LJL vadovas BNS teigė, kad Portugalijoje esanti „Voruta“
galės išplaukti po to, kai bus suremontuotas jos variklis, o
Italijoje esančiai „Romuvai“ kol kas pervesti pinigai už kurą.
„Aš norėčiau, kad šios savaitės pirmomis dienomis
išplauktų. „Venta“ ir „Raguva“, kurios yra su kroviniu,
išplauktų į paskirties uostus. „Voruta“ taip pat yra su
kroviniu, bet jai apmokėjome remontininkams kelionę, sutarėm su
remonto kompanija. O „Romuvai“ pervedėm už kurą, kad būtų
palaikymas“, – BNS sakė S.Dobilinskas.
Anot jo, iš „Lietuvos geležinkelio“ gautas kreditas
naudojamas jūrininkų atlyginimams ir laivų išvadavimui iš uostų.
„Amerikoje įgula yra pareiškusi protestą tarnyboms Jungtinių
Valstijų, tai pamokėjom šiek tiek, bet negalime apgaudinėti kitų
jūrininkų ir deramės dabar – sunkios derybos su kreditoriais – kad
būtų išlaisvinti laivai. Ir kad būtų visų laivų palaikymas, kad
neliktų be vandens, elektros, maisto įgulos. Tokie pirmieji
prioritetai“, – tvirtino LJL vadovas.
Ministras: „Darome viską“
Susisiekimo ministras Rimantas
Sinkevičius nevertina liberalų lyderio Eligijaus Masiulio kreipimosi
į prokuratūrą dėl „Lietuvos jūrų laivininkystės“ gelbėjimo
plano.
„Man labai sunku vertinti, geriau paklausti klaipėdiškių. Ar
jie nori, kad būtų ta įmonė kažkaip gelbėjama, bent jau
jūreiviai ir turtas. Ar iš tikro buvo kažkokių geresnių kelių
tą padaryti, kodėl to nebuvo padaryta anksčiau, nuo 2008 metų tas
tęsiasi, tai čia vertinimų gali atsirasti įvairių, bet nereikia
teisėsaugai trukdyti daryti savo darbus“, – pirmadienį po
Vyriausybės pasitarimo žurnalistams sakė R.Sinkevičius.
Pasak jo, Vyriausybė turi laukti, ar teisėsauga imsis tirti
paskolos LJL suteikimą: “Nemanau, kad Vyriausybė šitoj srity
ką nors galėtų daryti, jei yra kreipimasis, tai jis bus priimtas
vykdymui arba ne“.
E.Masiulis pareiškė, kad prokurorams skųs „Lietuvos
geležinkelių“ ir LJL sandorį dėl 3 mln. eurų paskolos.
„Nereikia prisižadėti, darome viską, kad tas būtų atlikta
kuo greičiau“, – teigė R.Sinkevičius.
Geležinkeliai patvirtino
Penktadienį „Lietuvos geležinkeliai“ BNS patvirtino, kad
pradėjo pirmuosius mokėjimus iš 3 mln. eurų suteiktos paskolos
LJL. Ketvirtadienį geležinkeliai ir bankas pasiekė žodinį
susitarimą dėl laivo „Venta“ įkeitimo už paskolą LJL, o
penktadienį dėl to pasirašė sutartį. Iki tol visi 5 LJL laivai
buvo įkeisti bankui.
„Lietuvos geležinkeliai“ buvo vieninteliai atsiliepę į LJL
kvietimą suteikti 3 mln. eurų paskolą. Paskolinti daugiau nei 20
mln. eurų skolų turinčiai LJL atsisakė valstybės įmonės
„Lietuvos energija“, „Klaipėdos nafta“ bei Klaipėdos uostas.
Liepos pabaigoje SEB bankas dar 9 mėnesiams – iki kitų metų
balandžio – atidėjo LJL beveik 15 mln. eurų paskolų grąžinimo
terminą.
Vėlesnis paskolos grąžinimo terminas leido stabdyti LJL
bankroto procedūras – Klaipėdos apygardos teismas bylą nutraukė
praėjusį penktadienį.