Planuojama, kad ateityje naujai steigiama įmonė valdys modernų „Boeing 737“ ir „Airbus A320“ lėktuvų parką, kurio vertė – iki 900 mln. JAV dolerių.
„Šiuo metu Kinija, kartu su kitomis Azijos valstybėmis, yra pagrindinis pasaulinės aviacijos variklis. Kasmet šiame regione steigiamos naujos oro linijos ir atidaromi modernūs oro uostai, o bendras keleivių ir krovinių oro pervežimo augimas šiuo metu yra beveik dvigubai spartesnis už Europos ir Šiaurės Amerikos vidurkį.
Tad nieko nuostabaus, kad per artimiausius 15 metų vien Kinijos oro vežėjams prireiks daugiau nei 4000 naujų lėktuvų“, – Azijos rinkos potencialą komentuoja Tadas Goberis, „AviaAM Leasing“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius.
Bendros lietuvių ir kinų įmonės veikla bus orientuota į naujų ir prieš tai jau eksploatuotų „Boeing 737 Next Generation“ ir „Airbus A320“ lėktuvų trumpalaikę ir ilgalaikę nuomą. Kontrolinis įmonės akcijų paketas – 51 proc. – priklausys „AviaAM Leasing“. Likusią dalį valdys Kinijos „HNCA“.
„Kaip viena lyderiaujančių orlaivių nuomos įmonių visame pasaulyje, esame sukaupę daug žinių ir turime didelę patirtį orlaivių valdymo srityje bei palaikome artimus ryšius su oro linijomis visuose pasaulio regionuose.
Ši patirtis leis bendrajai įmonei sėkmingai užsitarnauti Kinijos ir kitų Azijos valstybių oro vežėjų pasitikėjimą. Tuo tarpu mūsų partneris – bendrovė „HNCA“, gali pasigirti puikiais santykiais su Kinijos investuotojais ir bankais, o tai padės užtikrinti palankiausias bendrosios įmonės finansavimo sąlygas“, – teigia T. Goberis.
Auganti pasaulinė paklausa lėktuvų nuomai
Šiuo metu pasaulyje skraido virš 20 tūkst. komercinių lėktuvų. „Boeing“ ir „Airbus“ lėktuvų gamintojai prognozuoja, kad per artimiausius 20 metų prireiks papildomų 38 tūkst. orlaivių, kurių bendra vertė sieks 5,5 trilijonus JAV dolerių.
Atsižvelgiant į tai, kad vieno naujo lėktuvo kaina svyruoja nuo 50 iki kelių šimtų milijonų JAV dolerių, priklausomai nuo modelio, jau šiandien virš 40 proc. oro linijų eksploatuojamų orlaivių yra naudojami pagal lizingo sutartis.
„Ne paslaptis, kad daugelis oro linijų veikia balansuodamos ant pelno ir nuostolių ribos ir todėl neišgali įsigyti lėktuvų iš nuosavų lėšų. Be to, kai kuriems vežėjams papildomas vienas-kitas lėktuvas reikalingas tik vasaros sezonui arba šventiniam laikotarpiui (pavyzdžiui, Kalėdų ir Naujųjų metų periodu). Pirkti papildomą lėktuvą trumpalaikiam naudojimui neapsimoka, todėl vis daugiau oro vežėjų pasinaudoja orlaivių nuoma. Taigi, paklausa tokioms paslaugoms auga visame pasaulyje, bet daugiausiai – Azijoje“, – aiškino T.Goberis.
Orlaivių nuoma – patikimesnė alternatyva
2015 m. rugpjūčio 24 dieną užfiksuotas didžiausias vertybinių popierių rinkos nuosmukis per pastaruosius 7 metus. Tądien Kinijos akcijų rinka smuktelėjo maždaug 8,5 proc. Šis ir kiti panašūs įvykiai privertė Azijos investuotojus ieškoti naujų, saugesnių investicijų objektų. Vienas tokių – orlaiviai.
Praktiškai visi stambūs sandoriai aviacijos rinkoje yra vykdomi JAV doleriais, todėl investuotojai yra apsaugoti nuo vietinių valiutų kursų svyravimo. Pats orlaivis, kaip investicijų objektas, taip pat yra universalus – jeigu paklausa vienoje valstybėje sumažėja, lėktuvą galima pasiūlyti kitoje šalyje arba regione.
Galiausiai, lėktuvas – tai ilgalaikė investicija, kuri, jeigu tinkamai prižiūrima, leidžia efektyviai išnaudoti ganėtinai didelį kapitalą ir atnešti iki 10-12 proc. grąžos.
„Per pastaruosius keletą metų investuotojai iš Kinijos, įskaitant didžiausius valstybinius bankus, aktyviai investavo į lėktuvų lizingą, užsakydami dešimtis naujų lėktuvų arba tiesiog nupirkdami jau egzistuojančias ir šimtus lėktuvų valdančias lizingo bendroves.
Tačiau be tinkamų žinių ir ryšių pačioje aviacijos rinkoje investicijos į lėktuvus gali ne tik neatnešti norimų rezultatų, bet ir pasibaigti milijoniniais nuostoliais.
Lizingo bendrovė turi puikiai išmanyti visus techninius orlaivio eksploatavimo ir aptarnavimo procesus, puikiai orientuotis tarptautiniuose ir nacionaliniuose reikalavimuose bei įstatymų bazėse, mokėti tinkamai nustatyti orlaivio realią rinkos vertę bei maksimaliai išnaudoti jo likutinę vertę, pavyzdžiui, per lėktuvo išardymo projektus.
Kitaip tariant, aviacinis lizingas yra labai specifinė rinka, ir mes džiaugiamės galėdami pasidalinti savo sukaupta patirtimi su Kinijos partneriais taip prisidėdami prie šios daug žadančios rinkos vystymosi,“ – reziumuoja Tadas Goberis, „AviaAM Leasing“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius.