Šio milžino ilgis – 362 metrai, juo gali plaukti 6,78 tūkst. keleivių ir 2,1 tūkst. įgulos narių. Dabar šis gigantas prisišvartavęs Sautamptono uoste.
Laivą JAV įmonės „Royal Caribbean International“ užsakymu per 32 mėnesius pastatė Prancūzijos Sen Nazere veikianti laivų statykla. Pastatyti šį milžiną kainavo 770 mln. svarų (1 mlrd. JAV dolerių).
Kruiziniame laive „Harmony of the Seas“ yra 20 restoranų ir 23 baseinai, čiuožykla, lošimo namai, teatras, sporto salės ir aikštelės, taip pat sodas, kuriame auga daugiau kaip 10 tūkst. augalų ir 50 medžių. Laivo aukštis siekia 70 metrų. Jame yra 16 denių keleiviams ir du deniai įgulai.
„Visur matyti prabanga. Ten įdiegta daug naujovių. Laikytasi itin aukštų kokybės reikalavimų. Yra minigolfas, gražus parkas, 20 restoranų. Įspūdinga. Laive jautiesi kaip mieste“, – apie didžiausią kruizinį laivą pasakojo įmonės „Adrijus“ projektų vadovas klaipėdietis Ainis Prokopavičius.
Jis apžiūrėjo visą laivą – lankėsi ir aukščiausios klasės kajutėse.
Ar į kruizus šiuo laivu keliaus ir lietuviai?
„Tikrai keliaus. Ten yra ir vidutinės klasės vietų. Nors ką reiškia vidutinė? Tai penkių žvaigždučių viešbutis ant vandens.
Aš ir pats galvoju juo pakeliauti rudenį, kai laivas stos Romoje“, – sakė A.Prokopavičius.
Jis tikras, kad tokia kelionė trauks tuos, kurie nori suderinti ir pažintinę, ir poilsinę kelionę, o drauge mėgautis aukštos klasės patogumu. Savaitė tokiame laive, tarkim, rudenį leidžiantis į kruizą Europoje, atsieina nuo tūkstančio eurų, tačiau gali siekti ir 7 tūkst. eurų.
Pats R.Prokopavičius turi ir dar vieną motyvą leistis į tokią kelionę – nori papasakoti savo bendrakeleiviams, kaip buvo statomas šis laivas: „Juk viską mačiau savo akimis“.
Lietuvių įmonei neteko įrodinėti amerikiečiams, kad jie atitiksią aukštus reikalavimus. „Adrijų“ dirbti pasikvietė amerikiečių laivų įmonės „Royal Caribbean International“ partneriai, kurie jau buvo išmėginę klaipėdiečius.
„Žinoma, kad dirbtum tokiame laive reikia rekomendacijų, užtikrinti kokybę, gerai suprasti, ką darome“, – pasakojo A.Prokopavičius.
„Adrijaus“ darbuotojai didžiausiame laive dirbo du mėnesius pačioje statybų pabaigoje.
Rūpintis įrengimu kruiziniuose laivuose meistrams iš Klaipėdos teko ne kartą.
Lietuviai yra dirbę „Oasis“ ir „Voyager“ klasės laivuose. O dabar „Adrijus“ rengiasi dirbti „Quantum“ klasės laive – juos samdys ta pati kompanija „Royal Caribbean International“.
„Jie dar įspūdingesni, tikras kosmosas“, – sakė A.Prokopavičius.