Lietuva – bambalių šalis. Į Vakarus esančiose valstybėse alus tokioje taroje retas kone kaip žemuogės vasario mėnesį. O pas mus nuo PET taros lūžta lentynos.
Tačiau atrodo, kad jau artėja šioks toks proveržis. Pastaraisiais metais didesnės ir mažesnės daryklos vis daugiau alaus pilsto į skardines. O rugpjūtį išvis užfiksuotas stulbinantis reiškinys: rinkoje pirmaujančio „Švyturio-Utenos alaus“ analitikų duomenimis, skardinėse buvo parduota net 42,9 proc. alaus, o PET taroje – 41,4 proc.
Praėjusiais metais skardinės užėmė 36,7 proc. parduotuvėse nuperkamo alaus rinkoje, o šįmet (sausio-rugpjūčio mėnesiais) – jau 39 proc.
Tiesa, „Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas įspėjo, kad tokias tendencijas gali šiek tiek sujaukti nuo kitų metų vasario įsigaliosianti depozito už tarą sistemą: jo nuomone, įsigaliojus visuotiniam užstatui turėtų pagausėti stiklo pakuočių dalis, o skardinių ir bambalių – sumažėti.