Taromatai gniuždo konkurentus: kodėl nedirba „Ekotaškai“?

2016 m. liepos 15 d. 15:21
Modesta Gaučaitė
Jau ne pirmą savaitę gyventojai, norintys atiduoti nereikalingą stiklo tarą į vadinamuosius „Ekotaškus“, lieka nieko nepešę. Nuo birželio 20-osios tokių taškų priežiūra ir aptarnavimu užsiimanti įmonė „Ekstara“ ramiai atostogauja.
Daugiau nuotraukų (1)
Skundų buvo ir seniau
Įmonė „Ekstara“ supirkimo punktuose iš gyventojų superka stiklo tarą ir jos duženas, plastikinę tarą, aliuminio skardines, makulatūrą ir pan. Internete apie šią įmonę atsiliepimų netrūksta. Tiesa, daugelis jų – neigiami.
„Sakė, kad Pilaitės „Ekotaškas“ trumpam užsidaro, o atidarymo nesulaukiam jau 2 mėnesius. Užmigot jūs ten? Ar ką? Prieš Velykas nėra kur popieriaus iš namų išnešti. Karoliniškėse galima sakyti vienas šalia kito taškai stovi, o Pilaitėje nei vieno. Jeigu susimažinot, tai logiškai pagalvokit, kuruos nuimti, kuriuos palikti“, – dar kovo mėnesį rašė vilnietė Solveiga.
„Kas iš tų „Ekotaškų“, jeigu pusę nurodyto darbo laiko jie nedirba. Erfurto Rimi esantis „Ekotaškas“ pusę kartų, kiek norėjo vyras nešti stiklinę tarą, nedirbo, nors darbo laike buvo nurodyta, kad dirba.
Tai praktiškai visada, kai nori ką nors atiduoti, eini patikrint, ar dirba, o tada gali bandyt nešt. Toks darbo principas tikrai netenkina. Tikiuosi nauja taromatų sistema bus pakankamai pajėgi pakeisti „Ekotaškus“, – internete pasipiktinimą prieš keletą mėnesių reiškė kita Vilniuje gyvenanti moteris Sandra.
Prieš metus taip pat buvo iškilusi problema dėl nedirbančių „Ekotaškų“. Tuomet bendrovės „Ekstara“ vadovas Arūnas Staškauskis sakė, kad įmonei trūksta darbuotojų.
Neatlaikė konkurencijos?
Birželio 20-ąją „Ekstara“ internetiniame puslapyje paskelbė, kad įmonė nedirbs iki liepos 7-osios. Tačiau jos „Ekotaškai“ nedirba iki šiol.
„Žinau, kad jie labai ramiai yra išėję atostogų. Dėl to paklausimai buvo ir į ministeriją atėję. Tai yra privatus verslas. Aš suprantu, kad gyventojai gali būti nepatenkinti, nes jie praranda kažkiek lėšų, kurias už tas atliekas gautų“, – sakė Aplinkos viceministras Algirdas Genevičius.
Jis mano, kad „Ekstara“ išeiti atostogų buvo priversta, nes neatlaikė taromatų konkurencijos: „Matomai jie svarsto, ar jiems ekonomiškai apsimoka dirbti. „Ekotaškas“ irgi yra verslo subjektas, kuris turi iš kažko gyventi, o šiai dienai apie 80 proc. žaliavos, kurią jie surinkdavo ir paskui tiekdavo perdirbėjams, nukeliavo į taromatus.“
Iš tikro, taromatai atėmė didelę dalį Eko taškų surinktų pajamų. Prie šalia prekybos centrų esančių taromatų vakarais ir savaitgaliais nusitiesia stiklo, plastiko ir aliuminio tarą norinčių priduoti žmonių eilės. Tuo tarpu Eko taškai tokio dėmesio nebesulaukia.
Viceministras sakė negalintis pasakyti, ar „Ekotaškai“ išvis išliks: „Jiems tapo nepalanku, nes pas juos neateina ta stiklo tara, kuri įeina į užstato sistemą. O tai yra didžiulė jų verslo dalis. Jiems lieka tik maža dalis stiklainių ir pan., ko negali palyginti su alaus ar giros buteliais:“
Siūlo nešti į konteinerius
Paklausus, ką daryti gyventojams, norintiems atsikratyti sukaupta stiklo tara, kurios nepriima taromatai, viceminstras patarė pakentėti.
„Aš siūlyčiau gyventojams pakentėti. Juk neprisikaupia tos stiklo taros apie pusę tonos. Pakentėti, kol mes išsiaiškinsim, nes šiai dienai yra neaišku, kodėl tie „Ekotaškai“ nedirba“, – pasakojo Aplinkos viceministras.
Tiems, pas kuriuos stiklo taros, nepatenkančios į užstato sistemą prisikaupė daugiau, A. Genevičius siūlo ją nešti į vadinamuosius „varpelius“ – šalia daugiabučių namų stovinčius rūšiavimo konteinerius.
„Yra gi „varpeliai“. Ten aiškiai parašyta „Stiklas“ ir tegul ten meta savo stiklo tarą, kuri užstato sistemoje nedalyvauja. Aš ir pats ten įmetu“, – kalbėjo A. Genevičius.
Tiesa, jis pastebėjo, kad taip gyventojai negaus atlygio, kurį iš priduotą stiklo, plastiko ar aliuminio tarą gaudavo „Ekotaškuose“, kuriuose priklausomai nuo atliekų rūšies galėdavo gauti 3 iki 35 centų už kilogramą.
Susisiekti nepavyksta
Pradėjus domėtis uždarytų „Ekotaškų“ problema, bandyta susisiekti su įmonės „Ekstara“ administracija. Tiesa, nei vienu internetinete nurodytu numeriu įmonės vadovai neatsiliepė.
Niekas ragelio nepakėlė ir skambinant nemokamos klientų aptarnavimo linijos telefonu. Paskambinus vienu iš internete nurodytų Vilniuje esančių „Ekotaškų“ telefono numeriu atsiliepė su stipriu rusišku akcentu kalbanti moteris, kuri, paklausus kaip būtų galima susisiekti su jos vadovu, pasimetė ir trumpai atsakė: „Oi, nežinau, nežinau.“
atliekosstiklastaromatai
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.