Anot Lietuvos aviacijos sporto federacijas vienijančios asociacijos
„Lietuvos aeroklubas“, tai – blogas sprendimas. Nes
savivaldybės nėra suinteresuotos aviacijos sporto puoselėjimu ir
neturi supratimo, kaip plėtoti aerodromus.
„Blogas spendimas priimtas. Nes reikia matyti viską komplekse.
Sakykite, ką veiks regioniniai aeroklubai nieko neturėdami? Nieko. O
savivaldybė turi atitinkamų specialistų ar ko, kad administruotų
aerodromus, kad užtikrintų skrydžių saugą ir visą kitą?
Neturi“, – po Vyriausybės strateginio komiteto
posėdžio sakė Lietuvos aeroklubo direktorius Jonas
Mažintas.
Pasak vidaus reikalų ministro Sauliaus Skvernelio, priimtas
sprendimas – kompromisinis. Anot jo, aerodromų savininkais nori tapti
bent 6-7 savivaldybės. Dėl tų aerodromų, kurių savivaldybės
valdyti nenorės, Vyriausybė spręs sulaukusi atsakymų iš
savivaldybių. Tačiau žadama, kad jie nebus panaikinti.
„Paprasčiausia yra užarti arba užstatyti namais, tikrai to
leisti negalime“, – sakė ministras.
Anot VRM, šalyje veikia 15 sporto ir bendrosios aviacijos
reikmėms skirtų aerodromų.
Pasikeitus įstatymams aerodromai regioniniams aeroklubams negali
būti perduoti valdyti panaudos teise. Kūno kultūros ir sporto
departamentas, kuris aeroklubams iki šiol tokią teisę suteikdavo,
pats nebevaldo aerodromų patikėjimo teise.
Pagal įsigaliojusias Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui
turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui
užtikrinti svarbių įmonių įstatymo pataisas, patikėjimo teise ar
panaudos sutartimi aerodromus gali valdyti tik įstatyme nurodytos 20
įmonių.
Dabar aerodromus Lietuvoje gali valdyti „Lietuvos paštas“,
„Ignalinos atominė elektrinė“, „Klaipėdos valstybinio jūrų
uosto direkcija“, „Lietuvos naftos produktų agentūra“, „Oro
navigacija“, „Automagistralė“, „Vidaus vandens kelių
direkcija“, „Lietuvos oro uostai“, „Šiaulių oro uostai“ ir
kitos už regionų kelius atsakingos valstybės įmonės.