Europos Komisija Transporto koridoriaus „Šiaurės jūra–Baltijos jūra“ apraše tai pavadino „sėkmės istorija“, pažymima šiandien paskelbtame AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus pavaduotojo Alberto Šimėno pranešime.
Latvijoje ir Estijoje, skirtingai negu Lietuvoje, geležinkelio tiesimo darbai dar nepradėti. Todėl, pastebi A. Šimėnas, suprantamas projekto partnerių sprendimas projekto įgyvendinimo valdymo funkcijas perduoti AS „RB Rail“. Labai svarbu, kad šį sprendimą palaiko Europos Komisija, kuri yra suinteresuota projekto įgyvendinimu laiku (iki 2025 metų) visose Baltijos šalyse.
Praėjusią savaitę žiniasklaidoje skelbta, kad baigiamos derybos tarp Lietuvos, Latvijos ir Estijos susisiekimo ministerijų bei bendros įmonės „RB Rail AS“ dėl kontraktavimo schemos – konkrečių veiklų, jų apimčių ir darbų pasidalijimo įgyvendinant projektą. Pasak susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus, „šį mėnesį atliktas labai svarbus darbas, trims valstybėms bendros įmonės stebėtojų lygmenyje sutarus, kaip projektas bus faktiškai įgyvendinamas“.
A. Šimėnas savo pranešime pabrėžia, jog AB „Lietuvos geležinkeliai“ patirtis parodė, kad būtina sąlyga projektui sėkmingai įgyvendinti yra visų valdymo funkcijų centralizavimas. Sudėtingo projekto įgyvendinimo valdymas iš dviejų kompetencijos centrų negali būti efektyvus. AB „Lietuvos geležinkeliai“ nuomone, norint sėkmingai įgyvendinti projektą „Rail Baltica“, visos jo valdymo funkcijos ir, be abejo, atsakomybė, turi būti perduotos AS „RB Rail“.
„Labai svarbu, kad pakitus projekto valdymo sistemai AB „Lietuvos geležinkeliai“ bei jos dukterinės įmonės ir toliau turėtų galimybę panaudoti sukauptą potencialą bei gauti atitinkamas pajamas, o darbuotojai galėtų išsaugoti savo darbo vietas. Šiuo metu egzistuojančios teisinės kliūtys AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir jos dukterinėms įmonėms dalyvauti AS „RB Rail“ organizuojamuose projektavimo, rangos darbų ar studijų atlikimo konkursuose turi būti pašalintos“, – pabrėžia A. Šimėnas.