymų. Parduotuvėms skirtos įrangos kokybė, trumpas tiekimo laikas, ypač tiksliai pagaminti manekenai – visa tai suteikia „IDW“ įmonėms pranašumą“, – patikino D.Heise.
DrabužiaiPrekybaparduotuvės
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.