„Turime pastebėti, kad elektroninė prekyba iš esmės keičia
pirkėjo elgseną ir psichologiją. Galimybė internetu apsipirkti sau
patogiu metu, pavyzdžiui, anksti ryte prieš darbo pradžią ar vėlai
naktį, reikalauja, kad ir įsigyto pirkinio atsiėmimas būtų toks pat
lankstus kaip ir jo įsigijimas.
Papildomai eiti į paštą ar laukti į namus atvykstančio kurjerio
– apsiperkančiajam internetu yra asmeninio laiko švaistymas. Žmogus
šiandien kaip niekad brangina ir planuoja savo laiką, todėl visą
parą veikiantys siuntų savitarnas terminalai, kurie leidžia siuntą
su elektroninėje parduotuvėje įsigytais pirkiniais atsiimti sau
parankiu metu, yra vienas iš perspektyviausių elektroninės prekybos
kanalų“, – pažymėjo siuntų savitarnos terminalų LP EXPRESS veiklą
vykdančios Lietuvos pašto patronuojamosios įmonės „Baltic Post“
vadovas Juozas Buitkus.
Šių metų pradžioje Lietuvos pašto užsakymu tarptautinės rinkos
tyrimų bendrovės „Nielsen“ atliktas Lietuvos gyventojų pirkimo
internetu įpročių tyrimas parodė, kad yra trys pagrindiniai
veiksniai, lemiantys pirkimą internetu: maža prekių kaina (68
proc.), patogumas (63 proc.) ir galimybė apsipirkti tinkamu laiku
(62 proc.). Svarbiausiais elektroninės parduotuvės pasirinkimo
kriterijais respondentai išskyrė: elektroninės parduotuvės
patikimumą (91 proc.), išsamiai ir aiškiai pateiktą prekių aprašymą
(90 proc.), mažas kainas (86 proc.), gausų prekių asortimentą (86
proc.), greitą pirkinių pristatymą (83 proc.).
„Net 8 iš 10 respondentų nurodė, kad renkantis elektroninę
parduotuvę svarbus kriterijus – galimų siuntos pristatymo
alternatyvų pasirinkimas (paštas, kurjerių tarnyba ar siuntų
savitarnos terminalas). Tai darsyk įrodo, kad nūdienos pirkėjas
nori būti savarankiškas ir pats spręsti bei pasirinkti sau
patogiausią pirkinių pristatymo būdą“, – pabrėžė J. Buitkus.
Tyrime apklausti respondentai nurodė, kad jiems daugiausia
internetu įsigytas prekes yra tekę atsiimti patiems iš pašto.
Tačiau šį siuntų atsiėmimo būdą priimtiniausiu laiko tik 8 proc.
respondentų. Penktadaliui respondentų priimtinas yra siuntų
pristatymas per kurjerius, kurių paslaugomis yra naudojęsi mažiau
nei pusė apklaustųjų, kurie apsiperka internetu. Tuo tarpu 50 proc.
respondentų nurodė, kad pirkinius yra atsiėmę per siuntų savitarnos
terminalus. 17 proc. apklaustųjų šį būdą laiko priimtiniausiu
atsiimti internetu pirktas prekes.
Iš visų LP EXPRESS terminalais siųstų siuntų daugiau nei 80
proc. yra elektroninės prekybos pardavėjų siunčiamos prekių siuntos
pirkėjams. Šalies gyventojai per savitarnos terminalus pasirenka
atsiimti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio internetinėse
parduotuvėse įsigytus pirkinius, kurie įprastai siunčiami paštu.
Per Lietuvos paštą gautų siuntų nukreipimas į savitarnos terminalus
šiemet išaugo beveik trečdaliu.