Jau ne vieną dieną milijonai žmonių su išmaniaisiais telefonais laksto gatvėmis ir gaudo šiuos padarus. Keliaudami pokemonų medžiotojai sugeba įkristi į ežerą, rasti tikrą lavoną, susilaužyti koją, susipykti su antrosiomis pusėmis, įsimylėti, nueiti į kapines ar net į policijos nuovadą.
Jeigu ši karštligė jus apėjo ir nežinote, kas tai yra, viskas labai paprasta. Pokemonai – virtualūs gyvūnėliai, kuriuos sukūrė japonai.
Kolektyvinė beprotybė
Pirmąjį jų žaidimą „Nintendo“ išleido dar 1990 metais. Pats garsiausias pokemonas – geltonasis Pikachu. Būtent jį ir gaudo žmonės: žaidimo kūrėjai su geolokacijos ir technologijų pagalba pokemonus išmėtė realiose gatvėse ir pastatuose visame pasaulyje. Užtenka į vietą, kur turi būti pokemonas, užvesti telefono kamerą ir jis jau pagautas. Vėliau pokemonus reikia ruošti mūšiams, maitinti saldainiais ir barstyti žvaigždžių dulkėmis.
Nors tai ir skamba kaip beprotybė, tačiau ši beprotybė – kolektyvinė. „SensorTower“ duomenimis, per mažiau nei savaitę žaidimą jau atsisiuntė daugiau kaip 15 mln. vartotojų. Per kelias valandas žaidimas tapo pačiu populiariausiu „AppStore“. O tikroji karštligė dar laukia – oficialiai „Pokemon Go“ paleistas tik JAV, Australijoje, Naujojoje Zelandijoje ir Vokietijoje.
Per dieną išleidžia 1,6 mln. dolerių
Jeigu vis dar nemanote, kad visa tai rimta, įsivaizduokite 1,6 mln. dolerių. Būtent tiek kasdien žaidimui išleidžia žaidėjai iš JAV. Žaidimas nemokamas, tačiau jeigu staiga prireikia didesnio kiekio saldainių, teks išlaidauti. Tyrimų bendrovė „App Annie“ prognozuoja, kad per metus šis žaidimas atneš 1 mlrd. dolerių pelną.
Tai yra puikios naujienos „Nintendo“, kuri valdo 32 proc. šio žaidimo.
„Nintendo“ žinoma dėl savo žaidimų konsolių, bet naujų modelių neleidžia jau seniai, o dabar naujo išleidimą nukėlė dar metams. Bendrovės vadovybė nuolat keičiasi ir iki pastarojo laiko, ji nieko negalėjo pasiūlyti išmaniųjų rinkoje. O būtent išmanieji, o ne konsolės yra pagrindinis pelno šaltinis žaidimų bendrovėms.
Pavasarį „Nintendo“ išleido pirmąją mobiliąją programėlę, bet populiari ji taip ir netapo. Likus mėnesiui iki paleidimo, bendrovė pranešė, kad jos 2015 metų pelnas sumažėjo 8 proc. iki 4,56 mlrd. dolerių. Visa tai nepatiko investuotojams. Prieš metus bendrovės vertė krito ketvirtadaliu. Dabar viskas atvirkščiai, vien tik per pirmadienį bendrovės akcijos pabrango ketvirtadaliu.
Dabar viskas priklauso nuo to, kaip ilgai pokemonai bus madingi. Jeigu rytoj gatvėje sutiksite žmones, kurie gaudys kažką nematomo, neskubėkite kviesti medikų, geriau palinkėkite sėkmės medžioklėje.
Keliaus į 200 regionų
Už „Pokemon Go“ kūrimą ir vystymą
atsakingo bendrovės „Nintendo“ padalinio vadovas teigia norįs
„ganėtinai greitai“ šį mobiliesiems telefonams skirtą žaidimą
pristatyti maždaug 200 valstybių ir regionų. Atliekami serverio
talpos didinimo darbai, kad žaidimu galėtų mėgautis kuo daugiau
žmonių, praneša „Reuters“.
„Nėra prasmės riboti žaidimo prieinamumą“, – interviu „Reuters“
sakė Johnas Hanke, vadovaujantis įmonei „Niantic“,
kuriančiai žaidimą drauge su „Nintendo“ priklausančia „Pokemon
Company“.
Jis atsisakė pateikti išsamesnę informaciją apie tai, kada
būtent žaidimas bus pristatytas kitose rinkose, tačiau pažymėjo,
kad pirmasis įmonės kurtas papildytos realybės žaidimas „Ingress“
tiek rinkų atsirado per mėnesį ar du.
Išaugo vertė
Po J. Hanke komentarų „Nintendo“ akcijų vertė penktadienį
pakilo dar 10 procentinių punktų – dienos prekybos apimtys įmonės
akcijomis Tokijo biržoje buvo didžiausios tarp atskirų bendrovių.
Vos per savaitę „Nintendo“ akcijų vertė išaugo 86 proc., o rinkos
vertė padidėjo 17 mlrd. JAV dolerių.
J. Hanke patvirtino, kad žaidimas greitu metu pasieks
Japoniją, ir teigė manąs, kad „galop jis bus paleistas“ ir Pietų
Korėjoje – šalyje, kur dėl tvyrančios įtampos su Šiaurės Korėja
saugumo sumetimais ribojamos „Google“ žemėlapių paslaugos
funkcijos. Jo teigimu, pernai nuo „Google“ atsiskyrusi „Niantec“
deda pastangas, siekdama išspręsti žemėlapių problemą.
„Sprendimų yra“, – sakė vadovas.
Ieškoma rėmėjų
Amsterdame įsikūrusios tyrimų bendrovės „Newzoo“ duomenimis,
Pietų Korėja yra ketvirta pagal dydį žaidimų rinka po Kinijos,
Jungtinių Valstijų ir Japonijos. Tačiau J. Hanke santūriau
vertino galimybes žaidimą paleisti Kinijoje, pridurdamas, kad ši
šalis taiko tam tikrus suvaržymus, į kuriuos būtina atsižvelgti.
J. Hanke teigimu, bendrovė svarsto galimybes įdiegti schemą,
panašią į tą, kuri veikia žaidime „Ingress“. Žaidimo rėmėjų
parduotuvės ir prekybos automatai jame figūruotų kaip vietos,
kuriose galima pagauti pokemoną. Rėmėjai mokėtų kaskart apsilankius
klientui, todėl greta pinigų, gautų iš programėlės paslaugų
pirkimo, atsirastų kitas pastovus pajamų šaltinis. „Niantic“
žaidimą
„Ingress“ šiuo metu remia aštuonios įvairiose pasaulio
vietose įsikūrusios įmonės, tarp jų – ir „Soft Bank Group“. J. Hanke
Hanko manymu, pasirodžius „Pokemon Go“, rėmėjų atsiras dar daugiau.