Įvertinkite: sukurtas naujas Lietuvą simbolizuojantis ženklas

2016 m. balandžio 27 d. 12:16
Gintarė Valentinaitienė
Daugiau nuotraukų (7)
Valstybės atkūrimo šimtmečiui Lietuvai sukurtas naujas įvaizdis. 2018 metais vyksiančią šventę Lietuva komunikuos spalvingai, moderniai ir žvelgdama į ateitį.
„Įsivaizdavome Lietuvą, kokią norėtume matyti, nebūtinai, kokią paveldėjome. Ji žvelgia pirmyn, mėgaujasi savo energija ir kūrybingumu“, – kalbėjo šalies ženklo idėjos autorius, komunikacijos agentūros „New!“ kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas.
Turbūt pirmą kartą aiškios komunikacijos strategijos Lietuvoje nebuvimas padėjo, o ne trukdė. „Kurdami Valstybės atkūrimo šimtmečio ženklą buvome laisvi nuo įpareigojančių strategijų pančių“, – teigė T.Ramauskas
Vienas žodis
Projektas neapsiriboja tik ženklo kūryba – jis išsiplėtė į visą vizualinės komunikacijos sistemą.
„Ženklas pradėtas kurti nuo žodžio „Lietuva“ raidžių, kurios tampa pagrindu, formuojančiu bet kurį vizualinį šventės elementą – nuo logotipo iki ikonografijos, viskas sukurta iš valstybės pavadinimo“, – pasakojo idėjos autorius.
Ženklinimo sistemoje – penkios spalvos: nacionalinės vėliavos įkvėptos geltona, žalia, raudona, ir pagalbinės pilka ir juoda.
T.Ramanauskas pasakojo, kad, kuriant ženklą ir visą ženklinimo sistemą, norėta pažiūrėti į viską nauju žvilgsniu, rasti raktą į Lietuvą, suprasti, kaip ji nori prisistatyti pasauliui:  „Jei planuojame būti matomi pasauliui, o tai mums gyvybiška ir ekonomiškai, ir kultūriškai, ir politiškai, mums reikia mažiau paprastų sprendimų, mažiau perromantizuoto įsikabinimo į praeities ikonas, daugiau išradingumo ir gyvybingumo savo sprendimuose.“
Strategijos trūksta
T.Ramanauskas teigė, kad tokio masto projekto Lietuvoje dar nebuvo. Jis nepritaria nuomonei, kad mūsų šalyje niekas nesirūpina Lietuvos įvaizdžiu ir jo komunikacijos strategija. Bėdą jis regi tokią, kad niekaip nesusikaupiama ties viena konkrečia kryptimi arba išsirenkamos tokios, kurių negalima išpildyti.
„Pavyzdžiui, Drąsios šalies strategija. Gerai ji skamba, bet kaip ją pagrįsti – neaišku, o kai pagalvoji apie, tarkim, turizmo skatinimą, darosi ir nejauku. Ką reiškia aplankyti drąsią šalį? Kai realybė yra persisunkusi netolerancijos ir rasizmo, sunku save laikyti drąsiais“, – kalbėjo agentūros „New!“ kūrybos vadovas.
Jis mano, kad mes sunkiai sutariame, kas ta Lietuva yra ir kaip ji turi elgtis, kalbėti, rodytis: „Galbūt reikėtų pradėti nuo mažų dalykų, ne nuo užsilipimo ant kalno ir rėkimo apie naują viziją. Mažas dalykas – Valstybės atkūrimo šimtmečio šventė ir ženklas jai.“
Dovana valstybei
Ženklą pristatančiame filmuke komunikacijos agentūra „New!“ teigia, kad ženklas yra geras tiek, kiek jį norisi naudoti.
„Ateitį burti – rupi duona. Sakyčiau tik tiek, kad mūsų ženklas turi visas galimybes tapti mėgstamas“, – sakė A.Ramanauskas.
Kad ženklas prigytų, jam paruoštas patogiai pasiekiamas naudojimo gidas ir lengvai visiems prieinami įvairūs ženklo formatai. Idėjos autorius teigė, kad ženklodaros skaidrumas – ne mažiau svarbu: „Dėl nepatogumų ir mistifikacijų valstybėje esame palaidoję ne vieną ženklą.“
Komunikacijos agentūra „New!“ ženklinimo sistemą kūrė nemokamai. „Tai, kad dirbome pro bono, yra mūsų pilietinės atsakomybės išraiška, tikėjimas, kad tokio dydžio darbas yra savaiminis atlygis.
Norime prisidėti prie Lietuvos gyventojus vienijančios ir įkvepiančios iniciatyvos tuo, ką mokame geriausiai, – protingu grafiniu dizainu“, – kalbėjo T.Ramanauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.