Klaidingai manoma, kad prekybininkai yra vienašališkai stipriausia pusė, pateikianti sąlygas.
„Taip manyti nėra pagrindo, kadangi yra tiekėjų, kurie yra stipresni, kurių prekių ženklai, apyvartos labai stiprios ir jie turi galią“, – sako L.Vilimas.
Dar vienas mitas, kad jeigu nebūtų stambių prekybininkų, o tik mažesnės parduotuvėlės, vartotojams būtų geriau.
„Smulkios parduotuvės nesutalpintų visų tiekėjų. Pasirinkimas būtų mažesnis, kainos būtų didesnės. Dideli tinklai turi galimybę pirkti daugiau produkcijos, kontroliuoti logistiką ir taip sumažinti kainą“, – teigė L.Vilimas.
Kam palanku palaikyti stereotipus apie prekybininkus?
Moderni prekyba Lietuvoje vyksta jau 25 metus ir nuo tada prekybininkai ir tiekėjai bendradarbiauja. Tačiau L.Vilimo teigimu, panašu, kad kai kam palanku kurti šiuos ir kitus stereotipus.
„Daugiausia šią temą eskaluoja kai kurie žemės ūkio atstovai, kurie neturi jokių santykių su prekybininkais. Keista juos matyti pasisakančius kaip ekspertus apie prekybos sistemas, kai jie net nesupranta, kaip visa sistema veikia“, – sakė L.Vilimas.
Jo teigimu, pieno sektorius gamintojų grandyje yra silpnas, tad smulkūs atstovai tokiu būdu nukreipia problemas nuo savęs, sakydami, kad prekybininkai kalčiausi dėl neefektyvios jų veiklos.
„Kita dalis yra kai kurie valdžios atstovai, kuriems paranku dirbtinai sukurti visuomenės priešus ir parodyti, kaip su jais kovoja“, – teigė L.Vilimas.
Jo teigimu, yra įvairių situacijų, būna, kad prekybininkas su tiekėju nesusitaria, tačiau taip vyksta ir vyks toliau. Kai dvi šalys neranda sąlygų bendradarbiauti kartu, bendradarbiavimas nutraukiamas. Ir negalima kaltinti tik vienos iš pusių.
„Efektyvus bendradarbiavimas, pirmiausiai, nukreiptas į naudą vartotojui. Vartotojas reiklus ir jo reiklumas tiekėją pasiekia per prekybininką. Prekybininko lentynoje turi stovėti populiarios, saugios, kokybiškos prekės. Ir visais šiais klausimais bendradarbiauja prekybininkai su gamintoju, kuris užtikrina, kad vartotojai gauna geriausią prekę už palankiausią kainą“, – sakė L.Vilimas.
Prekybininkai apdovanojo tiekėjus
Praėjusią savaitę Lietuvos prekybos įmonių asociacija (LPĮA) kartu su „Maxima“, „IKI“ ir „Rimi“ išrinko ir pagerbė prekybos tinklų partnerius – produkcijos gamintojus ir tiekėjus.
„Apdovanojimai svarbūs, nes tai geras ženklas pažymėti, paskatinti kitus. Visuomenėje neteisingai suprantama apie prekybininkų ir tiekėjų santykius, tad sveikintina iniciatyva suteikti apdovanojimus, padėką ir parodyti, kad santykiai yra normalūs. Kuo jie yra efektyvesni ir ilgiau trunkantys, tuo mes, kaip vartotojai, daugiau laimim“, – pridūrė L.Vilimas.
Tikimasi, kad šie apdovanojimai taps kasmetine tradicija.