Didėjant pasaulio oro laivynui įgulos personalo reikės vis daugiau. Pagal šių metų prognozes, lyginant su 2015 metų duomenimis, 10,5 proc. padidės pilotų poreikis ir 11,3 proc. – techninio personalo poreikis.
Didžiulis pilotų poreikis
Kasmet oro bendrovėms teks rasti ir įdarbinti 31 tūkst. naujų keleivinių orlaivių pilotų, o iki 2035 metų – iš viso 617 tūkst. žmonių. Daugiausia jų reikės Azijos ir Ramiojo vandenyno regione – 248 tūkst., o tai sudaro net 40 proc. pasaulinio poreikio. 112 tūkst. pilotų reikės Šiaurės Amerikoje, 104 tūkst. – Europoje, 58 tūkst. – Artimuosiuose Rytuose, 51 tūkst. – Lotynų Amerikoje, po 22 tūkst. – Afrikoje ir Rusijoje su Nepriklausomų Valstybių Sąjungos šalimis.
Didžiausias orlaivių pilotų poreikis Azijos ir Ramiojo vandenyno regione iškils dėl siauro fiuzeliažo lėktuvų rinkos plėtimosi – šią plėtrą iš esmės lemia vadinamosios pigių skrydžių kompanijos – mažų sąnaudų oro bendrovės. Jungtinių Valstijų oro keliai plečiasi dėl naujų maršrutų į Kubą ir Meksiką atsiradimo, o Senojo žemyno – dėl didelės konkurencijos Europos Sąjungos viduje.
Žemiau pateiktoje lentelėje atsispindi kompanijos „Boeing“ prognozuojamas naujų pilotų, techninio personalo ir keleivių salono įgulos narių poreikis konkretiems regionams iki 2035 metų.
Pilotų uždarbiai
Piloto darbas yra gerai apmokamas. Štai portalas „gazeta.pl“ skelbia, kad geriausių, daugiausia darbu apkrautų lenkų pilotų atlyginimai siekia net 40 tūkst. zlotų (apie 9,2 tūkst. eurų) per mėnesį, o šiaip vidutiniškai per mėnesį jie uždirba 8–12 tūkst. zlotų (apie 1,8–2,75 tūkst. eurų). Gerokai didesnio atlyginimo galima tikėtis užsienyje. Tarptautinė orlaivių savininkų ir pilotų asociacija (International Aircraft Owners and Pilots Association – IAOPA) pateikia duomenis, kad pradedančio nedidelės oro bendrovės piloto vidutinis atlyginimas yra 22 500 dolerių per metus (1,68 tūkst. eurų per mėnesį ). Patyrę pilotai uždirba nuo 60 iki 250 tūkst. eurų per metus (5–20,83 tūkst. eurų per mėnesį).
Parengė Leonas Grybauskas