Net 185 kosmetikos priemonės, kuriomis prekiaujama taip pat ir Lietuvoje, savo sudėtyje gali turėti toksinių, sveikatai kenksmingų medžiagų. Prancūzijos vartotojų organizacijos juodajame sąraše atsidūrė „Adidas“, „Axe“, „Colgate“, „Garnier“, „Head & Shoulders“, „L'Oréal“ ir kitų garsių kompanijų gaminiai.
„UFC Que Choisir“ pažymi, kad produktuose esančios medžiagos nėra uždraustos, tad kosmetikos priemonių gamintojai įstatymo nepažeidžia. Tačiau, organizacijos nuomone, tų gaminių vartotojas turi nepamiršti, kad galimas jų šalutinis poveikis, pavyzdžiui, alergija, sudirginimas ar endokrininių liaukų veiklos sutrikimas.
Daugiau nei 100 į sąrašą įtrauktų produktų turi medžiagų, kurios sutrikdo hormonų pusiausvyrą organizme. Per 50 iš jų turi cheminį filtrą – etilheksilmetoksicinamatą, kurio yra dedama į apsauginius kremus nuo saulės su ultravioletinių spindulių filtru. Ši medžiaga įsiskverbia į odą ir veikia kaip hormonai.
„Nepaisant daugkartinių toksikologų ir dermatologų perspėjimų, gamintojai vis dar nepakeitė savo įpročių“, – pažymi „UFC-Que Choisir“.
Kai kurie kosmetikos gamintojai susigriebė. Pirmasis žingsnis – smarkiai mažinama arba ir visiškai atsisakoma naftos kilmės plastiko.
Socialinės atsakomybės nevengiančios grožio industrijos įmonės apie tai skelbia viena po kitos.
Viena jų – britų įmonė „The Body Shop“ – neseniai paskelbė, jog iki 2020 metų naftos kilmės plastiko jos produktų pakuotėse bus sumažinta net 70 proc.
Šiuo metu kosmetikos gamintojas ima bendradarbiauti su pasaulinio masto mokslo, technologijų ir tyrimų organizacijomis, su kuriomis drauge ieško būdų, kaip sukurti pakuotes iš inovatyvių ir aplinkai draugiškesnių medžiagų bei padaryti jas dar funkcionalesnes ir patrauklesnes vartotojui.
„Imamės veiksmų, kurie sumažins neigiamą įtaką mūsų Žemei. Jau ne vienerius metus radikaliai keičiame pirkimo, pardavimo ir kosmetikos produktų vartojimo būdus. Kreipėmės į ekspertus, kurie padės mūsų naują tikslą paversti tikrove ir užtikrins, kad iki 2020 metų 70 proc. mūsų pakuočių sudėtyse nebebus naftos kilmės plastiko“, – sakė Christopheris Davis, „The Body Shop International“ socialinės atsakomybės departamento vadovas.
Pirmas šios iniciatyvos žingsnis – bendras projektas kartu su Kalifornijoje įkurta „Newlight Technologies“ kompanija, kuri gamina unikalų „AirCarbon“ plastiką.
„AirCarbon“ – tai termoplastinė medžiaga, kuri išoriškai niekuo nesiskiria nuo įprasto plastiko, tačiau gaminama iš alternatyvių medžiagų – iš aplinkos surenkamų metano dujų ir anglies dioksido. Šios dujos sukelia šiltnamio efektą, tad gebėjimas panaudoti jas plastiko gamybai leidžia ne tik tausoti gamtinis išteklius, bet ir prisidėti prie klimato atšilimo stabdymo. Naujasis plastiko gamybos būdas yra devynis kartus efektyvesnis nei įprasti plastiko gamybos būdai.
„The Body Shop“ bus pirmoji kosmetikos kompanija, kuri panaudos „AirCarbon“ plastiką savo produktų pakuotėse. Tikime, jog šis naujasis mūsų įsipareigojimas paskatins ir kitas kompanijas ieškoti alternatyvų įprastinėms plastikinėms pakuotėms bei pakeis nusistovėjusius vartojimo įpročius“, – sakė „The Body Shop Lietuva“ vadovė Skaistė Tarvydienė.