Rugpjūčio 22 dieną „Lidl“ pasiūlė klientams, perkantiems prekių ne mažiau kaip už 100 zlotų (1 zl. prilygsta maždaug 23 euro centams), 20 zlotų vertės nuolaidos kuponą. Ši akcija turėjo privilioti lenkus į vokiečių prekybos tinklą ir priversti juos dar kartą čia sugrįžti.
Portugalų valdomo prekybos tinklo „Biedronka“ atsako ilgai laukti neteko. Šis už kiekvieną apsipirkimą už ne mažesnę kaip 199 zlotų sumą pasiūlė 25 zlotų nuolaidos kuponą. Į tokį portugalų žingsnį „Lidl“ sureagavo žaibiškai.
Jau rugpjūčio 25 dieną vokiečiai kirto konkurentams, pasiūlydami 30 zlotų už kiekvieną išleistą šimtą zlotų. Šiuo viliojančiu pasiūlymu galėjo pasinaudoti ir tie pirkėjai, kurie anksčiau buvo gavę 20 zlotų vertės nuolaidos kuponą.
Abiejų konkuruojančių prekybos tinklų pasiūlymas nebuvo taikomas tabako gaminiams, alkoholio produkcijai bei kūdikių maistui.
Nuolaidų pasiūlymų – gyvas galas
Anksčiau irgi buvo įdomu, tęsia pasakojimą K.Boguszas. Abiejų prekybos tinklų parduotuvėse pastaraisiais mėnesiais visokių patrauklių pasiūlymų buvo tiek, kad kai kurie pirkėjai toje akcijų jūroje galėjo ir paskęsti.
Šių metų gegužę „Biedronka“ paskelbė akciją „Bandelės už dyką“. Kiekvienas žmogus, įsigijęs prekių už ne mažesnę kaip 99 zlotų sumą, nemokamai gavo 6 bandeles.
Taip pat gegužę, praėjus porai dienų po to, kai „Lidl“ paskelbė pradedantis akciją „Daugiau kaip 100 produktų po 2 zlotus“, portugalai pradėjo atsakomąją akciją su šūkiu „Daugiau kaip 100 produktų už mažesnę nei 2 zlotų kainą“.
Birželį „Lidl“ nusprendė pritraukti daugiau prekių perkančius klientus. Vokiečiai, paskelbę šūkį „Didysis šeimos apsipirkimas „Lidl“ parduotuvėse“, tris dienas siūlė 10 proc. nuolaidą tiems, kurie pirks prekių ne mažiau kaip už 100 zlotų.
Rugpjūčio viduryje „Lidl“ paskelbė naują akciją: „Pigiausi produktai istorijoje“. Vokiečių prekybos tinklas pasiūlė maisto produktų keturių asmenų pietums paruošti už ne didesnę kaip 5 zlotų kainą. „Biedronka“, žinoma, nesnaudė. Jos atsako sulaukta jau po dienos. Portugalai paskelbė akciją „Super pasiūlymo dienos“.
Šios akcijos metu buvo galima įsigyti produktų už tris skirtingas kainas: 4,99 zloto, 1,99 zloto ir 0,99 zloto. Už 4,99 zloto galėjai nusipirkti rūkytų vištienos dešrelių, Žyveco dešros (lenk. Kiełbasa Żywiecka Nasze Smaki – reklamuojama kaip aromatinga, išskirtinio skonio, aukštos kokybės, pusiau vytinta, rūkykloje parūkyta kiaulienos dešra. – Red.), ir maltos kavos „LeGrand“.
Naujausias prekybos tinklo „Biedronka“ pasiūlymas – akcija „Gang Świeżaków“. Įsigijęs prekių už 600 zlotų pirkėjas dovanų gauna kokį nors vaisių ar daržovę simbolizuojantį pliušinį talismaną. Šiuos „pliušinukus“, žinoma, galima nusipirkti ir taip, bet teks pakloti 49,99 zloto. O čia už dyką.
Lenkai eina ten, kur pigiau
Specialistų nuomone, prie tokių akcijų turime priprasti. Tyrimų duomenys rodo, kad lenkus į parduotuves labiausiai pritraukia sumažintos produktų kainos. Pasirodo, kad net 57 proc. apklaustų pirkėjų patraukliausia paskatos įsigyti kokią nors prekę forma laiko jos kainos sumažinimą, rašo autorius.
2015 metų sausio mėnesį „Lidl“ turėjo Lenkijoje apie 550 parduotuvių. 2015 metais šis prekybos tinklas atidarė 30 parduotuvių, o šiais metais – dar vienuolika. Tokiu būdu, šiuo metu „Lidl“ Lenkijoje turi apie 590 parduotuvių. Šis prekybos tinklas iškėlė sau tikslą padidinti parduotuvių skaičių iki 600 jau šį rudenį.
Pagal parduotuvių skaičių „Biedronka“ lenkia konkurentą iš Vokietijos. 2015 metais portugalai įvykdė savo planą – atidarė 102 parduotuves. Naujuosius metus sutiko jau 2667 parduotuvių darbuotojai. Šiais metais prekybos tinklas panaikino 14 parduotuvių, bet atidarė 40 naujų. Aritmetika paprasta – Lenkijoje portugalų valdomo tinklo parduotuvių padaugėjo dvidešimt šešiomis. Tad dabar jų jau 2693, baigia savo straipsnį K.Boguszas.
Parengė Leonas Grybauskas