„Šios iniciatyvos tikslas – paskatinti žmones susimąstyti apie kasdienius finansus. Žinių įvertinimo teste ir mokomojoje medžiagoje pateikiamos gyvenimiškos situacijos, su kuriomis dauguma mūsų susiduriame kasdien. Mūsų tikslas per šiuos kasdienius pavyzdžius suteikti žmonėms asmeninio ir šeimos biudžeto valdymo žinių. Svarbu suprasti, kad yra įmanoma kontroliuoti savo biudžetą, tiesiog reikia tam skirti laiko ir veikti sistemingai“, – sako „Provident Finansai“ korporatyvinių reikalų departamento vadovė Laura Ligutė.
Praėjusiais metais „International Personal Finance“ užsakymu atliktos klientų apklausos duomenimis, 34 proc. respondentų labiausiai domina efektyvus namų ūkio biudžeto valdymas. Ši tema aktuali ir penktadaliui Lietuvos respondentų. Be to, mūsų šalies gyventojai tiki, kad pagilinę savo finansinio raštingumo žinias, jas sugebėtų perduoti ir savo vaikams.
Programos mokomoji medžiaga buvo parengta bendradarbiaujant su dr. Egle Kybartiene, Mykolo Romerio universiteto lektore, Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso vadove.
„Finansiškai išprusęs žmogus geba suderinti savo pajamas ir išlaidas, realiai įvertinti savo galimybes prisiimti finansinius įsipareigojimus. Atsakingai planuodamas savo asmeninį ar šeimos biudžetą, žmogus ne tik patenkina būtinuosius poreikius – jam pakanka lėšų ir pramogoms bei taupymui. Mūsų organizacija entuziastingai palaiko šį projektą, ugdantį asmeninių finansų valdymo įgūdžius, nes daugeliui Lietuvos žmonių sudėtinga efektyviai tvarkyti šeimos biudžetą“, – sako E.Kybartienė.
„Šeimos finansų akademijos“ programa vyks 2 mėnesius. Finansinių žinių patikrinimo testas kartu su mokomąja medžiaga jau patalpinti internetinėje platformoje www.seimosfinansai.lt. Kaip parodė minėtas tyrimas, 84 proc. jo dalyvių nurodė, kad internetas yra patogiausias būdas gauti informaciją apie finansus.
Programos dalyviai, susipažinę su joje pateikiama medžiaga, gaus bendrą suvokimą apie finansus, susipažins su pagrindiniais asmeninio ar šeimos biudžeto valdymo principais bei išmoks naudotis „gudrybėmis“, padėsiančiomis atidėti lėšų nenumatytoms išlaidoms.
Pasak L.Ligutės, pasibaigus šiam programos etapui, projektą planuojama tęsti toliau, jį patobulinus pagal dalyvių atsiliepimus.
Apklausoje, kuri buvo atlikta 2015 metų kovo–balandžio mėnesiais, dalyvavo 7 779 tarptautinės finansų grupės „International Personal Finance“ (IPF) klientai iš septynių Centrinės ir Rytų Europos šalių. Tyrimas vykdytas tose Europos valstybėse, kuriose IPF vykdo veiklą „Provident“ vardu: Lenkijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Vengrijoje, Rumunijoje, Lietuvoje bei Bulgarijoje. Lietuvoje buvo apklausta 400 respondentų. Apklausą atliko tarptautinės rinkos tyrimų kompanijos GfK padalinys Didžiojoje Britanijoje.