„Siūlau grąžinti į Seimą 37 Seimo narių grupei tobulinti
įstatymo projektą“, – trečiadienį Vyriausybės posėdyje
kalbėjo susisiekimo ministras Rimanas Sinkevičius.
Dėl paties metro projekto įgyvendinimo trukmės ministras buvo
skeptiškas: „Manau, kad mano amžiuje aš tiek ilgai negyvensiu“.
„Tai yra municipalinio transporto rūšis, dėl kurio turi
apsispręsti miesto ar rajono valdžia ir skaičiuoti pinigėlius,
kiek reikės investuoti, kada tas atsipirks ir kiek kainuos bilietas.
Tad kol kas aš esu skeptiškas dėl teisės akto praktinio
įgyvendinimo, bet kaip teisės aktas, kaip idėja galėtų būti“,
– prieš Vyriausybės posėdi žurnalistams sakė R.Sinkevičius.
Pasak Vilniaus mero Remigijus Šimašiaus, šiuo metu sostinė
prioritetą teikia jau esamos viešojo transporto infrastruktūros
sutvarkymui.
„Reikia įteisinti miesto geležinkelį, kurį de facto Vilnius
ir šiandien turi, tik jis nėra tinkamai išnaudojamas. Yra žmonių,
kurie iš Naujosios Vilnios į stotį važinėja (traukiniu – BNS),
yra geležinkelis nuo Vilniaus stoties iki oro uosto. Man atrodo labai
svarbu, kad jis būtų pilnai integruotas į miestą, apie ką
šnekamės su „Lietuvos geležinkeliais“, kad tai būtų vienos
sistemos dalis (...) Visiškai nenormalu, kad tai nėra integruota
tinkamai į miesto transporto sistemą“, – žurnalistams
trečiadienį sakė R.Šimašius.
Jis pabrėžė, kad šiuo metu Vilniui reikia atnaujinti ir
autobusų parką, sutvarkyti juostas viešajam transportui ir taip
sudaryti vilniečiams galimybes patogiai nuvažiuoti į darbą.
„Kad šiandien Vilnius galėtų statyti metro, aš tokio
varianto nematau. Bet kada nors tai gali įvykti, aš tokį variantą
matau“, – teigė sostinės meras.
Ministerija siūlo aiškiai apibrėžti kokia transporto rūšimi
laikytinas metro transportas, tikslinti nuostatas dėl projekto
pripažinimo valstybei svarbiu ekonominiu projektu, atsisakyti
galimybės perduoti valstybei metro projektų vykdymą, nes keleivių
vežimo organizavimas yra savivaldybių funkcija.
Anot ministerijos, taip pat derėtų nustatyti maksimalią galimą
koncesijos sutarties trukmę, apibrėžti, kad tuomet, kai
įgyvendinant koncesiją dalyvauja valstybei, turtas perduodamas
valstybės nuosavybėms, o jei dalyvauja savivaldybė – jos
nuosavybėn.
Vyriausybė dar pernai balandį palaikė Susisiekimo ministerijos
siūlymą neatmesti metro idėjos, tačiau jos teisinis
reglamentavimas pripažintas netinkamu. Tuo metu premjeras Algirdas
Butkevičius teigė, kad metro idėja yra utopija.
Visiškai atmesti metro idėją pernai balandį siūlė žemės
ūkio ministrė Virginija Baltraitienė, kurios nuomone, trūksta
lėšų dviračių takams, gatvėms ir keliams tvarkyti, nekalbant
apie kur kas didesnius investicijų projektus.
Prezidentė Dalia Grybauskaitė yra vetavusi Metropoliteno
koncesijos įstatymą, tuo metu jo autoriai sako, kad Vilniuje
nusprendus tiesti metro, būtų atvertas kelias šimtų milijonų
eurų vertės užsienio investicijoms.
Metro sąjūdžio valdybos pirmininkas Juozas Zykus yra sakęs,
kad 7 kilometrų ilgio metro statyba kainuotų apie 300 mln. eurų.
Pasak jo, metro galėtų būti pastatytas per 30 metų.