Spoksai į žmones? Lauk iš kavinės!

2015 m. spalio 17 d. 05:00
Arūnas Dumalakas, Arvydas Lekavičius („Lietuvos rytas“)
Miesto centre susiklostė neįprasta situacija. Vilnietis Igoris Moskoliovas nebeįleidžiamas į Gedimino prospekte esančio viešbučio „Novotel“ kavinę, kur penkerius metus buvo įpratęs gerti kavą. Priežastis – per daug spokso į kitus žmones.
Daugiau nuotraukų (3)
Be jokių paaiškinimų užtrenkė duris ir liepė daugiau nesirodyti. 52 metų vilniečiui I.Moskoliovui iki šiol nepavyksta išsiaiškinti, kuo neįtiko viešbučio „Novotel“ kavinės darbuotojams ar apsaugininkams.
Negana to, kai I.Moskoliovas nesutiko pakilti nuo stalo ir išeiti lauk, atvykę policijos patruliai jį nuvežė į komisariatą.
„Novotel“ atstovai „Sostinei“ paaiškino, kad kasdien į kavinę užsukdavęs I.Moskoliovas per daug spigindavo akis į klientus ir dėl to viešbutis sulaukė jų skundų.
Buvo nuolatinis lankytojas
„Nesuprantu, kuo neįtikau viešbučio „Novotel“ kavinės vadovams. Nei alkoholio, nei narkotikų nevartoju, nerūkau, nesikeikiu, apskritai esu taikus žmogus, tačiau nuo šiol negaliu į šią nuo seno pamėgtą užeigą net kojos įkelti“, – skundėsi I.Moskoliovas.
Nepageidaujamu asmeniu viešbutyje „Novotel“ šis vilnietis tapo praėjusią savaitę.
Vos tik I.Moskoliovas pabando prieiti prie jo durų, prisistato apsaugininkas ir užtveria kelią į vidų. Saugos tarnybos darbuotojas tvirtina gavęs viešbučio vadovų nurodymą neįleisti I.Moskoliovo.
I.Moskoliovas į „Novotel“ kavinę išgerti kavos ar užkąsti užsukdavo beveik kas dieną pastaruosius penkerius metus.
„Vos tik pastatė šį viešbutį, aš ten nuolat lankiausi. Mane pažinojo visi darbuotojai, tad vos tik prisėsdavau, padavėjos jau žinodavo, ko man atnešti. Niekada nebuvo jokių nesusipratimų“, – tvirtino I.Moskoliovas.
Keisti pareigūno klausimai
Nors I.Moskoliovas iki šiol nesupranta, kodėl tapo nepageidaujamu asmeniu, pastebėjo, kad požiūris į jį pasikeitė po dar kovo mėnesį kavinėje įvykusio keisto pokalbio.
„Tada gurkšnojau kavą. Prie manęs prisėdo vyriškis ir, prisistatęs kriminalinės policijos pareigūnu Narbutu, paprašė atsakyti į kelis klausimus. Aš jam paaiškinau, kad ilsiuosi, ir pasiūliau dėl klausimų oficialiai iškviesti į apklausą“, – prisimena I.Moskoliovas.
Tačiau policininkas neatlyžo ir ėmė I.Moskoliovo klausinėti apie neseniai įvykdytą „Vilniaus brigados“ vadeivos Igorio Tiomkino nužudymą.
„Pasakiau jam, kad tie, kurie jį įkišo už grotų, vėliau ir nužudė. Toks atsakymas pareigūnui, matyt, nepatiko ir jis piktai pareiškė, kad daugiau čia nebeičiau gerti kavos“, – pokalbio detales perpasakojo I.Moskoliovas.
Požiūris staiga pasikeitė
Po šio apsižodžiavimo su pareigūnu I.Moskoliovas ir toliau lankėsi kavinėje, tačiau pastebėjo gerokai pasikeitusį darbuotojų požiūrį į jį.
