Pažįstamų rekomendacijomis labiausiai kliaujasi apie 80 proc. vartotojų. Tačiau skubėti iškart pirkti ar naudotis pažįstamų išgirtomis paslaugomis lietuviai neskuba.
Tuo metu reklama socialiniuose tinkluose pasitiki vos 31 proc. vartotojų.
Tai parodė bendrovės „Nielsen“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa.
Traukia tradiciniai būdai
Pastaraisiais metais itin išpopuliarėjusius socialinius tinklus taip pat nurungė reklama ir straipsniai laikraščiuose. Jais pasitiki atitinkamai 42 ir 45 proc. apklaustųjų.
Tokia reklamavimosi forma aplenkė ir radijo, televizijos, lauko reklamą, reklamą prieš kino filmus ar per paieškos sistemas bei mobiliąją reklamą.
Pasak Lietuvos marketingo asociacijos atstovo Simono Bartkaus, tradicinė reklama vis dar geriau pasiekiama didesnei Lietuvos gyventojų daliai.
„Lietuvoje „Facebook“ naudojasi tik 1,2 mln. žmonių. Be to, socialiniuose tinkluose labiau reklamuojasi smulkiosios įmonės.
Jų reklamos turinys ne visuomet aiškus. O didieji, kurie dažnai atrodo ir patikimesni, renkasi televiziją ar laikraščius.
Skiriasi šių kanalų auditorijos. Tiesiog laikraščiai ir televizijos turi tuos vartotojus, kurių neturi socialiniai tinklai“, – kalbėjo S.Bartkus.
Įpročiai – skirtingi
Jam pritarė ir bendrovės „ACNielsen Baltics“ direktorė Inga Ilkytė. Pasak jos, skirtingo amžiaus gyventojai turi skirtingus naudojimosi socialiniais tinklais įpročius.
Jaunimas socialiniais tinklais naudojasi reguliariai, o tarp vyresnio amžiaus žmonių jie nėra tokie įprasti ir populiarūs.
„Pasitikėjimą socialiniais tinklais ir juose skelbiama reklama gali reikšti mažesnė pirkėjų grupė. Daug gyventojų vis dar pasiekiami tradiciniais kanalais – per spaudą, televiziją. Tai yra tai, kas jiems pažįstama, su kuo jie susigyvenę“, – aiškino pašnekovė.
Atrodo lyg brukalas
„ACNielsen Baltics“ direktorė I.Ilkytė spėjo, kad reklamai socialiniuose tinkluose įsibėgėti trukdo ir tai, kad neretai ji atrodo kaip brukalas.
„Vartotojai prie jos neįpratę, tai erzina, o pakeisti padėties negali. Bet žmonės vis labiau nori jaustis valdantys padėtį“, – aiškino I.Ilkytė.
Jos nuomone, ilgainiui padėtis keisis. Mat vartotojus vis labiau trauks šiuolaikinės reklamos formos, tarp jų ir reklama socialiniuose tinkluose.
S.Bartkus įsitikinęs, kad esminių pokyčių bent artimiausiais metais nebus: „Socialiniai tinklai neišstums tradicinių formų.“
Panaši padėtis visoje ES
Panašios pasitikėjimo reklama tendencijos vyrauja visoje Europos Sąjungoje. Čia draugų rekomendacijomis iš dalies arba visiškai pasikliauja 77, internete skelbiamais vartotojų atsiliepimais – 61, o įmonių tinklalapiuose pateikiama informacija – 53 procentai vartotojų.
Kaip parodė „Nielsen“ tyrimas, bendras pasitikėjimas reklama pastaraisiais metais kiek traukiasi.
Nepakito tik vartotojų požiūris į įmonių tinklalapiuose pateikiamą informaciją, o interneto paieškos sistemų rezultatais kliaujamasi kiek labiau – apie 40 procentų.
Vartotojų pasitikėjimo reklama tyrimą atliko tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų kompanija „Nielsen“.
Tyrimo metu 60 valstybių buvo apklausta daugiau kaip 30 tūkst. vartotojų, turinčių prieigą prie interneto.
Pasitikėjimas reklama Lietuvoje 2015 m., proc.
Pažįstamų rekomendacijos 77
Įmonių tinklalapiai 55
Komentuotojų internete atsiliepimai 53
Prenumeruojami interneto naujienlaiškiai 49
Straipsniai spaudoje 45
Rėmimas 44
Reklama laikraščiuose 42
Produktų pristatymas televizijoje 42
Reklama radijuje 40
Reklama žurnaluose 40
Reklama, pasiekusi vartotoją per paieškos sistemas 40
Reklama televizijoje 39
Lauko reklama 36
Vaizdo reklama internete 34
Reklama prieš kino filmus 33
Reklama socialiniuose tinkluose 31
Reklama mobiliuosiuose įrenginiuose 31
Judrioji reklama internete 29
Tekstinė reklama mobiliuosiuose telefonuose 29
Šaltinis: „Nielsen“