„Lietuviams nei Egipto, nei Turkijos niekas nepakeis. Su Maroku prastas susisiekimas, o Tunisas nėra tarp mėgstamiausiųjų“, – pastebėjo Lietuvos turizmo rūmų vadovė Žydrė Gavelienė, apžvelgusi turizmo rinką Lietuvoje.
Ji neabejoja, kad Lietuvoje veiklą pradėjęs trečiasis kelionių organizatorius – „KIDY Tour“ – paveiks kainas į Turkiją.
Tačiau atpigusi nafta kelionių kainų nepaveikė, kaip ir sukrėtimai Egipte, pastebėjo Ž.Gavelienė.
„Turizmo rinką paveiks ir Rusijos bei Turkijos santykiai. Tad rusai poilsiautojai važiuos į Viduržemio jūros kurortus, vadinasi, poilsis ten gali brangti“ – mano Turizmo rūmų vadovė.
Kaip lietuviai keliavo praėjusiais metais? Akivaizdu, kad kelionėms tautiečiai plačiau atveria pinigines. Tai įrodo statistiškai pailgėjusios tolimosios kelionės. Vidutiniškai ilgos kelionės į egzotines šalis pailgėjo dvejomis dienomis. Netgi tie, kuriems užtekdavo savaitės poilsio, dabar jau renkasi 9 dienų kelionę.
Be to, vis dažniau keliaujama ne tik vasarą, bet ir per Kalėdų laikotarpį. „Verslininkai pastebėjo, kad šiuo laikotarpiu darbo efektyvumas ir taip ne pats didžiausias, tad šventines dienas skiria kelionėms“, – sakė Ž.Gavelienė.
Į atokesnius kraštus vis populiariau keliauti kovą ir lapkritį.
Ilgieji savaitgaliai – dar viena turizmo rinkos niša. Šiais metais jų bus septyni. „Savaitgalius lietuviai mėgsta išnaudoti didžiųjų Europos miestų pažinimui“, – tvirtino Ž.Gavelienė.
Turizmo rūmų vadovė tikino, kad JAV Lietuvos keliautojams tapo dar labiau pasiekiama. Mat šalies gyventojai Valstijas per Stokholmą gali pasiekti pigiau ir patogiau. Pagerėjo ir susisiekimas su Stambulu arba per jį.
Kuba irgi tampa vis patrauklesnė keliautojams, į ten tiesiog plūsta amerikiečiai, tad kainas ten gali irgi paveikti.
Brazilija šiais metais bus patraukli ne tik dėl olimpiados, bet ir dėl smukusio realo kurso, o tai gali pritraukti daugiau keliautojų.
Verslo kelionių organizatoriai pastebi, kad šiais metais verslininkai labiau akcentuoja saugumą, jiems rūpi, kas jiems gali atsitikti keliaujant po užsienio šalis.
Palyginti su 2014 metais, lietuviai su kelionių organizatoriais vyko dešimt procentų dažniau, tad masinio turizmo rengėjai tiki, kad ir šiais metais bus ne mažesnis augimas.