Kas tie „Keulė Rūkė“ chuliganai, kurių žinutę pamatė pasaulis?

2016 m. gegužės 16 d. 16:27
Gintarė Valentinaitienė
Sostinės mėsainių restoranas „Keulė Rūkė“ vėl stebina įžūlia reklama. Jei siūlymas maldaknyge nusišluostyti padažu išterliotą veidą sukėlė nemažą kritikos bangą, naujausias kūrinys – saldus bučinys tarp Donaldo Trumpo ir Vladimiro Putino – sulaukė kur kas palankesnio dėmesio visame pasaulyje.
Daugiau nuotraukų (4)
Prie restorano jau rikiuojasi žmonės, norintys įsiamžinti prie grafičiu papuoštos sienos. Vienas iš užkandinės savininkų Dominykas Čečkauskas teigė, kad tokia reklama ne tik pritraukia daug dėmesio, bet kartu padeda atbaidyti žmones, kurie „Keulėje“ nelaukiami.
Politinė žinutė
Juoda restorano siena savaitgalį pasipuošė didžiuliu grafičiu, kuriame įamžintas kandidato į JAV prezidentus D.Trumpo ir Rusijos prezidento V.Putino bučinys. Piešinį „Keulė Rūkė“ kūrė menininkas Mindaugas Bonanu.
Grafitis primena kūrinį, 1990 m. atsidūrusį ant Berlyno sienos, kuriame bučiniu dalijasi sovietų lyderis Leonidas Brežnevas ir Rytų Vokietijos komunistinio režimo lyderis Erichas Honeckeris.
„Šiuo piešiniu norėjome atkreipti dėmesį į tai, kad pasaulyje yra du labai konservatyvūs politikai ir yra tikimybė, kad vieną dieną šitie du politikai valdys dvi galingiausias pasaulio valstybes.
Jei jie labai gerai sutars, nežinia, koks laukia mūsų likimas“, – pasakojo D.Čečkauskas.
Jo teigimu, šiandien siena yra ne Berlyne, o kažkur Baltijos šalyje, tarp Rytų ir Vakarų, o piešinys pašiepia, kokios ateities galime tikėtis, jei D.Trumpas taps prezidentu, o jo gana palankus požiūris į V.Putiną nepasikeis.
Šokiruoti būtina
„Keulė Rūkė“ tikėjosi, kad naujasis grafitis sulauks nemažai dėmesio. „Bet kad atgarsis bus toks didelis, mums buvo šioks toks, bet visiškai malonus, siurprizas“, – teigė D.Čečkauskas.
Tai ne pirma vienaip ar kitaip pagarsėjusi restorano reklama – įmonė dažnai nevynioja savo nuomonės į vatą.
„Jau gerus pusantrų metų nuosekliai dirbame ir visa savo komunikacija propaguojame tam tikras vertybes ir liberalias idėjas“, – pasakojo „Keulė Rūkė“ savininkas.
Jis nesibaimina dėl to, kad D.Trumpo ir V.Putino bučinys sulaukia ne tik teigiamų atgarsių. Vilniečiams bei turistams besibučiuojant prie „Keulė Rūkė“, pasigirsta kalbų, kad šis grafitis įžeidžiantis, kvailas ar net pavojingas Lietuvai, nes gali supykdyti Rusiją ir Ameriką, kuri galėtų mus nuo kaimynės apginti.
„Kaip aš suprantu, tai žmonės, kuriuos mūsų piešinys piktina, turi vienokios ar kitokios pakraipos neapykantos homoseksualiems žmonėms.
Ir dažnai tokie žmonės yra V.Putino gerbėjai, todėl tiesiog tai supranta kaip įžeidimą jų gerbiamam lyderiui. Tuo tarpu mes bučinio tarp dviejų vyrų nelaikome įžeidimu niekam“, – idėjomis dalijosi D.Čečkauskas.
Pamirškite seną rinkodarą
D.Čečkauskas pripažino, kad grafitis ant sienos – ne tik politinė, bet ir reklaminė žinutė:
„Su tokia savo komunikacija mes visą laiką rizikuojame, bet iki šiol mums viskas pasivirtina.“
Restorano „Keulė rūkė“ kūrėjai įsitikinę, kad bandyti visiems įtikti yra senovinė rinkodaros koncepcija. „Naujas būdas reklamuotis yra būtent labai atvirai deklaruoti savo vertybes ir tokiu būdu pritraukti ištikimus pasekėjus“, – pasakojo D.Čečkauskas.
Neigiamų reakcijų nebijoma, nes tokia komunikacija restoranas siekia ne tik pritraukti klientų, bet kartu ir atbaidyti įmonės idėjoms nepritariančius lankytojus:
„Mes norime, kad mūsų klientai būtų liberalūs, progresyviai mąstantys žmonės, kurie neturi kažkokių senovinių baimių dėl gėjų, religijos ar kitų dalykų.“ 
Ne pirma strėlė
Savo požiūriu įvairiais klausimais bei įžūliomis reklamomis “Keulė Rūkė“ bangas kėlė jau ne kartą.
Viskas prasidėjo dar 2014 m. pabaigoje, kai Valstybinis patentų biuras nusprendė neregistruoti įmonės pavadinimo dėl to, kad ženklas prieštarauja moralei, viešajai tvarkai, etinėms visuomenės normoms.
Tačiau “Keulė Rūkė“ su tuo nesitaikstė – prekės ženklą įregistravo Europos Sąjungos patentų biure, kur jis niekam neužkliuvo. Kadangi Lietuvos patentų biuras pavaldus šiai institucijai, teisę į „kiaulišką“ pavadinimą bendrovė išsikovojo.
Praėjusių metų lapkritį, po terorizmo atakų Paryžiuje, restoranas siūlė ne melstis už aukas, o geriau suvalgyti mėsainį. Prie įrašo buvo patalpinta nuotrauka, kurioje – išplėšyti ir padažu išterlioti maldaknygės lapai. Ši reklama sukėlė nemažai pasipiktinimo.
„Sulaukėme mūsų puslapio bombardavimo blogiausiais reitingais, grasinimų, kad tie, kurie niekad neatėjo, ir neateis, įžeidinėjimų iš politikų ir „garbingų“ bei „protingų“ žmonių“ ir labai labai mažai argumentų, kodėl visgi buvo verta šiai publikai taip įsižeisti“, – tuomet teigė „Keulė Rūkė“ savininkai.
Iš Tabako ir narkotikų kontrolės departamento „Keulė Rūkė“ gavo papeikimą dėl „užslėptos tabako gaminių reklamos „Facebook“ komunikacijoje“, o šiais metais restoranas kvietė visus į mitingą už marihuanos legalizavimą.
Užkandinėje buvo galima rasti degtukų dėžučių su užrašu „Uždek laisvės fakelą“ ir paveikslėliu, kuriame Laisvės statula Amerikoje, tik vietoje fakelo – aukštai iškelta smilkstanti suktinė.
Ir nors beveik visuomet atsiranda besipiktinančių, „Keulė Rūkė“ nesijaudina – atviras įmonės idėjų skleidimas daugiau klientų pritraukia, o ne atbaido.
„Iki šiol mums viskas pasivirtina, ir aš sakau, kad mes esam vienas iš sėkmingiausių restoranų Lietuvoje“, – teigė D.Čečkauskas.
Keulė rūkėrestoranasReklama
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.