„2016 metais mes pamėginsime pradėti tiesiogiai pardavinėti bilietus. Tai vienas iš svarbių žingsnių plėtojant mūsų verslą ir kuriant tvarų verslo modelį. Pagrindinė mūsų strategijos kryptis – paklausos sezoniškumo faktoriaus išvengimas. Tiesioginiai pardavimai turi užtikrinti mūsų veiklos sėkmę už Europos ribų žiemos sezono metu. Tuo tikslu mes dirbame prie projektų Azijoje ir tikimės išplėsti savo veiklą šiame regione per kitą žiemą“, – sako Lietuvos aviakompanijos „Small Planet Airlines“ („Small Planet Group“ pagrindinio vežėjo) generalinis direktorius Vytautas Kaikaris.
„Small Planet Group“ pasiekė gerų finansinių rezultatų. Kovo 1-ąją Lietuvos kontroliuojančioji bendrovė išplatino pranešimą spaudai, kuriame teigiama, kad pernai šios grupės oro bendrovių bendrasis pelnas, lyginant su 2014 metais, išaugo 2,3 karto – nuo 8,2 iki 19,2 mln. eurų (2013 metais – 1,7 mln. eurų). O „Small Planet Group“ įplaukos per šį laikotarpį padidėjo 27 proc. – nuo 143 mln. eurų 2014 metais iki 182 mln. eurų 2015 metais.
„Skirtingai nuo daugelio kitų aviakompanijų, mums ne šiaip sau sekasi: dėl mūsų verslo specifikos degalų kainų kritimas mūsų rezultatams įtakos neturėjo. Pagrindinis rentabilumo didėjimo šaltinis buvo tolesnė veiklos plėtra, – sako V.Kaikaris. – Nepaisant to, kad 2015 metais susidūrėme su kai kuriomis nenumatytomis situacijomis – pavyzdžiui, buvo atšaukta eilė reisų po teroristų išpuolių Egipte ir Prancūzijoje, – mums pavyko nukreipti transportą į kitas vietas ir sudaryti naujų sutarčių, tad gauti finansiniai rezultatai viršijo mūsų pačių lūkesčius“.
Gautą pelną „Small Planet Group“ investuoja į laivyno plėtrą, orlaivių salonų interjerų modernizavimą ir kitus projektus, skirtus savo kompanijos vystymui. Lietuvos kontroliuojančiosios bendrovės duomenimis, 2015 metais aviakompanijos „Small Planet Airlines“ žinioje buvo 18 tolimųjų reisų lėktuvų (2014 m. – vienuolika orlaivių, 2013 m. – aštuoni). Šią vasarą „Small Planet Group“ lėktuvų parke bus trimis orlaiviais daugiau – tokiu būdu, visą oro laivyną sudarys 17 orlaivių „Airbus A320“ ir keturi „Airbus A321“.
Be to, kaip pranešama, dauguma lainerių turės naujus interjerus ir bus galima naudotis papildomomis pramogomis kelionės metu. Pavyzdžiui, kalbama apie naujas „Recaro“ gamybos sėdynes, specialų apšvietimą šviesos diodų lemputėmis ir bevielį vidinį tinklą „AirFi“ platformos pagrindu, kuri leis keleiviams gauti į savo mobiliuosius įrenginius daugialypės terpės programų srautus.
Be to, plečiant oro laivyną, „Small Planet Group“ aviakompanijų pervežtų keleivių skaičius pernai metais, lyginant su 2014-aisiais, padidėjo 40 proc. ir buvo 1,8 mln. žmonių. O per praėjusius dvejus metus Lietuvos kontroliuojančios bendrovės aviakompanijos padidino darbuotojų skaičių (o tai daugiausia lėktuvų pilotavimo ir keleivių salono įgulos) beveik ketvirčiu – nuo 348 žmonių 2014 metais iki 430 žmonių 2015 metų pabaigoje.
Dar prieš trejus metus „Small Planet Airlines“ priklausė Lietuvos bendrovei „Avia Solutions Group“ (tai aviacijos kontroliuojančioji bendrovė, kuri drauge su savo patronuojamosiomis įmonėmis teikia integruotas aviacijos paslaugas). 2013 metų balandžio mėnesį „Avia Solutions Group“ paskelbė, kad parduoda „Small Planet Airlines“ padalinius Lietuvoje ir Lenkijoje investicinei grupei, kurią suformavo pačios aviakompanijos direkcija (pirmiausia kalbama apie vežėjo generalinį direktorių Vytautą Kaikarį ir kokybės direktorių Andrių Staniulį, kuriems, kaip buvo skelbiama, atiteko atitinkamai 70 proc. ir 30 proc. bendrovės akcijų).
„Pastarieji ketveri metai buvo nelengvi oro transporto rinkai (tikriausiai, turėta galvoje pirmaujančios Lietuvos oro bendrovės „flyLAL“ veiklos nutraukimas ir bandymai performatuoti savo verslo strategiją. – „ato.ru“ pastaba). Bet „Small Planet Airlines“ vadovybė sugebėjo pasiekti aukštų rezultatų užsakomųjų skrydžių sektoriuje. Bendrovė tapo didžiausia užsakomųjų skrydžių oro bendrove Baltijos šalyse, taip pat viena iš didžiausių Rytų Europoje.
Esame įsitikinę, kad naujieji aviakompanijos savininkai, turintys didelę patirtį šiame segmente, sugebės išlaikyti pasiektus rezultatus ir suteikti naują impulsą tolimesnei sėkmingai „Small Planet Airlines“ plėtrai“, – pažymėjo tuomet „Avia Solutions Group“ generalinis direktorius Linas Dovydėnas.
Portalas pažymi, kad vėliau šios kontroliuojančios bendrovės atstovai pokalbyje su „ato.ru“ viena iš „Small Planet Airlines“ pardavimo priežasčių įvardijo nuostolingą vežėjo darbą.
Parengė Leonas Grybauskas