Nori bankroto
LJL generalinis direktorius penktadienio, lapkričio 27-osios, popietę oficialiai kreipėsi su pareiškimu į Klaipėdos apygardos teismą dėl bankroto bylos „Lietuvos jūrų laivininkystei“ iškėlimo.
LJL vadovas Sigitas Dobilinskas sakė, kad buvo svarstomi du variantai: kompanija dirba, o antras variantas – bankrotas.
„Bet siekta, kad tai nebūtų stichinis bankrotas, kad jūrininkais būtų pasirūpinta. Pirmas planas nepavyko. Matau, kad įsiskolinome vėl, mes negalime mokėti kreditoriams, kurie mums tiekia kurą, detales. Yra didelis sąrašas kompanijų, kuriems esame įsiskolinę. Tai matydamas padaviau pareiškimą dėl bankroto“, – sakė LJL vadovas.
Jis sakė, kad anksčiau tikėta, jog LJL pavyks išsikapstyti.
S.Dobilinskas, tikino, kad per jo vadovavimo laiką nuo
rugpjūčio pradžios bendrovė gavo 1,5 mln. JAV dolerių pajamų.
„Voruta“ išplaukė iš Afrikos uosto
„Norėčiau informuoti apie susidariusią situaciją. Šiandien iš Afrikos Batos oro uosto išplaukė laivas „Voruta“. Jis turėtų pajudėti į Europos uostą. Laivai techniškai smarkiai „nuvaryti“, galima sulaukti visokių negerų dalykų. Bet, tikiuosi, kad sėkmė nusišypsos ir sėkmingai pasieksime Europos uostą“, – sakė S.Dobilinskas.
Jis sakė, kad kasdien LJL sulaukia kapitono pranešimų. Laivas turi 17 tonų degalų, 208 tonas mazuto, kas leidžia plaukti 13 dienų, o maisto – 20 dienų, vandens – 68 paroms.
Be to, anot S.Dobilinsko, buvo siekiama užsitikrinti finansavimą, kad jūrininkai būtų saugūs.
„Tai pavyko išspręsti“, – sakė S.Dobilinskas.
Laivai – 30 metų
LJL laivų amžius siekia apie 30 metų. Anot S.Dobilinsko, laivų vertė pagal 2014 metų vertinimą – 4,5-5,5 mln. dolerių. S.Dobilinskas sakė, kad visi laivai bus areštuoti, tik LJL tikslas buvo, kad jie būtų areštuoti Europos uostuose.
„Lietuvos geležinkeliai“, kuriems rugsėjį buvo perduota 56,66 proc. LJL akcijų, ėmėsi vykdyti ekspertų pateiktą LJL gelbėjimo scenarijų: išlaisvinti laivus, organizuoti komercinius reisus, mažinti kreditorinius įsipareigojimus, ieškoti krovinių pervežimo užsakymų. Šitaip, anot S.Dobilinsko, pavyko išvengti stichinio bankroto.
Sutarė su banku
S.Dailydka sako, jog
ketvirtadienį su didžiausiu įmonės kreditoriumi SEB banku sutarta
LJL laivams ir jų įguloms skirti 1,2 mln. eurų, kad šie galėtų
saugiai atplaukti į Europos uostus.
„Įmonei skirsime 1,2 mln. eurų, įskaitant „Lietuvos
geležinkelių“ praėjusią savaitę jau skirtus 150 tūkst. eurų.
Iš bendros sumos mūsų dalis bus 40 proc., o SEB banko, kuriam
užstatyti keturi laivai – 60 procentų. Pinigai bus skirti tik gyvybiniam
laivų palaikymui“, – sakė S.Dailydka.
„SEB tikslas – ištraukti savo laivus, o mūsų tikslas –
jūreiviai, laivai, jų funkcionavimas, kad žmonės nebūtų
įkaitais. Tai – pigiausias variantas užbaigti procesą“, –
pridūrė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
Padėtų tik milžiniškos sumos
Anot S.Dailydkos, gelbėti LJL reikėtų milžiniškų pinigų, o
jūrų krovinių pervežimo versle šuo metu nėra geriausi laikai.
Vis dėlto didžiausios LJL akcininkės vadovas tikisi ateityje
atgauti įmonės paskolintus pinigus – apie 3,1 mln. eurų.
„Mes turime užstatytą laivą („Venta“, kuri užstatyta
geležinkeliams ir Smiltynės perkėlai – BNS). Galime jį
nupirkti aukcione, jei jo kaina būtų maža, po to išnuomoti ir
naudoti kurį laiką. Dėl to problemų mums nebus – kažkokius
pinigus jis generuotų, padengtume sąnaudas, o vėliau parduotume. Galvoju, kad galiausiai patirsime kažkiek nuostolių, o gal ir
uždirbsime kažkiek. Darysime, kad taip būtų“, – kalbėjo
„Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
Jo teigimu, „Ventos“ rinkos kaina pernai buvo 5,6 mln. eurų,
o ir kiti laivai – „neblogi“.
S.Dailydka teigė esantis patenkintas pasiektu susitarimu su SEB
banku: „Mums tai naudinga, nes bankas prisideda.
Praėjusį kartą – rugpjūtį – mes vieni gelbėjome
laivininkystę, nes kitu atveju trys laivai būtų parduoti
aukcione. Tuomet juos ištraukėme“.
Dėl skolų yra areštuoti du iš penkių LJL laivų –
„Voruta“ ir „Raguva“, išmetęs inkarą prie Ispanijos krantų
Šiaurės Afrikos Seutos uoste. Laivas „Romuva“ yra netoli Kretos
krantų, dar du laivai – „Venta“ ir „Deltuva“ – Klaipėdoje.
Visi laivai, išskyrus „Ventą“, užstatyti SEB bankui.
LJL vadovas praėjusią savaitę jau antrą kartą per
pastaruosius mėnesius inicijavo bankroto bylą įmonei, tačiau
ieškinį po dienos atsiėmė, motyvuojant, esą SEB pateikė
pasiūlymą dėl LJL finansinės situacijos sprendimo.
SEB liepą suteikė LJL 650 tūkst. JAV dolerių (580 tūkst.
eurų) trumpalaikę paskolą, už kurią laivų įguloms buvo nupirkta
maisto, kuro ir kitų būtiniausių dalykų. Tačiau tuomet pinigų
neužteko išpirkti už skolas areštuotus laivus, todėl dar 2,8 mln.
eurų rugpjūtį LJL paskolino „Lietuvos geležinkeliai“.
SEB bankas rugpjūtį dar 9 mėnesiams – iki kitų metų
balandžio – atidėjo LJL beveik 15 mln. eurų paskolų grąžinimo
terminą. Tai leido stabdyti LJL bankroto procedūras.