Seimas spalio 11 d. planuoja plenariniame posėdyje svarstyti Lietuvos Respublikos Audito įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, kuriame esminiai pakeitimai buvo padaryti paskutinę minutę Seimo Audito komiteto iniciatyva tinkamai neaptarus ir neišanalizavus su visomis suinteresuotomis šalimis.
Plačiai aptartas ir išdiskutuotas audito profesijos ir priežiūros institucijų – Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos, LR Finansų ministerijos bei Seimo audito komiteto – atstovų Audito įstatymo pakeitimo įstatymo projektas, kuris buvo derintas beveik dvejus metus, patvirtintas LR Vyriausybės, buvo netikėtai pakeistas Seimo Audito komiteto prieš pat planuojamą svarstymą Seime, nepaliekant galimybės tinkamai aptarti pasiūlytų esminių pakeitimų.
„Lietuvos auditorių rūmų nuomone, paskutinę minutę daryti esminius Audito įstatymo projekto pakeitimus, nesuderinus su suinteresuotomis pusėmis yra neatsakinga ir gali turėti apčiuopiamos žalos – sumažinti Lietuvos patrauklumą užsienio investuotojams, bei pakenkti siekiams užtikrinti auditorių nepriklausomumą ir objektyvumą bei viešo intereso įmonių nepriklausomo audito kokybę“, – sako Lietuvos auditorių rūmų prezidentas Saulius Lapšinskas.
LAR atkreipia dėmesį, kad pasiūlymas eliminuoti galimybę pratęsti audito atlikimo sutarties terminą 10 metų ribos įmonių pasirinkimo galimybes renkantis nepriklausomą auditorių ir taip sumažins Lietuvos patrauklumą užsienio investuotojams, kuriems Lietuvoje nustatytas griežtesnis nei privalomas ES reglamentavimas sukels papildomų praktinių sunkumų.
Pasiūlymas išbraukti iš projekto reikalavimą, kad trumpiausias audito atlikimo sutarties terminas būtų 2 metai prieštarauja vienam iš esminių siekių – užtikrinti auditorių nepriklausomumo ir objektyvumo principų tinkamą įgyvendinimą.
Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos darbuotojai turi užtikrinti viešo interesų įmonių audito kokybės tyrimą, o Seimo Audito komiteto pasiūlyti pakeitimai dėl jų kompetencijos neleis siekti kokybės. Šie ir kiti pakeitimai yra žalingi audito profesijai ir esminiam verslo visuomenės ir Audito įstatymo siekiui – užtikrinti kokybišką nepriklausomo audito atlikimą.
Projekte numatytas terminas iki šių metų lapkričio 1 d. priimti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus taip pat neužtikrins jų parengimo kokybės.
„Seimo Audito Komiteto inicijuojami papildomi įstatymo projekto pakeitimai neatitinka nei esminių nepriklausomo audito atlikimo siekių, nei Lietuvos Respublikos Vyriausybės deklaruojamų verslo aplinkos gerinimo investuotojams tikslų“, – sako S. Lapšinskas.
LAR Prezidiumas kviečia atkreipti dėmesį į LR Seimui ir kitoms institucijoms išsiųstą laišką, kuriame detaliai išdėstė šias ir kitas papildomas pastabas ir pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Audito įstatymo nr. VIII-1227 pakeitimo įstatymo projekto XIIP-4454(2) ir tikisi, kad Seimo nariai susipažins su jais ir atsižvelgs į laiške pateiktus LR audito profesijos atstovų argumentus svarstant įstatymo projektą Seime.