Būdavo, ateina, prisėda prie stalo ir laukia kavos pusvalandį ar valandą.
Visi kiti klientai jau seniai aptarnauti, o I.Moskoliovas sėdi prie tuščio staliuko.
Kulminaciją įvykiai pasiekė praėjusią savaitę, kai prie kavą geriančio I.Moskoliovo stalo prisėdo keli viešbučio darbuotojai.
„Jie tiesiog ėmė remtis nugara į mane, tarsi tyčia provokuodami, kad aš imčiausi kokių nors veiksmų. Tačiau aš nereagavau ir toliau gėriau kavą.
Tada prie manęs priėjo apsaugininkai ir pareikalavo, kad išeičiau iš viešbučio“, – sakė I.Moskoliovas. Jis pareiškė, kad yra laisvas žmogus, nepažeidžia jokių įstatymų ir turi teisę gerti kavą visuomeninėje įstaigoje.
Teko važiuoti į policiją
Į viešbutį buvo iškviesti policijos pareigūnai. Jie pareikalavo, kad I.Moskoliovas vyktų kartu su jais į apklausą policijos komisariate, nes viešbučio vadovai parašė pareiškimą.
„Pasakiau, kad dabar ramiai noriu išgerti kavą, o pareigūnai gali bet kada mane oficialiai iškviesti į apklausą. Gyvenu šalia ir atvyksiu tada, kada bus nurodyta“, – tikino I.Moskoliovas.
Tačiau policininkai neatlyžo. Jie ėmė grasinti, kad iškvies pastiprinimą ir išveš surakintą antrankiais.
Vilniečiui neliko kitos išeities. Jis sėdo į policijos tarnybinį automobilį ir buvo nuvežtas į sostinės 3-iąjį policijos komisariatą.
Ten I.Moskoliovas pats parašė pareiškimą, kad viešbučio vadovų yra diskriminuojamas. Policininkai su I.Moskoliovu draugiškai atsisveikino ir pridūrė, kad niekas jam negali uždrausti gerti kavos viešbučio kavinėje.
Tačiau jau kitą dieną prie viešbučio I.Moskoliovo laukė apsaugininkai ir kategoriškai atsisakė vyriškį įleisti.
Protokolo dar nesurašė
Vilniaus 3-iojo komisariato viešosios policijos skyriaus viršininkas Gediminas Vidžiūnas prieš kelias dienas aptarė šį įvykį su tyrėju, tačiau sprendimo kol kas nepriėmė.
„Sunku pasakyti, kiek teisybės vienų ir kitų žodžiuose. Kartais net kunigui per išpažintį visos teisybės nepasakoma“, – tvirtino G.Vidžiūnas.
Jis spėjo, kad vilnietis gal atrodė įtartinas, galbūt dėl jo pasiskundė viešbučio ar kavinės klientai. „Bet nelabai suprantu, kokioje žvalgyboje reikia dirbti, kaip klientus nužvelgti, kad tai net apsaugai užkliūtų“, – svarstė pareigūnas ir užsiminė, kad tokių atvejų pasitaiko labai retai.
Vis dėlto jis pabrėžė, kad verslininkai turi teisę neįleisti asmens į privačią valdą.
Kokia bausmė bus skirta I.Moskoliovui, pareigūnai dar svarsto.
Už tai, kad vilnietis iš karto nesutiko pakilti nuo stalo, jam gali būti surašytas protokolas dėl teisėto pareigūno reikalavimo nevykdymo. Taip pat I.Moskoliovas gali būti baudžiamas už nedidelį chuliganizmą.
G.Vidžiūnas minėjo, kad jeigu vilnietis nesutiks su sprendimu, jį galės apskųsti.
Duris užtrenkė čigonams
Žmogaus teisių stebėjimo instituto advokacijos vadovė Mėta Adutavičiūtė tvirtino, kad sunku komentuoti nežinant visų įvykio smulkmenų.
