Ekologija, modernumas ir išskirtinis patogumas – šiuos aspektus išskyrė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka, kalbėdamas apie naujuosius traukinius.
„Šie traukiniai žemagrindžiai, pritaikyti neįgaliųjų poreikiams, su ergonomiškomis sėdynėmis bei klimato kontrolės sistema valdomais oro kondicionieriais. Bendrovė didelį dėmesį skiria aplinkosaugai – naujieji traukiniai ekologiškesnis už šiame maršrute naudojamus šilumvežius ir sutaupys apie 900 000 litrų kuro per metus, lyginant su šiuo metu eksploatuojamais traukiniais. Numatome, kad tokiu būdu net 7,5 tonomis sumažės išmetamų kietųjų dalelių kiekis aplinkoje“, – teigė bendrovės vadovas.
Naujasis dyzelinis traukinys, talpinantis 150 keleivių, nustebins savo pirmąja ir antrąja klasėmis. Pirmos klasės keleiviai galės džiaugtis itin patogiomis ir erdviomis odinėmis sėdynėmis bei nemokamų užkandžių ir gėrimų pasiūla.
Antroje klasėje keleivių patogumui sumontuotos patogios sėdimosios vietos su talpiomis erdvėmis bagažui, taip pat kavos aparatas su skirtingų kavos rūšių pasiūla. Taip pat čia bus nemokamai siūloma pasivaišinti sultimis ir mineraliniu vandeniu. Keleivių patogumui įmontuoti LCD ekranai – juose bus galima stebėti traukinio greitį, temperatūrą, vietą maršrute bei kitą aktualią informaciją. Traukiniuose taip pat veiks bevielis interneto ryšys.
Pasirinkusiems važiuoti greituoju traukiniu, maršrutu Vilnius – Klaipėda antrąja klase, kelionės bilietas kainuos 14,50 eurų. Pirmos klasės keleiviams – 17 eurų. Nusprendusiems vykti ekspreso traukiniu, kelionės bilietas antrąja klase kainuos 16 eurų, pirmąja – 19 eurų.
Maršrutu Vilnius – Klaipėda – Vilnius kasmet pervežama apie 0,5 mln. keleivių. Ekspreso traukiniu pajūrį iš sostinės keleiviai šiuo metu pasiekti gali per 3 val. 45 minutes.
Iki rudens į Lietuvą bus pristatyti visi septyni modernūs Lenkijoje pagaminti traukiniai „Pesa 730ML“.
Visi 7 traukiniai atsiėjo beveik 38 milijonus eurų.