Vien „Maxima“ parduotuvėse pirkėjai kasdien įsigyja vidutiniškai 4 tūkst. tonų skirtingų rūšių duonos, ir apie 1,9 tūkst. tonų duonos gaminių. Tiesa, jau kelerius metus stebima tendencija, kad vis daugiau šalies gyventojų ieško sveikesnės, įvairiomis maisto medžiagomis – grūdais, sėklomis, riešutais ar džiovintais vaisiais pagardintos duonos, taip pat daugiau dėmesio kreipia į gaminius be mielių ar glitimo.
Populiariausias – batonas
Pagal parduodamą kiekį pačiu populiariausiu duonos produktu pastaruosius ketverius metus išlieka batonas, kuris neužleidžia pirmų pozicijų populiariausių maisto prekių „Maxima“ parduotuvėse dešimtuke.
Po batono pagal populiarumą duonos skyriuose rikiuojasi juoda tradicinės receptūros duona. Šiais metais labiausiai – beveik 3 kartus augo sumuštinių duonos su priedais, beveik 2 kartus – šviesios duonos su priedais, maždaug trečdaliu – ekologiškos duonos su priedais pardavimai.
„Pirkėjai vertina patogumą ir dažniausiai renkasi jau supjaustytą riekelėmis duoną“, – sakė „Maximos“ atstovė spaudai Renata Saulytė.
Analizuojant duonos pardavimų tendencijas, itin ryškus pirkėjų pasirinkimo faktorius yra regioniškumas.
„Maxima“ duomenimis, tradiciškai tamsios duonos daugiausiai nuperkama Dzūkijoje, o šviesios – Žemaitijoje.
Aukštaitijoje juodos duonos perkama ženkliai daugiau nei baltos, o Suvalkijoje baltos duonos nuperkama net du kartus mažiau.
Lietuviai atranda kitų šalių receptus
Nors dauguma lietuvių pirmenybę vis dar teikia tradicinėms duonos rūšims, tačiau daugėja atrandančių ir kitų šalių receptus. Kaip rodo vasarį atliktos apklausos duomenys, 20 proc. apklaustųjų tvirtina į savo racioną nevengiantys įtraukti ir prancūziško batono, kitaip vadinamo „bagete“ arba itališkos „Ciabattos“. Pastarąją kasdien renkasi 16 proc.
Remiantis „Maxima“ apklausos duomenimis, svarbiausias kriterijus, kuris nusako duonos ir jos gaminių pasirinkimą, lietuviams yra geras, tradicinis skonis. Tai vertina 45 proc. apklaustųjų.
22 proc. pirkėjų duonos produktus renkasi pagal šviežumą – jiems svarbu, kad duona ir jos gaminiai būtų minkšti, ką tik iškepti. Panašiai toks pats procentas pirkėjų, kurie renkasi duonos gaminius, dėmesį atkreipia į jų sudėtį.
„Vilniaus duonai“ – „Metų šuolio titulas“
„Vilniaus duonos“ gaminiai pirkėjų yra ypač mėgstami. Tai patvirtina ir šiais metais vykę „Populiariausios prekės 2015“ rinkimai, kuriuose bendrovė „Metų tiekėjų“ kategorijoje pelnė „Metų šuolio“ titulą. Bendrovės komercijos direktorius Gražvydas Jukna teigia, kad šis titulas yra labai svarbus.
„Metų šuolio“ titulas – patvirtinimas, kad dirbame teisinga linkme, siekdami ne tik geriausių rezultatų, bet ir aukščiausios produkcijos kokybės“, – sakė G.Jukna.
„Metų šuolio“ apdovanojimas „Vilniaus duonai“ buvo skirtas už tai, kad įmonė labiausiai išplėtė asortimentą ir pasiūlė nemažai naujovių.
„Išties nuolat investuojame į esamų gaminių tobulinimą ir naujų kūrimą. Atsižvelgdami į moderniausias tendencijas bei pirkėjų skonį pernai pristatėme daugiau kaip 10 atnaujintų arba naujų duonos gaminių. Džiaugiamės, kad Lietuvos prekybos įmonių asociacija tai pastebėjo ir įvertino“, – sakė komercijos direktorius.
Lietuvos rinkoje – arši konkurencija
„Prekybos partnerių įvertinimas mums yra vienas svarbiausių. Lietuvos rinka yra labai konkurencinga. Tokioje aplinkoje laimi tie, kurie ieško ir randa bendrų sprendimų, patenkinančių tiek vartotojus, tiek prekybininkus, tiek mus, duonos kepėjus“, – dėstė G.Jukna.
„Nielsen“ duonos rinkos tyrimo duomenimis, 2015 metų gruodžio-2016 metų sausio mėnesiais įmonės užimama dalis modernios prekybos segmente sudarė 37,4 procento. Tai yra didžiausia rinkos dalis, kurią „Vilniaus duonai“ pavyko pasiekti pastaraisiais metais.
„Vilniaus duona“ artimiausius konkurentus lenkia kelis kartus.
Taip pat stebimas skrudinimui skirtos sumuštinių duonos ir juodos ruginės duonos populiarėjimas. Šių metų sausio mėnesio duomenimis sumuštinių duonos kategorijoje „Vilniaus duonai“ teko 46 proc. rinkos dalis modernios prekybos segmente, o juodos ruginės duonos – 30,5 proc. rinkos dalis.
Todėl šių kategorijų duonos gaminiams skiriamas ypatingą dėmesį – tobulinami esami gaminiai, kuriamos naujos receptūros, kad kiekvienas pirkėjas rastų sau tinkamiausią.