Oro bendrovė atšaukė skrydį: kokios keleivio teisės?

2016 m. sausio 7 d. 11:25
Aida Murauskaitė
Lietuviams, po slidinėjimo Gruzijoje įstrigusiems Kutaisio oro uoste, teko gerokai pasinervinti, kol sužinojo, kada galės parsirasti į Lietuvą. Oro bendrovė „Wizz Air“ dėl nepalankių oro sąlygų atšaukė skrydį iš Kutaisio į Vilnių.
Daugiau nuotraukų (1)
Tik po lrytas.lt publikacijų į procesą įsikišo Lietuvos diplomatai. „Wizz Air“ ketvirtadienį skyrė papildomą lėktuvą lietuvių parskraidinimui iš Gruzijos. 
Ko gali tikėtis ir reikalauti keleivis, jei oro bendrovė nevykdo skrydžio?
Į lrytas.lt klausimus atsakė Europos vartotojų centro teisininkė Rasa Kneižytė.
– Kiek gaunate skundų iš oro keleivių? Kokia dalis iš jų skundžiasi žemų sąnaudų įmonėmis?   – 2015 m. Europos vartotojų centras Lietuvoje gavo 68 skundus dėl pažeistų oro keleivių teisių, t.y. maždaug 30 proc. visų gautų skundų. Lyginant su 2014 m., skundų skaičius dėl oro keleivių teisių pažeidimų yra sumažėjęs (2014 m. buvo gauti 99 skundai).
Skundai dėl žemų sąnaudų bendrovių pažeistų oro keleivių teisių 2015 m. sudarė maždaug 20 proc. dėl pažeistų oro keleivių teisių gaunamų skundų.
– Kokias teises turi keleivis, jei atšaukiamas skrydis? Kuo teisės skiriasi, jei keleivis įsigijęs žemų sąnaudų bendrovės bilietą ir jei – tradicinės aviakompanijos?
– Keleivių teisės yra tos pačios, nepriklausomai nuo to, ar atšaukiamas žemų sąnaudų bendrovės skrydis, ar bet kurios kitos bendrovės.
Jeigu skrydis yra iš oro uosto, esančio ne Europos Sąjungoje, tačiau į Europos Sąjungoje esantį oro uostą ir jį vykdo Europos Sąjungoje registruotas vežėjas, tai galioja Reglamentas (EB) Nr. 261/2004, kuris nustato bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laiku atveju.
Jeigu skrydis buvo atšauktas, aviakompanija privalo keleiviui pasiūlyti pasirinktinai:  per 7 dienas atgauti už bilietą sumokėtus pinigus, arba kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis, arba nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų.
Jeigu keleivis pasirenka ne atgauti pinigus, o laukti kito skrydžio, tai aviakompanija turi suteikti pagalbą, t.y. maistą ir gaiviuosius gėrimus (atsižvelgiant į laukimo laiką); galimybę du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus; apgyvendinimą viešbutyje (tais atvejais, kai būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų, arba kai būtina pasilikti ilgiau, nei buvo numatęs keleivis; transportą iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal.
Tam tikrais atvejais keleivis gali reikalauti ir kompensacijos (nuo 250 iki 600 eurų, priklausomai nuo skrydžio atstumo). Tačiau kompensacija nepriklauso, jeigu skrydis atšauktas dėl ypatingųjų aplinkybių (t.y. kurių nebūtų buvę galima išvengti, net ir imantis visų pagrįstų priemonių, pvz.: tokios aplinkybės gali susidaryti tokiais atvejais: dėl politinio nestabilumo, streikų, nepalankių meteorologinių sąlygų, pavojaus saugumui) arba apie skrydžio atšaukimą buvo pranešta mažiausiai prieš 2 savaites iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.