„Pokemon Go“
Šį žaidimą liepos 6 dieną išleido bendrovė „Nintendo“, žaidimą per pirmas dvi dienas atsisiuntė rekordinis skaičius „iPhone“ ir „Antroid“ išmaniųjų vartotojų. Šio žaidimo pasirodymas išgelbėjo „Nintendo“. Žaidimas sujungią realų ir virtualų pasaulius. Veikimo principas gana paprastas: žaidėjai kažkur eina, jo telefonas duoda signalą, kad ten yra pokemonas, kurį galima sugauti. Pasiekus penktąjį lygį pokemonai galės dalyvauti kovose. Beje, visi garsai originalūs ir nebuvo nė karto keisti nuo pirmosios animacinio serialo serijos pasirodymo.
„Angry Birds“
Šis žaidimas, niekada nebuvęs populiariųjų sąraše, dėl sėkmės kovojo ilgiau už kitus. 2009 metais bendrovė „Rovio“ susivienijo su populiariu leidėju „Chillingo“, dėl ko piktus paukščius palaikė „Apple“. Taip žaidimas pradėjo kilti ir siekti rekordų iš pradžių Suomijoje, o vėliau ir Didžiojoje Britanijoje bei Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV). Dabar žmonės nešioja marškinėlius su žaidimo personažais, perka minkštus žaislus ir naujina žaidimo versijas.
„Flappy Bird“
Žaidimas „Flappy Bird“ gyvavo 28 dienas nuo tada, kai jį pristatė kūrėjai iš Vietnamo. Žaidimo esmė – kuo toliau nuskraidinti paukščiuką, skrendantį tarp vamzdžių. Žaidimas pabaigos neturi, žaisti reikia dėl vis naujų rekordų. Grafika panaši į seniai pamiršto „Mario“, o žaisti buvo iš tiesų sunku: sumirksėjai, nukreipei dėmesį – pralaimėjai. Dauguma žaidėjų greitai pradėdavo pykti ir mėtyti savo telefoną į sieną. Kuomet kūrėjas Dongas Nguyenas apie tai sužinojo, jis žaidimą pašalino, nes nenorėjo, kad žmonės taptų tokie priklausomi. Kūrėjui priimti tokį sprendimą nesutrukdė net tai, kad žaidimas kasdien jam atnešdavo 50 tūkst. dolerių.
„Subway Surf“
„Subway Surf“ kūrė dvi bendrovės, tikėdamosi gauti dvigubai kokybiškesnį produktą. „Kiloo“ ir „SYBO Games“ bendras darbas atsipirko – 50 šalyse jis užėmė pirmąją vietą. Ankščiau žaidimą įsijungdavo po 25 mln. žmonių kasdien, o 60 proc. vartotojų sugrįždavo žaisti per einamąjį mėnesį. Kūrėjai žaidimą atnaujina kas mėnesį ir keičia dekoracijas, kuriose žaidimo personažas bėga nuo policininko, vengia traukinių ir renka monetas.
„Cut the Rope“
Mielą ir gražų žaidimą „Cut the Rope“ sukūrė rusai „ZeptoLab“, o paleido „Chillingo“. Šis loginis žaidimas, paremtas fizikos dėsniais, nuo 2010 iki 2011 metų atnešė 9 mln. dolerių pelną. Žaidėjas turi kirpdamas virves ledinuką įmesti į personažo burną. Kai kuriuose lygiuose saldainį pavogti mėgins vorai, o kartais iš pirmo karto tikrai nepavyksta sugalvoti, kaip įveikti lygį.
„2048“
Įtraukiantis žaidimas 2048 sukurtas italo Gabrielio Cirulli 2014 metais. Žaidimo erdvė – kvadratas, kurio viduje mažus kvadratus reikia judinti taip, kad jie susidėtų pagal sistemą. Žaidimas neturi jokių grafinių efektų, bet jis priverčia žaidėjus sugaišti nemažai laiko, kad surinktų išsvajotuosius 2048.
Parengė Kristina Rancaitė