Pasak susisiekimo viceministro Sauliaus Girdausko, kuro
kolonėlių įrengimas padėtų išspręsti įsisenėjusią problemą, kuri
egzistuoja jau daugiau nei dešimtmetį, kai dar 2005 metais siūlyta
įrengti degalinę Nidos tarptautiniame vidaus vandenų uoste.
„Mūsų tikslas – kuro kolonėlių pramoginiams laivams tinklo
sukūrimas, nes Lietuvoje veikiančių vos dviejų kolonėlių tikrai
nepakanka“, – sako S. Girdauskas.
Antradienį vykusiame tarpinstituciniame pasitarime Susisiekimo,
Energetikos ir Aplinkos ministerijų specialistai bei Lietuvos
savivaldybių asociacijos ir verslo atstovai aptarė degalinių
laivams įrengimo sąlygas, reikalavimus ir galimybes, kaimyninės
Latvijos patirtį.
Lietuvoje įregistruota apie 18 tūkst. pramoginių laivų.
Daugiausia jų – Kauno ir Klaipėdos regionuose. Šiuo metu pramoginių
laivų reikmėms veikiančios kuro kolonėlės yra mažųjų laivų uoste
Šilutėje ir Pilies uostelyje Klaipėdoje.
Naujas degalines pramoginiams laivams būtų tikslinga įrengti
Nemuno deltoje esančiame Uostadvaryje ir Kauno mariose.
Stacionarios degalinės pavyzdžiu galėtų tapti Šilutės kuro
kolonėlė, mobilios – Klaipėdos Pilies uostelio.
Verslininkai teigė nesantys suinteresuoti degalinių laivams
įrengimu, nes pagal jų apskaičiavimus ši veikla nebūtų pelninga dėl
laivybos mūsų šalyje sezoniškumo (laivyba intensyviausia
gegužės-rugsėjo mėn.).
Sutarta, kad kuro kolonėlių įrengimo problema turėtų būti
išspręsta bendromis savivaldybių ir verslo pastangomis.