Bendrovių atstovai tikina konkuruojantys nelygiomis sąlygomis. Individualia veikla užsiimantys žmonės neprisiima jokios atsakomybės, taip pat moka mažiau mokesčių.
Investicijų neverta tikėtis
Kauno savivaldybė šiuo metu yra išdavusi apie 600 leidimų teikti taksi paslaugas ir pastaraisiais metais šis skaičius išlieka gana panašus.
„Leidimų skaičius dar nieko nereiškia, nes neaišku, kiek laiko vairuotojas teikia paslaugą“, – kalbėjo miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Jeigu transporto priemonė priklauso bendrovei, jos vadovybė suinteresuota, kad automobilis kuo daugiau važiuotų. Individualia veikla užsiimančių vairuotojų darbo laikas priklauso tik nuo jų norų ir galimybių.
P.Kero skaičiavimais, šiuo metu mieste apie du trečdaliai taksi automobilių priklauso individualia veikla užsiimantiems žmonėms, kuriems tenka mažesnė mokesčių našta negu bendrovėms.
Dirbant tokiomis sąlygomis, įmonės negali skirti investicijų naujiems automobiliams. Vidutinis taksi automobilių amžius Kaune dabar siekia 14 metų.
Rūpi bendrovės įvaizdis
Vienos seniausiai Kaune veikiančių taksi paslaugų bendrovių „Smūgis“ direktorė Jolanta Stankevičienė pripažino, kad dalis darbuotojų taip pat pasirinko individualią veiklą. „Žmonės tiesiog norėjo turėti daugiau laisvės. Nori – dirba, nenori – nedirba, o bendrovėje reikia taikytis prie nustatytų taisyklių“, – kalbėjo įmonės vadovė. Pasak jos, vis dėlto įmonėje liko vairuotojai, kuriems rūpi socialinės garantijos ir darbo perspektyvos.
J.Stankevičienė abejojo, ar toks taksi verslo reglamentavimas naudingas klientui. Nors pavieniai taksi vairuotojai kartais paslaugą teikia pigiau, kilus problemai klientas neturi kam pasiskųsti.
„Bendrovės vadovybei rūpi, kad klientams liktų tik geri įspūdžiai, todėl prisiima atsakomybę už paslaugas“, – kalbėjo „Smūgio“ vadovė. Dėl šios priežasties „Smūgis“ daugiausia dirba su nuolatiniais klientais.
Užsieniečiai nereiklūs
Daugumai kauniečių rūpi tik gauti kuo pigesnę paslaugą. O ką apie taksi Kaune galvoja užsieniečiai, mat daugelyje užsienio šalių keleiviai vežami naujais, prašmatniais automobiliais?
Kauno turizmo informacijos ir konferencijų biuro direktorius Sigitas Sidaravičius sakė, kad užsieniečių atsiliepimų apie šią paslaugą nėra daug ir dauguma jų – palankūs.
„Niekada nėra buvę skundų, kad nepavyksta išsikvieti taksi automobilio telefonu ar sustabdyti gatvėje“, – kalbėjo įstaigos vadovas. Transporto priemonių būklė jiems, atrodo, taip pat nesukėlė nemalonių emocijų.
Užsieniečiai tikina, kad vairuotojai paslaugūs ir mandagūs, supranta dažniausiai užsienio kalbomis vartojamų frazių prasmę.
Svarbiausias dokumentas – leidimas
Audrius Anilionis
Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vyriausiasis specialistas
„Nuolat rengiame patikrinimus, kurių metu aiškinamės, ar taksi paslaugas teikiantys verslininkai laikosi nustatytų darbo taisyklių.
Bene svarbiausias dokumentas – tai savivaldybės išduotas leidimas teikti taksi paslaugas. Visi oficialiai dirbantys vairuotojai juo pasirūpina.
Taksometrą privalu registruoti miesto Mokesčių inspekcijoje ir turėti jo patikros sertifikatą. Šio dokumento pasibaigęs galiojimo laikas – bene dažniausiai Kaune pasitaikantis pažeidimas.
Dažnai nepaisoma ir reikalavimo taksi vairuotojo kortelę laikyti aiškiai matomoje vietoje.
Po kiekvienos kelionės vairuotojas privalo išrašyti kvitą, jeigu keleivis jo net neprašo.“ ˙