Ataskaitos – ir projekto priežiūros laikotarpiu
Investicinių KPP priemonių dalyviai, baigę įgyvendinti projektus, Nacionalinei mokėjimo agentūrai (NMA) turi pateikti galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, o visą projekto priežiūros laikotarpį kasmet iki balandžio 30 d. pristatyti ir užbaigto projekto metines ataskaitas.
„Metines projekto priežiūros ataskaitas teikia investicinius projektus įgyvendinantys paramos gavėjai, kurie yra įsipareigoję mažiausiai penkerius metus nuo galutinio lėšų išmokėjimo nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, projekto įgyvendinimo reikalavimų ir nuosavybės formos, neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui paramos lėšomis įgytos nuosavybės, nenutraukti projekto veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos“, – aiškina NMA Antrojo projektų vertinimo ir administravimo vedėja Genovaitė Beniulienė.
Ji paramos gavėjams primena, kad vertinant metines ataskaitas tikrinama, ar tinkamai buvo laikomasi visų prisiimtų įsipareigojimų, o nustačius neatitikimų gali būti taikomos sankcijos. „Reikėtų nepamiršti, kad nustačius, jog projekto priežiūros laikotarpiu būta pažeidimų ar neatitikimų, sankcijos gali būti taikomos ir priežiūros laikotarpiui pasibaigus“, – pabrėžia G. Beniulienė.
Pokyčiai – paramos gavėjų patogumui
Projekto ataskaitas ir kitus prie jų pridedamus susijusius dokumentus nuo š. m. lapkričio privaloma teikti elektroniniu formatu informacinėje sistemoje ŽŪMIS adresu www.zumis.lt įkeliant popierinių dokumentų (originalų) skenuotą kopiją. Dokumentus elektroniniu formatu būtina pateikti ne vėliau kaip iki paramos sutartyje numatyto projekto ataskaitos pateikimo termino 24 valandos.
Elektroninis dokumentų teikimas turi daug pranašumų. Norint juos pristatyti pakanka kelių mygtukų paspaudimų, taip taupant paramos gavėjų ir pareiškėjų laiką, nereikia spausdinti dokumentų, pasirašyti jų kopijų. Be projekto ataskaitų, per ŽŪMIS galima pateikti mokėjimo prašymus, paramos paraiškas pagal kai kurias KPP priemones.
Teikiant dokumentus elektroniniu būdu, sistema automatiškai užpildo kai kuriuos duomenis, praneša apie klaidas. Pavyzdžiui, pildant elektroninę paraiškos formą klaidingai suvedus informaciją arba nepateikus būtinų dokumentų, pareiškėjas informuojamas apie klaidą ir paraiškos negali pateikti, kol klaida nebus ištaisyta.
Kad klientams ir dokumentus administruojantiems darbuotojams būtų patogu, NMA į elektroninę erdvę siekia perkelti kuo daugiau paslaugų.
Daugiau informacijos – www.nma.lt, www.zumis.lt.
Sužinok naujienas apie paramą pirmas – prisijunk www.facebook.com/nacionalinemokejimoagentura