Į „Akropolį“ – atvėsti
„Pastebėjome, kad prasidėjus karščiams Vilniaus „Akropolyje“ pagausėjo turistų iš užsienio. Ypač jų, šnekančių kuo įvairiausiomis kalbomis, srautas padidėja apie 11–12 valandą, o kita jų banga atplūsta pavakare, apie 17–18 valandą.
Matyt, vidurdienį ilgai vaikščioti mieste yra per karšta, tad dalis
sostinės svečių tuo metu suvažiuoja į prekybos ir pramogų centrą, o
grožėtis miestu eina vakarop, kai oras šiek tiek atvėsta“, – sakė Vilniaus „Akropolio“ valdytojas Česlovas Urbonavičius.
Vis dėlto užsieniečiai – ne tie pirkėjai, kurie „Akropolyje“ per kaitrą puola graibstyti orą maišančių ar jį vėsinančių elektros prietaisų. Pastarosios prekės – tai jau „čiabuvių“ taikinys.
Graibsto ventiliatorius
34 laipsniai karščio. Tiek pakyla termometro stulpelis patalpoje, kurioje tenka dirbti interjero projektuotojams. Jų sostinės „Šiaurės miestelyje“ esantis biuras įsikūręs daugiabučio pirmojo aukšto patalpose. Jose neįrengtas kondicionierius, o didžiuliai vienos sienos langai atgręžti į rytus, kitoje – į pietus. Protu nesuvokiama, kaip darbuotojai ištveria tokią kaitrą, nors ventiliatoriai patalpose ūžauja be perstojo.
Maišydami orą nuo kaitros bando gintis daugybė prastokose biurų patalpose dirbančių žmonių. Tad prekybininkams, kaip ir kasmet, tenka išpakuoti dėžę po dėžės tikrinant, ar parduodamas ventiliatorius yra „gyvas ir sveikas“.
„Ventiliatoriai – prekės, kurių pardavimo rodiklius mūsų šalyje reguliuoja orų prognozės. Susidomėjimas šia preke paprastai kyla, kai termometro stulpelis perkopia 28–30 laipsnių ribą.
Nors meteorologai apie karščius paprastai praneša iš anksto, tačiau prekybos ventiliatoriais augimas prasideda pirmąją karštymečio dieną – tuomet, kai žmonės darbo vietoje ima jausti kaitros keliamą diskomfortą ir nori kuo skubiau pagerinti darbo sąlygas“, – sakė prekybos tinklo „Elektromarkt“ parduotuvės Vilniuje direktorius Martynas Zumaras.
Kita pirkėjų grupė – tai žmonės, kurie šių prekių įsigyja gyvenamosioms patalpoms vėdinti. Tokių pirkėjų – perpus mažiau nei pirmųjų. Bet visiems jiems toks pirkinys – skubus problemos sprendimas, kai sumontuoti oro kondicionavimo įrenginių nebėra laiko ar lėšų.
„Kadangi karščiai Lietuvoje ilgai neužsibūna, pirkėjai dažniausiai renkasi pigesnius įrenginius – mobiliuosius oro kondicionierius arba ventiliatorius“, – sakė M.Zumaras.
Jo teigimu, karštymečiu ventiliatorių pardavimas išauga maždaug dvigubai. Jeigu karštis išsilaiko ilgiau nei kelias dienas, tuomet šių prekių pardavimas padidėja daugiau nei tris kartus.
Prekyba išsipučia
Pasak bendrovės „Topo grupė“ rinkodaros projektų vadovo Žilvino Kulvinskio, būta ne vieno sezono, kai karščiams užslinkus ventiliatorių ir vėsintuvų pardavimas pašoko net dešimtį kartų.
„Paprastai ir ventiliatorių, ir kondicionierių pardavimas ima stiebtis pavasarį, o vasarą jis padidėja maždaug 3–4 kartus. Gana dažnai žmonės perka mobilius kondicionierius, kurių nereikia montuoti“, – kalbėjo Ž.Kulvinskis.
Jo teigimu, pirkėjai, kurie į elektros prekių parduotuves išsiruošia turėdami konkretų tikslą – nusipirkti ventiliatorių, vaikščiodami tarp lentynų gana dažnai persigalvoja.
„Vietoj ventiliatoriaus jie ima ir nusiperka vėsintuvą. Šių prekių populiarumas pastaruoju metu didėja. Jie, kaip ir ventiliatoriai, yra savavaldžiai, tik dar ir vėsina, ir drėkina orą.
Pastebėjome, kad vis daugiau žmonių daugiau dėmesio skiria ne tik paprastiems šios rūšies prietaisams. Tokiems pirkėjams siūlome išskirtinio dizaino bei saugumo ventiliatorių“, – sakė Ž.Kulvinskis.
Ieško aukso vidurio
Pasak „Elektromarkt“ parduotuvės vadovo M.Zumaro, šiuo metu žmonės dažniausiai perka ventiliatorius, kurių kaina – apie 30 eurų.
„Mūsų prekybos tinklo parduotuvėse ventiliatorių kainos svyruoja tarp 10–60 eurų. Pirkėjai renkasi aukso vidurį – jiems priimtiniausią kainos ir kokybės santykį.
Žmonėms svarbu ir tai, kad prietaisas veiktų kuo tyliau. Taip pat dažnai klausiama, ar yra galimybė reguliuoti greitį ir oro pūtimo kryptį. Kuo daugiau šių funkcijų, tuo prietaisas efektyviau veikia.
Inovacijos Lietuvos pirkėjams taip pat nesvetimos. Dažnas prašo, kad ventiliatorius turėtų distancinį valdymą ir ieško modernesnės įrenginio išvaizdos, kuri derėtų prie biuro ar namų interjero“, – sakė M.Zumaras.
Kuklūs internetinės prekybos rodikliai liudija, kad ši prekė – ne ta, apie kurią pagalvojama iš anksto. Jos žmonės pasigenda tik tuomet, kai juos ima varginti kaitra. Todėl ir puola į parduotuvę strimgalviais. Posakis „roges ruošk žiemą“ šio pirkinio atveju lietuviams netinka.