„Paprastai tokios įstaigos elgiasi pagal teisės aktus. Tai yra privatus verslas. Jeigu tas žmogus ne vienus metus buvo nuolatinis klientas, gal kas nors įvyko, gal kiti lankytojai pasiskundė“, – spėliojo M.Adutavičiūtė.
Ji taip pat prisipažino retai išgirstanti apie tokius atvejus. Panašus įvykis pasitaikė tik Kaune, kai į kavinę nebuvo įleisti čigonų tautybės asmenys.
Sulaukė pikto atsiliepimo
Viešbučio „Novotel“ atstovai apie konfliktą su I.Moskoliovu pateikė tokį komentarą: „Jis kasdien ateidavo į viešbučio barą, užsisakydavo puodelį arba du kavos ir visą dieną sėdėdavo vienoje vietoje ir visus apžiūrinėdavo.
Netoliese besikalbantys žmonės jausdavosi taip, lyg jų būtų klausomasi, todėl vengdavo atsisėsti šalia. Be to, kartais būdavo agresyvus, konfliktuodavo su baro darbuotojais.
Visada toje pačioje vietoje, iš kurios galėtų matyti viską ir visus, visada nugara į sieną. Dažniausiai ateidavo apie 11 valandą, o išeidavo vakarop, apie 18–19 valandą.
Dvejus metus mes bandėme nekreipti dėmesio, tačiau vis sulaukdavome situacija pasipiktinusių klientų priekaištų. Paskutinis lašas buvo tada, kai vienas klientas didžiausiame pasaulyje kelionių portale „TripAdvisor“ apie mūsų viešbutį paliko neigiamą atsiliepimą.
„Dažnai apsistoju „Novotel“, bet pastebėjau keistą vyrą, sėdintį strateginėje vestibiulio vietoje jau daugiau kaip dvejus metus! Vestibiulis nedidelis, todėl jis mato viską, kas vyksta prie liftų, ką tu darai prie viešo kompiuterio, kokie svečiai ateina.
Viešbučio darbuotojai sako, kad jie negali šio žmogaus išvaryti, nes jis per dieną perka du puodelius kavos ir prisiekinėja, kad kažko laukia.
Aš daugiau šiame viešbutyje neapsistosiu, nes man baisu, kai mane stebi. Jeigu jums svarbu asmeninis saugumas, nesirinkite šio viešbučio“, – rašė pasipiktinęs klientas.
Paprašė advokatų pagalbos
Po šio ir kitų svečių atsiliepimų „Novotel“ atstovai kreipėsi pagalbos į teisininkus, kad jie padėtų išspręsti šią situaciją.
Advokatų kontoros „Sorainen“ teisininkai išanalizavo situaciją ir nutarė, kad lankytojas savo elgesiu pažeidžia klientų interesus, ir pasiūlė imtis apsaugos priemonių – viešbutis nusamdė saugos tarnybą, kad neįleistų šio žmogaus į pastatą, nes kitų teisinių galimybių nėra.
Maisto vertintojas tapo nepageidaujamas
Kai kurių maitinimo įstaigų siaubu yra tapęs ir publicistas Andrius Užkalnis, kuris kavinėse, restoranuose ir baruose vertina jų ruošiamą maistą.
Ant verslininkui Kristupui Baubliui priklausančių barų „In Vino“, „The Portobello“ ir restorano „Rene“ atsirado užeiti draudžiantys lipdukai su panašiu į A.Užkalnio veidą atvaizdu.
Pats K.Baublys aiškino, jog lipdukai reiškia, kad užeigose nepageidaujami klounai, ir neigė, kad lipdukuose pavaizduotas A.Užkalnis. Vis dėlto jis yra nepageidaujamų lankytojų sąraše.
K.Baublio žodžiais, jis ne prieš kritiką, bet lipdukai buvo užklijuoti dėl to, kad jis nepakenčia klientų įžeidinėjimo.
kavinėNovotelaptarnavimas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.