Nuo gruodžio 1 dienos į Maskvą nebeskraidys vienas stambiausių amerikiečių oro vežėjų „Delta Air Lines“.
Daugelis kitų vežėjų visiškai reisų neatšaukia, tačiau mažina jų skaičių arba keičia lėktuvus į turinčius mažiau vietų.
Apie tai, jog minimizuoja savo veiklą Rusijoje, paskelbė vokiečių „Lufthansa“: nuo rugsėjo šis vežėjas uždarys daugiau nei pusę savo maršrutų. Jei anksčiau „Lufthansa“ skraidino į 10 Rusijos miestų, tai rugsėjį teliks skrydžiai į Maskvą ir Sankt Peterburgą.
Vokiškoji „Germanwings“ iki rugsėjo pabaigos pasiryžusi uždaryti du iš trijų maršrutų Rusijoje. Keleivius skraidinti iš Maskvos į Diuseldorfą kompanija nustojo jau anksčiau.
Reisų skaičių Rusijoje apkarpė britų „Easyjet“, Čekijos „Czech Airlines“, Suomijos „Finnair“, Izraelio „El Al“.
„Metas, kai oro kompanijos galėjo sau leisti skraidyti į kelis oro uostus vardan keleivių patogumo, baigėsi. Ir vargu ar netrukus grįš“, – įsitikinęs internetinės kelionių agentūros „Tripsta“ generalinis direktorius Phillippas Brinkmannas.
Užsienio kompanijos kiek įmanydamos mažina finansines rizikas, su kuriomis jos gali susidurti rudenį ar žiemą.
Drastiškai smuko pardavimai
Pagrindinė priežastis, dėl ko iš Rusijos traukiasi užsienio oro vežėjai – silpstanti Rusijos ekonomika ir, kaip to rezultatas – gyventojų perkamosios galios smukimas. O kelionės – taupant pinigus pirmu numeriu nubraukiamos išlaidos.
Žinoma, sumažėjo ir verslo kelionių į užsienį.
Kad traukiasi kelionių į užsienį paklausa, matyti jau nuo praėjusių metų vidurio. Situaciją dar labiau apsunkino rublio devalvacija. Skaičiuojama, jog per pirmuosius šių metų mėnesius Rusijos oro vežėjai į užsienį skraidino 18 proc. mažiau keleivių nei 2014-aisiais.
Stabilūs liko tik skrydžiai į Turkiją, Juodkalniją ir Bulgariją, o į Barseloną, kuri buvo populiariausia skrydžių kryptis, bilietų pardavimai krito 30 proc. Keleivių srautas į Romą susitraukė 31 proc., į Paryžių – 23 proc., į Bankoką – 17 proc. Pardavimų smukimo piko būta pavasarį.
Vietos vežėjų dalis, palyginti su pernai metų vasara, sumenko nuo 68 proc. iki 46 proc.
Neverta abejoti, jog pastaruoju metu vėl smukęs rublis suduos dar vieną smūgį bilietų pardavimams.
„Bilietai brangs nepaisant to, kad oro bendrovės dėl pigusios naftos perka pigesnius degalus: kainos nustatomos atsižvelgiant į valiutą“, – kalbėjo vyriausiasis žurnalo „Linija paliota“ redaktorius Romanas Zacharovas.
Dabar lėktuvų bilietai gana brangūs dėl to, kad tarptautiniais skrydžiais keleivius gabenantys vežėjai būtų rentabilūs.
Atsities rusai
Užsienio įmonių padėtį apsunkina konkurencija, kurią sukuria Rusijos žaidėjai, galintys lanksčiai taikyti tarifus savo uždarbio vykdant vidinius reisus sąskaita.
Gali būti, jog išėjus užsienio žaidėjams, kiek atsities rusų įmonės. Tačiau sumenkusi konkurencija gali būti priežastis, dėl ko, tikėtina, dar brangs bilietai.
Vis dėlto reisų skaičių apkarpiusios užsienio kompanijos žada, kad tuo metu, kai ekonominė situacija stabilizuosis, jos sugrįš.
Parengta pagal lenta.ru.