JAV „juodojo penktadienio“ tradicija atsirado dar XIX amžiuje, kai imta su nuolaidomis pardavinėti prekes kitą dieną po Padėkos dienos. O pats terminas „juodasis penktadienis“ pradėtas vartoti 1966-aisiais Filadelfijoje. Tądien keliuose susidarė didžiulės spūstys – visi važiavo apsipirkti.
Įprastai „juodasis penktadienis“ ir pradedamas penktadienį, tačiau prekybininkai nuolaidas ima siūlyti jau išvakarėse. Kaip skelbiama, nuolaidos siekia iki 90 proc.
Prognozuojama, kad šiemet vien per ketvirtadienį JAV gyventojai išleido apie 3,8 mlrd. dolerių, o tai 19 proc. daugiau nei prieš metus. O jau patį penktadienį prekybininkai tikisi, kad išlaidos siekė 8,8 mlrd. dolerių. Į šią sumą neįskaičiuojami virtualiosios prekybos rezultatai. Kad būtų pirmi, amerikiečiai dažnai užsiima eilę prieš kelias valandas iki parduotuvės atidarymo.
Skaičiuojama, kad „juodąjį penktadienį“ pernai apsipirko 133 mln. amerikiečių, o šiemet laukiama 135 mln.
Po penktadienio pirkimo karštinė nenuslūgs. Pirmadienis skelbiamas „kibernetiniu pirmadieniu“, kai prekyba kunkuliuos internete. Pernai šią dieną pernai buvo parduota prekių už 80 mlrd. dolerių.