Kritikai kaltina didžiausią plačiai vartojamų prekių gamintoją, per metus uždirbantį 2 milijardus svarų, kad šis naudojasi „Brexit“ norėdamas pakelti kainas. „Unilever“ savo ruožtu teigia, kad dėl atpigusio svaro stipriai išaugo jų prekių eksportavimo bei kitos išlaidos.
Anglijos ir Olandijos įmonė, kuri pasisakė prieš Anglijos išstojimą iš Europos Sąjungos (ES), teigia, kad būtent dėl „Brexit“ yra priversta kelti kainas 10 proc.
Didieji prekybos tinklai kelti kainų nenori – „Tesco“ nesutikus pabranginti produktų, iš elektroninės parduotuvės dingo daugiau kaip 200 pirkėjų pamėgtų prekių, o pasibaigus atsargoms ištuštės ir parduotuvių lentynos.
„Unilever“ gamina tokius prekių ženklus kaip „Marmite“, „Flora“, „Persil“, „PG Tips“ ir „Ben and Jerry“. Parduotuvėse neliks ir „Surf“ ploviklio, „Comfort“ skalbiklio, „Hellmanns“ majonezo, „Lipton“ arbatos, „Dove“ kūno priežiūros reikmenų bei kitų prekių.
Kompanija teigia, kad dėl krintančio svaro kurso smarkiai išaugo jų prekių sudedamųjų dalių importo išlaidos, tačiau specialistai pastebi, kad nemažai prekių gaminama Anglijoje ir ingredientai joms perkami iš vietos tiekėjų.
„Unilever“ finansų vadovas Graeme'as Pitkethly teigė, kad kainų kėlimas dėl išaugusių išlaidų yra normalus dalykas, bet situacijos su „Tesco“ nekomentavo.
Jis taip pat pabrėžė, kad Anglijos rinka sudaro tik 5 proc. kompanijos klientų. „Unilever“ buvo viena iš didžiųjų įmonių, pasisakiusių prieš „Brexit“ ir teigusių, kad pasitraukimas iš ES turės neigiamų pasekmių verslui Anglijoje.
Kritikai „Unilever“ kaltina, kad kompanija tiesiog ieško pasiteisinimų dėl kainų kėlimo.
Parengė Gintarė Valentinaitienė