Per birželį vykusią „Baltic Tall Ships regatą“ Klaipėdoje viešėjo 20 burlaivių. Regatai finišuojant Lenkijos uoste Ščecine, suplaukė ne tik lenktynėse dalyvavę laivai – kone antra tiek atplaukė tiesiog pasisvečiuoti.
Tuo metu pasisvečiuoti į Klaipėdą burlaiviai beveik neplaukia – per Jūros šventę vykusiu „Baltic Sail“ renginiu susidomėjo vos trys buriniai laivai. Burlaivių kapitonai sako, kad Klaipėdą aplenkia dėl uosto laivybos taisyklių, pagal kurias laivai, ilgesni nei 24 metrai, privalo samdytis locmaną ir agentą.
„Tai mums iškarto tampa finansine tragedija. Mes nesam komerciniai laivai ir mums tai per didelės išlaidos. O locmanai mums nereikalingi, kartais net trukdo. Klaipėdoje per šią regatą buvo nedidelis incidentas. Locmanai yra įpratę dirbti su dideliais laivais, o kai reikėjo manevruoti prie tokio delikataus burlaivio – atsitrenkė į mus ir apibrozdino bortą“, – sakė Jerzy Jaszczukas, burlaivio „General Zaruski“ kapitonas.
Kapitonai teigia, kad locmanų paslaugos ilgesniems nei 24 metrai laivams privalomos tik dviejuose Baltijos jūros uostuose – Klaipėdoje ir Kaliningrade. Kitur ši riba yra 40 metrų ar dar daugiau.
„Stokholmo keruose, plaukiant laivų keliais yra giežtai draudžiama net raportuoti, jeigu tavo laivas trumpesnis negu 40 m, kad netrukdytum radijo ryšio. Nes 40 m laivas puikiai manevruoja“, – sako Valdemaras Vizbaras, burlaivio „Brabander“ kapitonas.
Klaipėdos uosto direkcijos vadovas sako, kad reikalavimas naudotis locmano paslaugomis užtikrina laivybos saugumą, nes įplaukos kanalas Klaipėdoje siauras, srovės – gana stiprios. Kokio ilgio burlaiviams tai turi būti privaloma, esą galima diskutuoti, tačiau kol kas į uosto direkciją dėl to niekas nesikreipė.
Atplaukiantys burlaiviai visur privilioja minias žmonių. Miestams tai reiškia papildomas pajamas.